poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

To co dotyczy auta jako całości

poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez hugo » 8 lut 2012, o 20:04

jakoś nigdzie nie mogę znaleźć takiego zbioru, w jednym miejscu, informacji o typowych bolączkach modelu e38.
w pierwszej kolejności chodzi mi o wersje z 2.8 zarówno przedlift jak i polift z automatem jak i z manualem.
i proszę was o brak OT (typu: jak e38 to tylko 4.4 bo 2.8 to nie jedzie)

proszę doświadczonych i mądrzejszych kolegów o dopisywanie swoich jakże cennych uwag :)

jako pierwszy mogę nieśmiało zapodać propozycje co należy moicno sprawdzić podczas ewentualnego kupna.

elektrozawory - siła nadmuchu i temperatura , proponuję sprawdzić i porównać stronami (prawa - lewa)

ogniska rdzy które często mają początek na tylnej klapie (nad tablicą) albo na spodzie drzwi


taki nieśmiały początek prosze o więcej :D :D
shadowline by hugo
Obrazek
Avatar użytkownika
hugo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 13 kwi 2011, o 18:22
Lokalizacja: WI , LRA , LLU
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: bmw 728i, shadowline

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez sylwekk » 8 lut 2012, o 20:12

Przy przebiegu około 300 tys. należy liczyć się z koniecznością regeneracji prowadnic zaworowych wraz z uszczelniaczami. Objaw podstawowy - znikający olej, możliwe dymienie.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6110
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez Neuf » 8 lut 2012, o 20:38

Posiadam 2.8 :)

Często słaby stan dolnych krawędzi drzwiowych (drzwi jak i nakładki plastikowo - gumowe ) ale to bolączka każdej wersji.
Zawieszenie w Polsce dużo nie wytrzymuje - tylko Hummer daje radę.
Drążek środkowy i tuleje pływające z tyłu ...
Po 10 latach chłodnica może się skończyć ... Ale to w każdej 7er.(360zł - zamiennik)
Podszybie z czasem jako element gumowy parcieje i puszcza wodę na bezpieczniki z przodu.(160zł serwis)
Osłony termiczne wydechu - lubią się posypać i brzęczeć.
Połączenia żarówek w tylnych lampach - dzień bez komunikatu o braku żarówki to dzień niepełny.
Wiatrak wentylatora klimatyzacji - metoda z opornikiem daje radę.
Łososiowy przekaźnik wycieraczek - kupić na sztukę na zapas ??
Pionowe linki w drzwiach - często lubią skorodować przez co utrudniają zimą otwieranie drzwi.(26zł sztuka)
Zamarzające zamki w drzwiach - każda pojedyńcza sztuka która wyjechała z fabryki.
W manualu pompka pod pedałem sprzęgła po 10 latach lubi popuścić. (160zł zamiennik)
W silniku od tylnej rolety sypie się koło zębate - wymiana na metalowe i po kłopocie.
Boczki w przednich fotelach pękają. (około 120zł za 2 sztuki)
Neuf
 
Posty: 677
Dołączył(a): 9 maja 2011, o 11:43
Lokalizacja: Białystok
Blog: Wyświetl wpis (1)
Moje auto: E38 M52B28

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez djbinek » 15 lut 2012, o 23:43

Neuf napisał(a):Posiadam 2.8 :)

Często słaby stan dolnych krawędzi drzwiowych (drzwi jak i nakładki plastikowo - gumowe ) ale to bolączka każdej wersji.
Zawieszenie w Polsce dużo nie wytrzymuje - tylko Hummer daje radę.
Drążek środkowy i tuleje pływające z tyłu ...
Po 10 latach chłodnica może się skończyć ... Ale to w każdej 7er.(360zł - zamiennik)
Podszybie z czasem jako element gumowy parcieje i puszcza wodę na bezpieczniki z przodu.(160zł serwis)
Osłony termiczne wydechu - lubią się posypać i brzęczeć.
Połączenia żarówek w tylnych lampach - dzień bez komunikatu o braku żarówki to dzień niepełny.
Wiatrak wentylatora klimatyzacji - metoda z opornikiem daje radę.
Łososiowy przekaźnik wycieraczek - kupić na sztukę na zapas ??
Pionowe linki w drzwiach - często lubią skorodować przez co utrudniają zimą otwieranie drzwi.(26zł sztuka)
Zamarzające zamki w drzwiach - każda pojedyńcza sztuka która wyjechała z fabryki.
W manualu pompka pod pedałem sprzęgła po 10 latach lubi popuścić. (160zł zamiennik)
W silniku od tylnej rolety sypie się koło zębate - wymiana na metalowe i po kłopocie.
Boczki w przednich fotelach pękają. (około 120zł za 2 sztuki)

zapomniałeś o:
znikających pikselach w radiu - jednym słowem standard
czujnik położenia wału i wałka - lepiej kupić oryginał niż zamiennik
słabe klamki zewnętrzne - nie tylko mi się zdarzyło urwać, proponuję kupić używkę na allegro pod kolor auta - pasują również klamki od E39
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl
Avatar użytkownika
djbinek
 
Posty: 135
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 14:42
Lokalizacja: Toruń/Cork
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 728iA

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez Neuf » 16 lut 2012, o 09:36

Zbiornik paliwa lubi pociec - prawdopodobnie przez kończące sie filtry odpowietrzenia zbiornika paliwa
Neuf
 
Posty: 677
Dołączył(a): 9 maja 2011, o 11:43
Lokalizacja: Białystok
Blog: Wyświetl wpis (1)
Moje auto: E38 M52B28

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez Sylwek7 » 16 lut 2012, o 10:42

zawieszenie to zmora ciężkiego komfortowego auta. Warto przejrzec dokładnie, bo choc zamienniki sa to ceny kompletu nie zachęcają

wydech musi byc czysty i bez korozji. To jeden z najtrwalszych elementów. Jak pada, to nie warto zajmowac się resztą

jazda próbna nie może dać żadnych niepokojących skrzypień czy trzasków. Wóz musi byc sztywny i zwarty. To nie volvo żeby skrzypiało ;)

Silnik ogólnie suchy i bez wycieków. To nie V8

Cieknie uszczelniacz wybieraka skrzyni manualnej

rolki, paski, alternator zuzywa się jak w kazdym innym - żadna to wada

Silnik ma pracować od piwerszych sekund cichutko i gładko bez zajaknięcia iść w obroty. Syczenie/szmer na jałowym to normalne
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2324
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 22:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez ratovnik » 13 lis 2016, o 18:00

Avatar użytkownika
ratovnik
 
Posty: 1122
Dołączył(a): 8 sie 2012, o 10:57
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 740iL 2001

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez Supermen » 14 lis 2016, o 21:24

ratovnik napisał(a):Poradnik kupującego :) http://autokult.pl/28845,bmw-serii-7-e3 ... kupujacego


Czytając artykuł chciałem pochwalić, że autor faktycznie odrobił lekcję ale jak dobrnąłem do informacji i manualnych skrzyniach to daję dopuszczający :wall: Z tym, że TDS był do 2000 r. to też popłynął.

Ale tak to bardzo merytoryczny artykuł.
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Postprzez jelson » 23 sie 2017, o 20:14

Nie mozna dac sie nabrac na gadke sprzedajacego.Jaki to z niego jest fan marki ,jak on na czas robil wymiany filtrow,oleju i innych materialow eksploatacyjnych.Ja glupi myslalem ze trafilem na takiego goscia.Tak pieknie opowiadal o swoim 7er ,ba sam mi pokazywal co nalezaloby zrobic bo on juz nie zdazyl.Prawie plakal jak sprzedawal.Po wymianie filtrow okazalo sie ze nie byly wymieniane od bardzo dawna.Na filtrze paliwa byla data 1997rok,jak to zobaczylem to zdebialem,toz to data produkcji tego auta.Zrobilem gruntowny przeglad.Na kompie nie wyszlo nic.Tylne mphersony do wymiany.Instalacja gazowa do przegladu.Tuleje plywajace ,linka recznego i prawdopodobnie pompka pod pedalem sprzegla[manual] tez.To tylko to co sam zauwazylem.Tego co powie mechanior juz sie boje.
jelson
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 sie 2017, o 21:26
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Blog: Wyświetl wpis (2)
Moje auto: e 38 728i 1997


Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości