E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Prąd :)

E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez Supermen » 15 gru 2017, o 17:50

Mam problem z moim E39. Wymieniłem regulator napięcia bo stary się skończył. Nowy regulator ładuje ciulowo. Na wolnych obrotach potrafi spaść do 12,6 V. Jak dostanie obroty to ładuje max 13,8-13,9 V. Czyżby nowy regulator był walnięta? Czy może diody?
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez sylwekk » 15 gru 2017, o 20:10

Diody sprawdzisz rozbierając alternator i diody, albo pomiar oscyloskopem i obserwacja przebiegów. A regulatory.... cóż... Do e34 było lepiej bo był wybór 14,1V albo 14,5.... Mimo wszystko obstawiam regulator....
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez Volf » 26 gru 2017, o 18:23

sylwekk napisał(a):Diody sprawdzisz rozbierając alternator i diody, albo pomiar oscyloskopem i obserwacja przebiegów. A regulatory.... cóż... Do e34 było lepiej bo był wybór 14,1V albo 14,5.... Mimo wszystko obstawiam regulator....
Witam.
Kolego supermen problem leży po stronie regulatora napięcia,który nie jest do kupienia w Polsce jako dobry zamiennik.
Miałem założone dwa no-namy kupione w Polsce i problem miałem cały czas taki jak ty. 12,6 na wolnych obrotach.
Po dodaniu gazu tz. zwiekszeniu obrotów do 850 i wzwyż to było ok i już normalnie lądował.
Serwisant twierdził że tak ma być i Już,a silnik po pracy na wolnych obrotach zwiększa je,bo brakowało ładowania.
Nie dawało mi to spokoju i tak rozbirealismy alternator kilka razy i cały czas tak samo. Diody mostek wszystko sprawdzone i sprawne.
Znajomy wpadł na pomysł i założyliśmy regulator napięcia ż e65 V8 bo wygląda identycznie,lecz jak odpalales samochód jak byl zimny brakowało wzbudzenia i trzeba było dodawać gazu żeby zareagował,dodatkowo nie było kontrolki ładowania.
W końcu przewertowalem niemieckie fora i znalazłem odpowiedź.
Kupiłem na e-bay.regulator 14,5V za 50€ plus przesyłka dobrego zamiennika i wreszcie SPOKÓJ.
Jak znajdę fakturę wstawię jakiej firmy jest ten regulator.
Bosch nie robi regulatorów tylko chce 2,5tys zł za regenerowany A nie nowy alternator.
Miłej lektury pozdrawiam.


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Volf
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 gru 2017, o 14:13
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: Bmw e39 535i

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez Volf » 27 gru 2017, o 00:59

Supermen napisał(a):Mam problem z moim E39. Wymieniłem regulator napięcia bo stary się skończył. Nowy regulator ładuje ciulowo. Na wolnych obrotach potrafi spaść do 12,6 V. Jak dostanie obroty to ładuje max 13,8-13,9 V. Czyżby nowy regulator był walnięta? Czy może diody?
Tutaj wrzucam dane sklepu gdzie kupiłem regulator napięcia do naszych m62tub na e-bay.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Volf
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 gru 2017, o 14:13
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: Bmw e39 535i

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez winmediacenter » 27 gru 2017, o 09:31

A jak wygląda teraz ładowanie na postoju u Ciebie? Ja po wymianie mam cały czas takie "tętnienie" oświetlenia wewnątrz. niby miernik pokazuje 13,8-14,0 ale jakoś mi nie pasuje akcja z tym oświetleniem.
Avatar użytkownika
winmediacenter
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29 kwi 2016, o 12:19
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 740i M62TUB44

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez Volf » 27 gru 2017, o 21:03

winmediacenter napisał(a):A jak wygląda teraz ładowanie na postoju u Ciebie? Ja po wymianie mam cały czas takie "tętnienie" oświetlenia wewnątrz. niby miernik pokazuje 13,8-14,0 ale jakoś mi nie pasuje akcja z tym oświetleniem.
Po wymianie nowego regulatora na pewno ustalo podnoszenie się samoczynnie obrotów co było dla mnie priorytetem.
Bo stanie np.w korku kilku minut obroty podskakiwały i silnik czasami nie równo pracował.
Kilku moich kolegów ma e39 535i wszystkie po liftingu dokładnie trzy auta i każdy z nas ma tak samo także stwierdziłem że ten typ tak ma czyli jak u ciebie.
Ten alternator działa jak pradnica[WHITE SMILING FACE]

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Volf
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 gru 2017, o 14:13
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: Bmw e39 535i

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez Supermen » 29 gru 2017, o 01:43

Nie jest to pocieszające co piszecie.

Ori regulator dostępny ale cena trochę odstrasza... Spróbuję jeszcze jeden Auto Startera (niby jakiś wzmacniany). Obecny pójdzie na reklamację.
Zastanawiam się czy komutatora nie zmienić. Ale jak wyjąć stary? :dunno:
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Witam wszystkich posiadaczy naszych bmw

Postprzez Volf » 30 gru 2017, o 19:22

Supermen napisał(a):Nie jest to pocieszające co piszecie.

Ori regulator dostępny ale cena trochę odstrasza... Spróbuję jeszcze jeden Auto Startera (niby jakiś wzmacniany). Obecny pójdzie na reklamację.
Zastanawiam się czy komutatora nie zmienić. Ale jak wyjąć stary? :dunno:
Ja również reklamowalem.
Pieniążki zostały zwrócone i kupiłem z Niemiec.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Volf
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 gru 2017, o 14:13
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: Bmw e39 535i

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez BlackSpeed » 1 sty 2018, o 21:01

Panowie a ja podpytam na testach na. Wyświetlaczu pokazuje mi 13,7-13-8 niezależnie czy na postoju czy w trasie

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Twoja racja, mój spokój!
Avatar użytkownika
BlackSpeed
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2 lut 2012, o 23:40
Lokalizacja: Łódź
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: E39 po zmianie regulatora problem z ładowaniem

Postprzez Bartos » 1 sty 2018, o 22:14

Na teście w zegarach zaniża, zapewne przez moduły przez która przechodzi pomiar.
U mnie na nowych alternatorze test pokazuje wahania do 13,5V a miernikiem 14.28V
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2481
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Następna strona

Powrót do Elektryka / elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron