[e38&e39] Wymiana tulei wahliwych

Wymiana tulei wahliwych

Postprzez sylwekk » 11 maja 2013, o 20:02

Z powodu zainteresowania tematem wymiany tulei wahliwych zamieszczam opis procesu publikowany kiedyś przeze mnie gdzieś tam w sieci....

Ściągacz profesjonalny, wieloczęściowy z naciskiem na zewnętrzną część tulei. Potrzebne narzędzia: Nasadki 18, 24 wraz z pokrętką, rurka w celu zwiększenia momentu, młotek, WD40.

Spec-narzędzie: :D
Obrazek

Odkręcenie śrub łącznika (tego "L")
Obrazek Obrazek

Widok na tuleję po demontażu łącznika (w moim przypadku łącznik też już lekko kulał, został zastąpiony nowym).
Obrazek Obrazek

Ściągacz w akcji:
Obrazek Obrazek Obrazek

I po demontażu.
Obrazek

Całość była dość mocno wspierana przez WD40 a operator przez Heinekena. Po wyjęciu tulei z gniazda użyłem papieru ściernego rozmiar 1500 (taki akurat mi się nawinął) do oczyszczenia miejsca osadzenia tulei. Nowa tuleja przed zamontowaniem została lekko posmarowana, żeby nie stawiać dużego oporu przy wciskaniu.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6116
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez G_7 » 12 maja 2013, o 13:38

To może ja też dodam coś od siebie żeby bylo przejrzyściej.

Na początek warto to poczytać.
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

A następnie trochę praktyki



http://www.youtube.com/watch?feature=en ... -iFHW1RBVg
G_7
 
Posty: 814
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 21:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: ...

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez Zgibniew » 26 lis 2014, o 23:11

Świetny ściągacz Sylwek. Właśnie zastanawiałem się jak taki zrobić :] . A tu dwa klocki, śruba, nakrętka i kawałek tulei o mniejszym fi niż fi wahacza. Polak potrafi. :thup:
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez Michal.Orzel » 26 lis 2014, o 23:43

Opis fakt, prosty i skuteczny !
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2284
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez sylwekk » 27 lis 2014, o 09:01

Ważnym elementem jest śruba. Zbyt słaba będzie się ukręcać. Ja użyłem takiej od zawieszenia.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6116
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez Zgibniew » 27 lis 2014, o 21:49

Jeszcze się zastanawiam czy nie zrobić tego z dwóch nasadek. Jednej większej niż fi wahacza, i drugiej mniejszej wyciskającej.
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez sylwekk » 27 lis 2014, o 21:53

Zgibniew.... Każdy skuteczny pomysł jest dobry. Ja użyłem tego, co miałem pod ręką... Kawałek flanszy od od "malucha", jakaś bieżnia od łożyska. Ważne, żeby średnicami się dopasować do rozmiarów tulei i nie poszarpać przy tym osłonek gumowych. Dasz radę, powodzenia. A... Jak zrobisz "tool-a", to się pochwal ;D
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6116
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez Zgibniew » 27 lis 2014, o 22:03

A... Jak zrobisz "tool-a", to się pochwal ;D

To musi nabrać mocy urzędowej, a przede wszystkim się ocieplić. Mogę za to wstawić fotorelację z wymiany filtra odmy w M57d30, bo wszystkie dostępne szlag trafił. :>
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Wymiana tulei wahliwych

Postprzez krzywy » 27 lis 2014, o 23:19

ja kiedys bawiłem sie takim sciagaczem, sam robiłem itp ale szybcie jest palnikiem nagrzać zwrotnice, jeden czy dwa strzały młotkiem i tuleja wyskakuje, poźniej puki jeszcze cieple, duza nasadka, wsadzam tuleje, i przez nasadke młotkiem pyk, bardziej drastyczne ale wydaje mi sie szybciej
krzywy
 
Posty: 834
Dołączył(a): 25 maja 2011, o 23:04
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 750il


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości