Po dłuższych poszukiwaniach w końcy znalazłem egzemplarz, który zwrócił moją uwagę. Po dwukrotnych oględzinach, diagnostyce kompem i obejrzeniu od spodu zapadła decyzja: kupuję. Silnikowo w porównaniu z innymi wcześniej oglądanym - super. Vanosy ciche, w INPA-ie pracujące poprawnie. Nadwozie, o dziwo bez żadnych korozji. Auto było powtórnie lakierowane ale ewidentnie było odświeżane bez żadnych kitów, szpachli itp rzeczy.
Jedyny problem jaki był w momencie zakupu to wg. wskazań komputera, błąd prawego tylnego czujnika ABS (otwarty obwód). Mimo usilnych starań ludzi od których kupowałem 7er, nie udało im się tego naprawić (likwidowanie zimnych lutów w elektronice oraz wymiana czujnika na zamiennik firmy Delphi). Po dotarciu do domu odstawiłem auto na serwis olejowy oraz rozwiązanie problemu ABS. Został zalany Valvoline MaxLife 5W40 a czujnik zmieniony na ATE. Silnik zaczął pracować jeszcze ciszej a problem ABS zniknął.
Plany na przyszłość:
- LPG
- kontrola zawieszenia (mimo braku jakichkolwiek luzów na przeglądzie technicznych),\
- kontrola i ewentualna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów,
- wymiana oleju w dyfrze, kontrola i ewentualna wymiana płynu hamulcowego i płynu w układzie chłodzenia.
Na wiosnę będę musiał kupić letnie opony (styling 32 18' już czekają) i oddać auto do lakiernika w celu polakierowanie przedniego zderzaka (w kolor) i wyregulowania przedniej maski (była zdejmowana i lakierowana po czym niezbyt fachowo spasowana).
Przy najbliższej normalnej okazji postaram się wrzucić normalne zdjęcia auta.