[E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Od baku do wydechów i dyferencjału

[E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez Supermen » 14 wrz 2017, o 20:47

U znajomego mam dziwny przypadek i może ktoś coś podpowie. M57 2,5 ma zamula przy starcie a potem idzie normalnie.
Ekonomizer na pełnym gazie nie idzie do końca tylko tak do 20l.

Typowałbym albo coś z turbo albo intercooler bo zauważyłem, że jest zapocony więc pewnie ma dziurę.
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: [E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez Supermen » 24 wrz 2017, o 17:32

Nikt nic nie wie? Dodatkowo pali nad normatywnie :mad:
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: [E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez Sylwek7 » 24 wrz 2017, o 18:09

Przecież dobrze wiesz że w tym silniku ważnym jest ilość wiatru przelatującego przez cylindry ;)

Wygląda na to że w dolnym zakresie turbo nie pompuje. A okolice 2 tys obrotów to moment kiecy przestawia się kierownica w turbo. Przyjrzyj się temu układowi. Ten szereg podciśnień awaryjny jest..
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2324
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 22:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: [E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez Supermen » 25 wrz 2017, o 14:34

No wiem, ale wiesz jak to jest z kimś pogadać, jak materiał się wyczerpie ;D

Stawiam na wężyki (wszystkie bym zmienił na nowe).

Ale co z tym nadmiernym spalaniem i tym ekonomizerem? Zbieg okoliczności czy następstwo? :dunno:
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: [E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez PiotrWawaBmw » 26 wrz 2017, o 23:54

cały Ty :D zacznij od najprostszych rzeczy :D .. "jeszcze nie wsadziłeś a już pytasz czy jest cooool" :roll:
Avatar użytkownika
PiotrWawaBmw
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30 maja 2015, o 09:58
Lokalizacja: WWL
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 silnik M57

Re: [E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez brobmw » 27 wrz 2017, o 08:16

Jak ekonomizer nie wychyla się na maxa to może to być coś z przepływką.
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 589
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez Supermen » 27 wrz 2017, o 11:02

brobmw napisał(a):Jak ekonomizer nie wychyla się na maxa to może to być coś z przepływką.


Była podmieniona i to samo.
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: [E39] 525d zamula do 2 tys. obrotów.

Postprzez Supermen » 16 paź 2017, o 19:42

Zamieniłem zaworki turbo/EGR, wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnień i spalanie spadło o 0,5l :thup: Zbiera się jakby też lepiej.

Pozostał problem jakby falowania obrotów na postoju i nie idącego do końca ekonomizera. Przepływki podmieniałem i to nie to. Dziwna sprawa bo falowania jako takiego nie widać na obrotomierzu ale słychać i czuć na budzie. Test wtrysków ok.
Przyszło mi do głowy jeszcze słabe ładowanie jako powód. Jest ok 13,8 a pod obciążeniem spada i do 13,4 jak nie mniej. Jutro wpadnie nowy regulator i zobaczymy.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Avatar użytkownika
Supermen
Site Admin
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 22:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW E38 750iL


Powrót do Silnik / napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość