michal_5000 w Sieci
Od czasu do czasu napiszę tu coś o rzeczach, które mi się przytrafiają ;)
Avatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
 
Posty: 899
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 01:24
Blog: Wyświetl wpis (22)
Archiwum
- kwietnia 2013
Mini BMW M5 (Herpa 1:87 / H0)
   16 kwi 2013, o 22:35

+ lutego 2013
+ grudnia 2012
+ listopada 2012
+ września 2012
Szukaj w blogu

USA 2012, część 2/8: Chevrolet Suburban

Link bezpośredniprzez michal_5000 1 gru 2012, o 14:01

Obrazek

W dzisiejszej części postanowiłem przedstawić naszego wiernego towarzysza podróży - czyli białego Chevroleta Suburbana.

Była to trochę niespodzianka, bo rezerwując auto w wypożyczalni wybieramy ogólną klasę. My wzięliśmy "Full-size SUV", więc mocno spodziewałem się Chevroleta Tahoe, do którego należy w USA 2/3 tego segmentu rynku. Okazało się jednak, że żaden Tahoe nie jest dostępny, za to mają do wzięcia Suburbana albo Dodge'a Durango.

Obrazek

Na Dodge'a ledwie spojrzeliśmy :D - i Suburban był nasz. Nawiasem mówiąc, jest to de facto Tahoe na przedłużonej ramie (dłuższe są tylne drzwi i tylny nawis) - i jednocześnie największy SUV sprzedawany obecnie w USA.

Pierwsze wrażenia? Wchodzenie do kabiny "po schodach" było śmieszne, podobnie jak poczucie siedzenia za sterem autobusu. Zaskoczyła nas praca zawieszenia - przy tej masie spodziewałem się "płynięcia", a tymczasem bardziej przypominało to wóz drabiniasty niż BMW serii 7. Cóż, konsekwencja prostoty. Również hamulce działały w tempie innymi niż w M5. ;D

Tak naprawdę jednak szybko się przyzwyczailiśmy - a po kilku kilometrach zrozumiałem, za co tak wielu ludzi pokochało SUV-y. Siedzenie "na tronie" z dobrym widokiem dookoła może się podobać. Tym bardziej możliwość załadowania wszystkiego, co w danej chwili możemy potrzebować - bez zastanawiania się "czy wejdzie", "jak to ułożyc" itd. To naprawdę spory komfort.

Obrazek

Jeśli chodzi o podstawowe charakterystyki - seryjny Suburban liczy sobie 5.65 m długości, 2.00 m szerokości i 1.95 m wysokości. Z info jakie znalazłem 2,572 kg masy własnej i 3,266 kg całkowitej.

Obrazek
Obrazek

Stanowisko pilota - typowe dla aut amerykańskich segmentu standard. Skajkowa skóra, plastikowe drewienko, podłokietnik wielkości stolika nocnego, shifter na kolumnie kierownicy...

Obrazek

Z fajnych rzeczy - nie zabrakło szyberka, no i wielki plus za liczbę/umiejscowienie gniazdek zapalniczki (m.in. w schowku podłokietnika i w tylnej przestrzeni bagażowej).

We wnętrzu znajdziemy trzy rzędy siedzeń - przy czym do trzeciego dostajemy się przez złożenie drugiego - jak w autach coupe.

Obrazek

Składając oparcia drugiego rzędu - zyskujemy płaski "stolik" dla trzeciego. Można grac w szachy albo wyprostować nogi. :thup:

Obrazek

W siedzeniach trzeciego rzędu można również złożyć oparcia. Po złożeniu dodatkowo można postawić całą kanapę pionowo - powiększając w ten sposób podłogę bagażnika. Można wreszcie w trzech ruchach całe tylne siedzenia wymontować.

Obrazek

Przestrzeń bagażowa z wszystkimi siedzeniami na miejscu wynosi skromne 1,297 l. ;D
My jednak drugiego rzędu używaliśmy jako podręcznej "pakamery" na kurtki, buty, mapy itd. - a trzeci rząd postawiliśmy. Dzięki temu nasze bagaże zmieściły się na leżąco w jednej warstwie - a dodam że czerwona i szara walizka są naprawdę DUŻE.

Obrazek
Obrazek

Przechodząc do silnika - mieliśmy najsłabszą możliwą wersję, ale taki urok aut z wypożyczalni. W tym przypadku oznacza to motor LMG, czyli przedstawiciela "ciężarówkowej" linii (Vortec) IV generacji słynnych small block'ów General Motors - których korzenie sięgają lat '50. W skrócie: V8 5.3L, OHV, żeliwny blok, 320 hp @ 5400 rpm, 461 Nm @ 4000 rpm - sparowane z 6-biegową automatyczną transmisją i - jak się okazało - napędem tylko na tylną oś.
Odpychało się to nawet nieźle, ale ponoć przy większej liczbie pasażerów/ładunku zdecydowanie warto brać mocniejszy motor 6.0L 352 hp/518 Nm.

Obrazek
Obrazek

Auto było jeszcze wyposażone w Active Fuel Managment, czyli po prostu wyłączało 4 garnki przy spokojnym cruisingu na autostradzie.
Druga ciekawostka: nasz egzemplarz był wersją FlexFuel, co oznacza, że poza zwykłą benzą może śmigac na E85. To takie spotykane w USA paliwo, będące benzyną z sięgającą 85% "domieszką" etanolu pochodzenia zbożowego ;) . W stanach o potężnej produkcji rolnej jest mocno faworyzowane podatkowo przez tamtejsze rządy - i stąd nieco tańsze od zwykłej benzyny. Różnica w cenie nie jest jednak tak duża jak u nas między Pb95 i LPG a wydajność podobno gorsza - więc osobiście odpuściliśmy.

Nowy egzemplarz w takiej wersji jak nasza - kosztuje w USA ok. 46k USD. W największym wypasie, z napędem 4x4 itd. - zapłacimy ok. 60k USD.

No i tak sobie jeździł z nami nasz Subi przez cały kraj. W takich warunkach, w jakich mieliśmy okazję go wypróbować - praktycznie nie ma rzeczy, do której mógłbym się przyczepić (oczywiście nie oczekuję, że jakością materiału, wyposażeniem, tłumieniem zawieszenia czy wyciszeniem będzie dorównywał E38).
Ogólnie smutno było się rozstawać... :/

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli ktoś z Was wybierałby się do USA - to naprawdę rekomenduję rozważyć dużego SUV-a. Trudno mi wyobrazić sobie środek transportu lepiej przystosowany do takich wypraw. Tym bardziej jeśli jedzie się w więcej niż 2 osoby.

Na koniec dodam, że Suburban to nazwa modelu o najdłuższej w dziejach motoryzacji historii - jest w produkcji nieprzerwanie od 1934 (!).

Obrazek
Obrazek
[oba zdjęcia nie mojego autorstwa - znalezione w Wikipedii]

Tradycyjnie był jednym z najbardziej dochodowych modeli dla GM. 2013 będzie ostatnim rokiem obecnej, XI generacji - na jesieni 2013 spodziewany jest debiut generacji XII.
Long live, Subi! :wave:

Obrazek
______________________________

Podręczny przewodnik po wszystkich częściach relacji USA 2012:

Część 1/8: Desant w Chicago
Część 2/8: Chevrolet Suburban
Część 3/8: Put your hands up 4 Detroit!
Część 4/8: Mies van der Rohe
Część 5/8: National Corvette Museum
Część 6/8: Wielka Pustka i mormoni
Część 7/8: If You're Going to San Francisco...
Część 8/8: Życie samochodowe
Ostatnio edytowano 9 lut 2013, o 03:03 przez michal_5000, łącznie edytowano 3 razy

3 komentarzy Wyświetlony 34912 razy
Komentarze

Re: USA 2012, część 2/x: Chevrolet Suburban

Link bezpośredniprzez sylwekk 1 gru 2012, o 15:02

Majkel, mega mega mega :)

Bardzo fajnie się czyta te opisy. Jak Ty się teraz odnajdujesz w naszej polskiej rzeczywistości? ;D
Ostatnio edytowano 2 gru 2012, o 00:24 przez michal_5000, łącznie edytowano 1 raz
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6110
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Moje auto: 740D '01
Blog: Wyświetl wpis (3)

Re: USA 2012, część 2/x: Chevrolet Suburban

Link bezpośredniprzez michal_5000 1 gru 2012, o 15:06

Heheh, no czasem ciężko - dobrze, że tylko 2 tygodnie tam spędziłem. Na otarcie łez zostaje rdzewiejąca Acura, która też ma licznik w MPH... ;D
Ostatnio edytowano 2 gru 2012, o 00:25 przez michal_5000, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
 
Posty: 899
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 01:24
Blog: Wyświetl wpis (22)

Re: USA 2012, część 2/x: Chevrolet Suburban

Link bezpośredniprzez Mr.Jones 1 gru 2012, o 15:58

no nie powiem ,nadajesz sie do pisania bloga ;D :thup:
czekamy na wiecej ,przyjemnie sie to czyta...
Ostatnio edytowano 2 gru 2012, o 00:24 przez michal_5000, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Moje auto: 730D 2001
Blog: Wyświetl wpis (0)

Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]