[E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Blacha, szyby, lampy itd.

[E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Postprzez djbinek » 15 lip 2011, o 14:03

Witam Szanowne grono! Już niedługo będę zabierał się za wymianę klamki w mojej Buni. Po zdjęciu boczku jak wygląda sprawa z wymianą? No i chciałbym nieco (dosłownie 1-2 mm) podnieść drzwi kierowcy - czy tak jak w mojej A4 da się to zrobić luzując śruby na zawiasach? Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 15 lip 2011, o 15:28 przez djbinek, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl
Avatar użytkownika
djbinek
 
Posty: 135
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 14:42
Lokalizacja: Toruń/Cork
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 728iA

Re: [E38] Spasowanie drzwi i wymiana klamki

Postprzez sylwekk » 15 lip 2011, o 14:39

Zacznę od regulacji drzwi:

Aby je podnieść - trzeba poluzować nakrętki przy zawiasach i podciągnąć drzwi do góry. Ale to nie wszystko. Pamiętaj też o podniesieniu tego elementu na słupku, aby nie wymuszać opuszczania drzwi przy domykaniu.

A teraz na temat klamki. Zakładam, że rozmawiamy o klamce zewnętrznej (bo tego nie napisałeś ale wewnętrzna to żaden problem). Otóż do wymiany klamki nie potrzeba nic rozbierać (w szczególności nie trzeba zdejmować boczka). Potrzebujesz płaski wkrętak, którym najpierw wyciągasz zaślepkę w drzwiach mniej więcej na wysokości klamki, o kształcie ziarna fasoli. Następnie, poprzez uzyskany otwór wkładasz ów wkrętak i wpychasz do środka taką płaską blaszkę z dziurką. Ma to spowodować uwolnienie blokady. Po odblokowaniu po prostu wyjmujesz klamkę na zewnątrz.

Montaż na odwrót - wkładasz klamkę, drucikiem zagiętym w haczyk zaciągasz uwolnioną ówcześnie blokadkę a następnie wkładasz na miejsce "fasolkowatą" zaślepkę.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Postprzez djbinek » 15 lip 2011, o 15:31

Dzięki za odpowiedź! Temat zmieniłem. Dodam jeszcze filmik dla potomnych jak zdjąć boczek:
http://www.youtube.com/watch?v=eXQoBOL0l0M

A co do podniesienia drzwi to chcę je podnieść na końcu ponieważ są krzywe (lekko opadają w dół, przez co mam problem z domykaniem). Jakie klucze będą mi potrzebne? Krzyżak i płaski starczy?

Poniżej przedstawiam fotkę i zaznaczyłem kolorami:
Obrazek
czerwony: Czy to tam znajduje się mechanizm do wyjmowania klamki?
zielony: Nie świeci mi się żarówka. Jaki to typ żaróweczki i czy kupię ją w zwykłym sklepie?
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl
Avatar użytkownika
djbinek
 
Posty: 135
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 14:42
Lokalizacja: Toruń/Cork
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 728iA

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Postprzez sylwekk » 15 lip 2011, o 15:50

Jeśli dobrze widzę, to czerwonym kolorem pokazałeś zamek. "Fasolka" znajduje się na tej samej płaszczyźnie co lampka :) To taka dwuczęściowa zaślepka.

Narzędzie do podniesienia drzwi to najlepiej klucz nasadowy 13mm. Do ewentualnego podniesienia rygla na słupku potrzebujesz torx (chyba) T35.

żarówka w drzwiach... Oj, jakaś taka zwykła jest, jak postojówka w maluchu :)
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Postprzez djbinek » 15 lip 2011, o 16:02

sylwekk napisał(a):Jeśli dobrze widzę, to czerwonym kolorem pokazałeś zamek. "Fasolka" znajduje się na tej samej płaszczyźnie co lampka :) To taka dwuczęściowa zaślepka.


Myślałem ,że ta "Fasolka" gdzieś tam w środku jest :) Co do klamki to wychodzi sama klamka czy razem z tym mechanizmem? Wydaje mi się ,że wychodzi z mechanizmem i trzeba ją od niego odkręcić, dać nową klamkę i z powrotem do dziury. Dobrze kombinuję?
Obrazek
Żółty: Czy to jest "fasolka" ?
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl
Avatar użytkownika
djbinek
 
Posty: 135
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 14:42
Lokalizacja: Toruń/Cork
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 728iA

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Postprzez sylwekk » 15 lip 2011, o 16:08

Dokładnie o tą fasolkę chodzi. ;)

Wychodzi sama klamka. Jeśli kupiłeś nową z mechanizmem, to musisz rozdzielić klamkę od tego mechanizmu. Przy okazji obejrzysz dokładnie jak to wygląda....
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Postprzez djbinek » 15 lip 2011, o 16:31

Samą klamkę kupiłem, bez mechanizmu. Mechanizm działa, tylko klamka się urwała (nie wiem jakim cudem ktoś ją urwał):
Obrazek
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl
Avatar użytkownika
djbinek
 
Posty: 135
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 14:42
Lokalizacja: Toruń/Cork
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 728iA

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Postprzez TOMEKV » 28 lip 2016, o 01:44

Odświeżę kotleta, mam urwaną klamkę i teraz już nie wiem ta blaszkę mam pchać czy do siebie przyciągać aby wyciągnąć bo klamka siedzi nawet nie drgnie jak przesunę tą blaszkę....

Ok mam aby wyciągnąć trzeba pchać blaszkę :) poprostu gdzies mi ta blaszka blokowała. Sylwekk wie co pisze ;)
e36 2.0 COUPE/ e38 3.5 IA/ e39 2.0/ e39 2.0TU/ E46 2.8 COUPE/ E39 2.8 M-PAK/ E38 2.8 SHADOW/ E38 4.4IA
Avatar użytkownika
TOMEKV
 
Posty: 724
Dołączył(a): 25 maja 2011, o 00:28
Lokalizacja: New Jersey,Nakło n/n
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 740ia 2001r


Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości