[e38] Demontaż drewna tunelu i naprawa popielniczki

Demontaż drewna tunelu i naprawa popielniczki

Postprzez michal_5000 » 22 lut 2011, o 20:23

UWAGA: poniższa instrukcja została przeze mnie oryginalnie opublikowana 2009-10-25 na forum /cenzura/.

W ubiegłym tygodniu wreszcie zabrałem się za naprawę popielniczki tunelu środkowego, która była popsuta od kupna. Ponieważ nikt jeszcze tego nie opisywał - pomyślałem że zrobię to ja. :)

Trudność: łatwe
Czas: 2 - 4 godziny (górna granica to jak ktoś robi zdjęcia i ogólnie się nie streszcza)
Potrzebne części: kompletna popielniczka (koszt na Allegro: ok. 100 PLN).
Potrzebne narzędzia: śrubokręt płaski średni, śrubokręty krzyżakowe średni i mały, ostry nożyk, pęseta, drobny pilnik.

Obrazek
Obrazek

W moim przypadku klapka popielniczki nie chciała pozostawać w pozycji zamkniętej:

Obrazek

Pierwszym krokiem jest DELIKATNE podważenie plastikowego panelu shiftera za tylną krawędź wewnętrznego otworu. Miejsca zaczepów widać na obrazku poniżej.

Obrazek
Obrazek

Kiedy już mamy wyciągniętą tylną połowę panelu, przesuwamy całość w kierunku włącznika świateł awaryjnych:

Obrazek

Następnie mając shifter w pozycji "Neutral" - delikatnie wyciągamy zaczepy przednie - i mamy panel wyjęty.

Obrazek

Nie wyciągamy go dalej, bo jest podłączony od dołu dość krótkimi przewodami.

Obrazek

Po lekkim przekręceniu, widać dwa wkręty, które odkręcamy. Uważamy, żeby nie wpadły do środka, bo może być ból (wtedy potrzebna jest pęseta ;D ).

Obrazek

Następny etap, to maksymalne przesunięcie w przód podłokietnika i delikatne podważenie siedzącej pod nim zaślepki. Miejsca zaczepów poniżej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wykręcamy dwie duże śruby:

Obrazek

Pchamy mocno do przodu, po czym wyciągamy całą górną cześć podłokietnika do góry:

Obrazek
Obrazek

Odsłania to dwa kolejne wkręty, które odkręcamy:

Obrazek

Teraz drewno trzyma się tylko na zatrzaskach. BARDZO DELIKATNIE - zwłaszcza jeśli mamy jakiegoś ciekawszego Individuala - staramy się poruszyć cały panel a następnie podważyć go i wyjąc:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odpowiednio manewrując plastikowym panelem przekładamy go przez otwór w drewnie:

Obrazek

Aby drewno było nasze, potrzebujemy jeszcze odpiąć kable od spodu - a jest ich niemało:

Obrazek

Kłopotliwy może być włącznik awaryjnych - na szczęście daje się wyciągnąć do góry i wtedy łatwiej poradzić sobie z wtyczką:

Obrazek

Tak wygląda wyciągnięte drewno tunelu środkowego z zapalniczką:

Obrazek
Obrazek

Odkręcamy pięć wkrętów trzymających cały mechanizm popielniczki (dwa na przedniej krawędzi i trzy na tylnej):

Obrazek
Obrazek

Zdejmujemy czarną osłonkę z tyłu mechanizmu zapalniczki:

Obrazek
Obrazek

Odkręcamy małe wkręty mocujące drewno klapki zapalniczki do będącego pod nim plastiku:

Obrazek
Obrazek

NIE ROBIMY tak jak poniżej (rozwarstwiamy sobie w ten sposób sklejkę!!!)

Obrazek

Za to zsuwamy drewienko do przodu:

Obrazek
Obrazek

Kabelek podświetlający klapkę zapalniczki wypinamy z tyłu mechanizmu (pod zdjętą uprzednio czarną osłoną).

Obrazek

Następnie zastępujemy drewienko "dawcy" naszym oryginalnym.

Zwracam uwagę na spowalniacze (częśc z małym kółeczkiem zębatym) - po upływie lat ich stan bywa różny. Ja zastąpiłem te w popielniczce dawcy (rocznik '96) - swoimi dotychczasowymi (rocznik '00), które wyglądały i pracowały o niebo lepiej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poza zwykłym wkładem popielniczki (na kiepy) - alternatywnie można mieć pojemnik na monety ("coin box"). Do nabycia w ASO - część #51168163967.

Obrazek

Teraz montujemy "nową" popielniczkę na miejscu. UWAGA: spasowanie w drewnie naszego tunelu środkowego wymaga trochę eksperymentów - należy przed montażem w aucie sprawdzić, czy klapka się otwiera/zamyka bez przeszkód.

Po złożeniu tak jak poprzednio rozkładaliśmy - delektujemy się działającą popielniczką: :cool:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kilka uwag na koniec:
- przed- i poliftowa zapalniczka jest inna (przyjrzyjcie się fotkom przed i po). Niestety poliftowa lata luźno w przedliftowym gniazdku. Mimo zachodzenia w głowę, nie wymyśliłem jak zamienić całe gniazdo z tym podświetlanym pierścieniem :/
- przed- i poliftowe podświetlenie wnętrza popielniczki też na moje oko minimalnie się różni.
- mając drewno tunelu na blacie warto pokusić się o polerkę - było o tym trochę pisane na forum.
- popielniczka to precyzyjny mechanizm, oparty na delikatnych, plastikowych elementach. Zamiana traci sens, jeżeli dawcą nie jest auto odpowiednio zadbane.
Avatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
 
Posty: 899
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 01:24
Blog: Wyświetl wpis (22)
Moje auto: E61 550i

Re: Demontaż drewna tunelu i naprawa popielniczki

Postprzez petrow17 » 29 lip 2017, o 11:21

Świetny opis i bogaty w zdjęcia ze wskazówkami. Właśnie czegoś takiego człowiek by się spodziewał szukając pomocy na forum. Niestety na większości forów, dopracowane posty instruktażowe to rzadkość.
Dobra robota :)
petrow17
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 lip 2017, o 08:05
Lokalizacja: Bytom
Blog: Wyświetl wpis (2)
Moje auto: E39 TOURING 530d M57


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości