Nieszczelna złączka przy chłodnicy

To co dotyczy auta jako całości

Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez Bartos » 26 maja 2017, o 08:05

Witam,
ostatnio wyjmowałem chłodnice w 730d w celu czyszczenia z syfu itp. Oczywiście odpinałem węże i teraz po złożeniu wszystkiego kapie mi płyn ze złączki przy chłodnicy, z węża od pompy do chłodnicy, ten od strony pasażera. W tej złączce nie ma żadnego oringu czy uszczelki. Ogólnie to ciężko było to rozłączyć ale się udało, no a po złączeniu kapie.
Co mogę z tym zrobić?
przewód nr 4 - złączka przy chłodnicy
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez Supermen » 26 maja 2017, o 08:20

Jeden z bardziej poj....anych węży w tym układzie :wall: Zaraz mi się przypomina, jak się z nim męczyłem.
Źle go nałożyłeś dlatego kapie. Osadzić go na chłodnicy właściwie i wcisnąć zawleczkę jest ciężko. Musisz go bardzo mocno dopchnąć do chłodnicy aby po obu stronach zawleczka złapała.
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez Bartos » 26 maja 2017, o 08:28

no wszedł do końca i zawleczka lekko się wcisnęła.
Dzisiaj chyba spuszczę płyn z chłodnicy i znów się pobawię.
Dzięki za radę.
A może jakąś taśmę nawinąć lub pastę uszczelniającą?
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez sylwekk » 26 maja 2017, o 08:56

Jak to nie ma tam uszczelnienia? W złączce jest oring.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6110
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez Bartos » 26 maja 2017, o 09:10

Jest ale w górnej części węża w złączce, od strony pompy/termostatu, tak samo jak po drugiej stronie chłodnicy, w dolnej części chłodnicy nie ma, sprawdzałem, nie ma miejsca na oring. Jest tylko lekki stożek by dwie części lepiej dolegały.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez sylwekk » 26 maja 2017, o 11:07

to znaczy, że coś masz nie tak. Przecież tam nawet średnice są takie same na króćcach pompy.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6110
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez Bartos » 26 maja 2017, o 13:08

No są takie same, ale tylko z jednej strony jest rowek na oring, właśnie na wężu od strony termostatu.

Dzisiaj rozbiorę i przyjrzę się jeszcze raz, w sumie wymieniłem tylko 2 oringi jakie znalazłem. reszty nie było i do tej pory trzymało super. a nieraz wyciągałem i czyściłem chłodnicę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez sylwekk » 26 maja 2017, o 13:26

na każdej złączce jest oring. A ten rowek może Ci się po prostu "rozleciał"? Tam powinien być wsunięty taki pierścień, ścięty z jednej strony. Może przy demontażu któregoś razu po prostu został na króćcu, albo gdzieś wypadł?
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6110
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez Bartos » 26 maja 2017, o 13:36

OOOO, poszukam, dziękuję za pomoc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Nieszczelna złączka przy chłodnicy

Postprzez Bartos » 26 maja 2017, o 21:25

sylwekk napisał(a):na każdej złączce jest oring. A ten rowek może Ci się po prostu "rozleciał"? Tam powinien być wsunięty taki pierścień, ścięty z jednej strony. Może przy demontażu któregoś razu po prostu został na króćcu, albo gdzieś wypadł?


Dobrze mądrego posłuchać :medit:

chyba miałeś rację

strona z kołnierzem na oring
Obrazek

druga strona bez kołnierza na oring
Obrazek


Chyba jednak Niemcowi się wyłamało, bo ma moich czasów było tak cały czas.
Na razie wcisnąłem tam nowy oring i zapiąłem przewód.

Dodatkowo chyba nawet miałem założony go odwrotnie, bo był lekko spłaszczony a po odwróceniu pasuje i się nie gnie.


Teraz druga sprawa. W zbiorniczku (taki sam jak w TDSie) leżał kawałek plastiku, taka stożkowa rurka, druga taka sama jest częścią górnej pokrywy zbiorniczka i znajduje się w miejscu wylotu płynu tą cienką rurką do węży.

Sądzę, że ten ułamany kawałek był od przelewu. Ale się tak zablokował że nie poszedł w węże.

Czy szukać już nowego zbiorniczka? Bo nie chciałbym by coś się odłamało i poszło w przewody i silnik.


Co do przewodu chłodnicy to raczej kupie nowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości