M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

To co dotyczy auta jako całości

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez sylwekk » 12 lut 2016, o 22:28

JA na moto 18-22... a wymiany co 6.... ;)
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez PiotrWawaBmw » 12 lut 2016, o 23:17

Czemu tak czesto ????
:dunno:
A nie co 10 tys ?
Avatar użytkownika
PiotrWawaBmw
 
Posty: 776
Dołączył(a): 30 maja 2015, o 09:58
Lokalizacja: WWL
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 silnik M57

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez G_7 » 12 lut 2016, o 23:56

PiotrWawaBmw napisał(a):G7 masz racje aby pilnowac wymiany oleju na czas jak komputer nakazuje ale po co 2 razy do roku wymieniac olej :dunno:



Czasami wymieniam częściej jak komp wskazuje, z reguły zawsze na wiosnę 5w30 i na zimę 0w30, zasada ogólnie jest prosta, jak dbasz, tak masz.
G_7
 
Posty: 814
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 21:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: ...

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez PiotrWawaBmw » 13 lut 2016, o 10:56

G7 w mojej ocenie wymiana oleju na wiosne i na zime to jest przerost formy nad trescia. Wymieniam co 10tys tak jak producent zaleca
Takze nie rozumiem Sylwka co 6 tys wymiana oleju po huuuuuuuk :dunno:
Avatar użytkownika
PiotrWawaBmw
 
Posty: 776
Dołączył(a): 30 maja 2015, o 09:58
Lokalizacja: WWL
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 silnik M57

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez sylwekk » 13 lut 2016, o 12:14

Przecież napisałem, że w moto. A po huk? W skrócie - motocykl kręci się takimi obrotami, jakie w naszych autach są po prostu nieosiągalne, to raz. Dwa - w samochodzie masz 5-10 litrów oleju, motocykl 2-4. Trzecia sprawa - w silniku samochodu olej służy do smarowania silnika, w motocyklu do smarowania silnika, skrzyni i mokrego sprzęgła... Zużycie oleju w moto następuje zdecydowanie szybciej. To są zalecenia producenta i wynikają zapewne z jakiś tam badań. Jak to G_7 napisał - jak dbasz, tak masz, choć zmianę na zimę czy na wiosnę, uważam, podobnie jak Piotr, za przerost formy. Szczególnie, że na wyspach temperatury raczej nie często spadają poniżej zera....
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez PiotrWawaBmw » 13 lut 2016, o 12:59

@ Sylwek a po "huk" wrzucasz wątek oleju w temacie motocykla jak gadamy o oleju do auta i wprowadzasz mi zamęt :D w głowie :roll: no już wszystko jasne dzięki za info.
Avatar użytkownika
PiotrWawaBmw
 
Posty: 776
Dołączył(a): 30 maja 2015, o 09:58
Lokalizacja: WWL
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 silnik M57

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez sylwekk » 13 lut 2016, o 15:40

A tak, żeby było ciekawiej... :D
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez PiotrWawaBmw » 13 lut 2016, o 16:01

@ Sylwek w drugim silniku wymieniam olej raz na 3 lata :p maly przebieg pracuje okazjonalnie jak sytuacja zmusi ....... agregat pradotworczy silnik dwusow honda olej 15w30 ;D zadowolony
Avatar użytkownika
PiotrWawaBmw
 
Posty: 776
Dołączył(a): 30 maja 2015, o 09:58
Lokalizacja: WWL
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 silnik M57

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez G_7 » 13 lut 2016, o 17:17

Jeżeli ten przerost formy nad treścią( jak to nazywacie) odwdzięcza się tym, że zawsze i o każdej porze mogę wsiąść i jechać bez stresu o awarie w każde miejsce w Europie, to w zupełności mi wystarczy.
G_7
 
Posty: 814
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 21:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: ...

Re: M57 3.0d olej, filtry jakie marki wybrać

Postprzez PiotrWawaBmw » 13 lut 2016, o 19:57

@ G_7 lekko Ciebie uswiadomie :rtfm: bo STRZELASZ Z ARMATY DO WRÓBLA swoja wypowiedzia. Aby silnik miał dużą żywotność i wlasciwe parametry smarne producenct zalecaja zgodnie obliczeniami i decyduje o tym komputer w aucie. Jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ wymiana następuje tylko wówczas kiedy olej posiada optymalne wartosci smarne. G7 Jeżeli natomiast samochód eksploatowany jest w warunkach odbiegających znacznie od „normalnych” np: wyscigi najbezpieczniejszym sposobem uniknięcia problemów z silnikiem jest skrócenie zalecanych okresów ale ten punkt odpada bo chyba o tym nie gadamy. Utratę pierwotnych właściwości oleju przyspiesza np. jazda typu stop&go na krótkich odcinkach do 15 km, ciągnięcie przyczepy, dynamiczne pokonywanie tras górskich - u Ciebie tego nie ma ;D itp. Olej szybciej się wtedy utlenia, zanieczyszcza i ulega ścinaniu. W mojej ocenie stwierdzenie przez Ciebie jechac bez stresu w kazde miejsce Europy przy nadgorliwej wymianie oleju jest absurdalne bo wymieniasz olej ktory ma zachowane parametry smarne. Twoje auto Twoja kasa ale zobacz moj profil gdzie zjechalem cala Europe swoim autem E38 gdzie wymiana jest realizowana jak komputer kaze i jestem z nia e38 bardzo szczesliwy ;D . Wniosek dyskusji G7 jest taki ze przekombinowalas po "huk" bzykac w podwojnym kondonie no chyba ze chcesz zywotnosc wydluzyc :D
Avatar użytkownika
PiotrWawaBmw
 
Posty: 776
Dołączył(a): 30 maja 2015, o 09:58
Lokalizacja: WWL
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 silnik M57

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość

cron