[e38] Wymiana chłodniczki wspomagania kierownicy

Wymiana chłodniczki wspomagania kierownicy

Postprzez Supermen » 4 maja 2016, o 10:23

Instrukcja DIY.

Nazwa opisu: Wymiana chłodniczki wspomagania kierownicy

Stopień trudności: łatwy

Wymagane narzędzia:
- klucz 32 do zdjęcia wisko,
- ze 2 płaskie śrubokręty różnych długości,
- grzechotka z nasadką 7 albo śrubokręt krzyżak do zdjęcia opasek,
- jakieś naczynie do zlania płynu z chłodnicy i 2 do zlania płynu wspomagania.

Przewidywany czas wykonania: w zależności od stopnia zasyfienia wszystkiego olejem z pękniętego wymiennika ciepła nawet w sumie 4 godz.

Opis czynności, fotografie:

1. Najpierw musimy pozbyć się wisko i obudowy. Do tego potrzebny nam będzie klucz 32 i kręcenie w odwrotną stronę ;)
2. Następnie trzeba się pozbyć chłodnicy.
Obrazek
W pierwszej kolejności zlewamy płyn. Trzeba wyjąć rurę od intercoolera do EGR. Do zlania płynu podpowiem, że dobrze mieć kawałek wężyka i nasadzić go sobie na wylot u dołu chłodnicy. Zapobiegnie to zachlapaniu płynem. Jak już wszystko nam zleci odczepiamy 2 węże. Z dolnego węża na pewno wyleci płyn więc wypada podstawić jakieś naczynie.
Chłodnica od góry trzymana jest takimi zaczepami które trzeba wyczepić wsadzając płaski śrubokręt i pchając tak jak strzałka pokazuje.
Teraz chłodnica w górę. Ja miałem lekkie kłopoty z jej wyjęciem. Jest tak trochę ciasno po bokach i haczyła o wszystko.
3. Teraz należy się pozbyć starego wymiennika.
Obrazek
U siebie miałem jak widać wszystko obrzygane olejem :wall: Sprzątnięcie tego zajęło mi najwięcej czasu. Pokusiłem się również o wyjęcie intercoolera żeby go wyczyścić.
Chłodniczka jest wczepiona w stelaż. Najpierw trzeba wyjąć węże w nią wchodzące. Jest na nie patent opisany w TIS. Trzeba lekko wcisnąć, ścisnąć tą czarną blokadę i wyciągnąć. 1 raz na pewno będzie trudny :) Potem każdy załapie jakie to proste.
Podstawiamy naczynie i zlewamy to co wypływa.
Wymiennik się po prostu wyczepia.
Obrazek
4. Montaż wszystkiego w odwrotnej kolejności no i oczywiście uzupełnienie płynów.
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Wymiana chłodniczki wspomagania kierownicy

Postprzez PiotrWawaBmw » 4 maja 2016, o 11:21

Dzięki za materiał zawsze pomocna wiedza tym bardziej ze wskazówką wyciągania chłodniczki dodatkowo chciałem Ciebie delikatnie opier……..lić ;D na całym forum :D czy zrobiłeś czyszczenie intercoolera, ale niestety jak widać, że także to wykonałeś pozostaje mi tylko pogratulować :thup: :thup: :thup:
Avatar użytkownika
PiotrWawaBmw
 
Posty: 788
Dołączył(a): 30 maja 2015, o 09:58
Lokalizacja: WWL
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 silnik M57


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość