Hamulec postojowy

Hamulec postojowy

Postprzez szajba777 » 18 lis 2012, o 19:26

Panowie dla przypomnienia kierunki obrotu śrub regulacyjnych hamulca postojowego w kołach :
- koło prawe , ustawiamy bęben koła tak aby jeden z otworów po śrubie ustawiony był na godz. 7 , wkładamy śruborek w otwór po śrubie gdzie znajduje się coś podobnego do zębatki i kręcimy
Obrazek
, w dół śruborkiem dokręcamy hamulce (zwiększamy siłę hamowania ham. post. ) , śruborkiem w górę luzujemy hamulec (zmniejszamy siłę działania ham. post. ).
Obrazek
-kolo lewe , ustawiamy bęben koła tak aby jeden z otworów po śrubie ustawiony był na godz. 5 , kręcąc śruborkiem w dół luzujemy hamulec (zmniejszamy siłę hamowania ), kręcąc w górę dokręcamy hamulec (zwiększamy siłę hamowania ) :)

ps. prawidłowa regulacja hamulca postojowego odbywa się w całkowicie inny sposób , w/w opis dotyczy przypomnienia kierunków obrotu śrub regulacyjnych , oraz przy odrobinie wprawy można polepszyć działanie h. p. przez dokręcenie śrub regulacyjnych.

UWAGA , ZBYT MOCNE DOKRĘCENIE ŚRUB REGULACYJNYCH MOŻE POWODOWAĆ OBCIERANIE SZCZĘK H.P. O BĘBEN LUB ZABLOKOWANIE BĘBNA
Avatar użytkownika
szajba777
 
Posty: 234
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 16:57
Lokalizacja: Konin
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 , 2.8 , 96

Re: Hamulec postojowy

Postprzez sylwekk » 18 lis 2012, o 19:28

Super! Przyda się, bo przy regulacji bez zdejmowania tarczobębna zawsze kręciłem to w jedną, to w drugą.... Teraz już nie będę musiał zgadywać ;D :thup:
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6109
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Hamulec postojowy

Postprzez Michal.Orzel » 20 mar 2013, o 22:55

Czy pośredniej korekty nie robi się na śrubkach pod dźwignią ręcznego? pytam bo ja tak robiłem, a to wcale nie znaczy że się tak robi. W każdym razie do konca nie pasowało mi ustawienie śrub na bębnie więc doregulowałem pod ręcznym... jak w ogóle się prawidłowo reguluje ręczny? pewnie metodą prób i błedów, ale jest jakis sprawdzony myk?
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2282
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: Hamulec postojowy

Postprzez sylwekk » 21 mar 2013, o 21:23

Są dwa miejsca regulacji. To, o czym wspomniał Szajba to jedno i zadziała zawsze, jak jest poprawnie naciągnięta linka. W przypadku e39 regulacja będzie pewnie gdzieś pod dźwignią ręcznego (mówię "pewnie", bo nie sprawdzalem, ale to się wydaje być naturalne). W e38 trzeba szukać tego w okolicy pedału naciągającego (niedługo to zweryfikuję, bo mam już bardzo luźny hamulec pomocniczy).
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6109
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Hamulec postojowy

Postprzez Michal.Orzel » 21 mar 2013, o 22:26

Jest pod dźwignią w E39, dwie śrubki na baaardzo długim gwincie.
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2282
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: Hamulec postojowy

Postprzez G_7 » 21 mar 2013, o 22:31

W sumie to regulacja jest we wskazanym miejscu przez Szajbe, a przy dzwigni ręcznego reguluje się wysokość naciągu, no ale można też z lenistwa i tam próbować szczęścia. Co do ustawień ręcznego, to wrzucam luz, ręczny spuszczam, fura w górę i kręcę regulatorem w miejscu wskazanym przez Szajbe do momentu aż nie będe mógl ręką obrócić tarczy, póżniej cofam 2-3 obroty na regulatorze i po zawodach.
G_7
 
Posty: 814
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 21:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: ...

Re: Hamulec postojowy

Postprzez Michal.Orzel » 21 mar 2013, o 23:02

Bez zaciągnięcia hamulca..... :) podziwiam. 2-3 obroty o 180? 360? 3 zabki w dół?

Ja podnoszę auto, krece powoli i co jakis czas zaciągam hamulec, jak nie mogę już kompletnie ruszyć tarczy po zaciągnięciu, spuszczam hamulec. Pozniej zakładam kółka i ustawiam śrubkami pod dzwignią po ilu tryknieciach ma trzymać na maksa. Chyba widzę nie ma sprawdzonego patentu do konca... co do naciagu linki i lenistwa :) nie da sie wyregulować hamulca przy samym bębnie by było perfekcyjnie :cool:
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2282
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: Hamulec postojowy

Postprzez G_7 » 21 mar 2013, o 23:31

Michal.Orzel napisał(a):Bez zaciągnięcia hamulca..... :) podziwiam. 2-3 obroty o 180? 360? 3 zabki w dół?


Tu nie ma co podziwiać, tylko trzeba spróbować :roll: Jeżeli widzialeś jak wygląda rególator, to zapewne wiesz że nie wykręcisz po omacku 360 stopni na zalożonym tarczobębnie :p 2-3 obrotów w możliwym zakresie ruchu spokojnie wystarcza.

Michal.Orzel napisał(a):nie da sie wyregulować hamulca przy samym bębnie by było perfekcyjnie :cool:


A to trochę dziwne, nie tylko mnie ale i znanym mi osobom nie tylko z tego forum udawala się jak widać ta szuka ;D malo tego, górna rególacja jest po to, aby dostroić dól i ratować się jak jest już bida na regulatorze, okladzinach, czy linki są już ponaciągane, ale zapewne o tym doskonale wiesz :)
G_7
 
Posty: 814
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 21:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: ...


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość