Chiptuning 730D .......

Od baku do wydechów i dyferencjału

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez Mr.Jones » 9 maja 2012, o 09:52

cursor napisał(a):W E38 były tylko skrzynie ZF, niezależnie od silnika


a na innych forach piszą z pełnym przekonaniem że ZF i GM....
i bądż tu mądry....

wracając do tematu oczywiście upgrade'y na 300ps juz nie wchodzą w gre,,ale dalej rozważam lekutkie kręconko na jakies 218 i 480-500NM....tylko jesli są jakieś szanse ze skrzynia wytrzyma....

SAIL: twoja skrzynia według tabel ZF'a wytrzymuje 420NM....i z tgeo co wyczytałem 5hp24 to wlasnie A5S 440Z
więc sam juz nie wiem co robic ,jedni piszą tak jak ty że latali i problemu nie bylo a inni ze zrobili i tydzien pozniej skrzynia do roboty...

a czuć było różnicę w odpychaniu ?? :)
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez Byczus » 9 maja 2012, o 12:54

zostaw klekota do wygodnego przemieszczania się, i odkładaj $$$ na weekendowego killera i już :D
sam powoli rozglądam się za e36 32xi do zabawy, bo traktora nie będę katował bo i szkoda skrzyni i silnik nie ta charakterystyka...
Jest E39 530dA Touring 2001r.
Obrazek
Jest E32 730i V8 manual 1992r.
Obrazek
Obrazek
Była E34 525i Sedan 1991r.
Avatar użytkownika
Byczus
 
Posty: 1144
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 18:54
Lokalizacja: Poznań
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 530dAT, E32 730i

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez Mr.Jones » 9 maja 2012, o 14:29

fajny linek o skrzynkach http://chomikuj.pl/oloprincepolo/Auto+i ... 324117.pdf

czyli skrzynia A5S 440Z lub tez inaczej 5HP24 wytrzymuje nie jak według tabel 420 a 440NM...

Byczuś wygodnie nie musi znaczyć wolno ;D ,,mogloby byc ciut szybciej...
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez Mr.Jones » 9 maja 2012, o 15:47

dzwoniłem dzisiaj do firmy http://www.ecuproject.pl z wrocka gdzie kręcili tą e60
gość dość rozsądnie sie wypowiadał na temat strojenia i auta "starszego typu" robią na drodze a nie na rolkach bo to zabójstwo dla starszego automatu...
takich aut zrobil ogolnie miedzy 20 a 30 szt i mówi ze nic nie wie o tym zeby sie skrzynia rozleciała,,moc wychodzi 215-220 moment w automacie ciut niższy niz sail podawał bo w okolicach 470NM....

oczywiście najpierw robią diagnostyke itp.. czy auto sie "nadaje" i poszczególne podzespoły "udżwigną" chipa....

więc zostaje temat do rozmyślań,,,aha koszt całej przygody to 2-3 godziny strojenia na drodze - 1200zł

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez 7ka » 9 maja 2012, o 16:34

5hp24 to ta sama co w 740i więc jeśli mnie pamięć nie myli to tam 440nm było polifcie

Po 2 to jeśli się nie mylę to 730d miała 2 rodzaje a właściwie 2 producentów GM i ZF

Kolejna sprawa to taka,że e60 to inne auto,inny silnik inna skrzynia.

Tak jak mówiłem na samym początku mija sięto wszystko z celem,czemu?

-e38 to nie jest auto sportowe

-ile z 3.0d jest możliwie wycisnąć? Tanio i aby ten silnik oraz podzespoły nie siadły po parunastu tysiącach?A nawet droga modyfikacja nie zapewni gwarancji bezawaryjności. Uważam ,że jeżeli będzie to "delikatne" 220KM to co to za wielka różnica skoro to i tak nie będzie szybsze od 740d...A znowu 740d dostanie od 740i oraz 750i...To zbędna inwestycja.

Kupując 730d byłem zaspokojony osiągami tej pięknej limuzyny a dzwięk silnika niby klekot ale R6 ma cośw każdej BMW.Po pierwszym razie 750i powiedziałem sobie ,że muszę przekonać się do 740i ... i nie rozczarowałem się obie te jednostki (v8,v12) to jakby gratisowy zastrzyk emocji przyspieszenia pod jednym warunkiem-stan jednostki napędowej musi być bardzo dobry.

Morał z tego taki : Nie marnuj czasu ,jeśli chcesz mieć szybkie auto kup M5 tam masz wszystko gratisowo! ;D
Avatar użytkownika
7ka
 
Posty: 1554
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 15:40
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: hm...

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez Mr.Jones » 9 maja 2012, o 17:55

5hp24 montowali tez w rs6 wiec te oznaczenia chyba nie są do końca miarodajne... bo tam momentu jest w cholere..

pozatym to troche za duze uproszczenie jak dla mnie...
kupilem ten własnie egzemplarz m57 mimo ze szukałem benzynki 4,4,,jednak nie znalazlem egzemplarza w satysfakcjonujacym mnie stanie mimo iż nie szukalem ofert najtańszych na allegro....
auto miało byc bezwypadkowe nie malowane z w miare fajnym wyposazeniem i dobry stan techniczny....

chip ma byc nie do ścigania sie z wiekszymi jednostkami a jedynie zeby nieco poprawic osiagi ,przyjemność z jazdy i chociazby bezpieczenstwo podczas wyprzedzania....
inaczej Bmw robiłoby tylko 730D dla ekonomi i 750 dla frajdy ale jest kupe posrednich bardziej popularnych jednostek

m5 ,hmmm, S7 troche mi je obrzydził awaryjnością i kosztami serwisowymi,pozatym charakterystka silników serii M jest taka że trzeba to mocno kręcić a ja lubie duzo momentu "juz" ,więc przyjemnosć z jazdy M5 e60 (poza samą swiadomościa) nie byla masakrujaco większa niż 530D 300 Ps i jakies 670 momentu już przy wcisnieciu gazu....
wiadomo M'ki szybsze i wogole,lepszy dżwiek ,prestiż ,wygląd itp ... jak staniesz na kresce to masakrują....
ale jak dla mnie wieksza frajda jest z ładnie doladowanego silniczka np. 535i,,a po remapie idzie to jak m5 e60 (a czasem lepiej) żródło youtube :)
moment jak w dieslu i rozsądne ceny cześci + mała awaryjność.....
taki mały offtop sie zrobił...
chipek w dieselku ma nieco poprawić to i owo
a remap 535i na przykład zrobic z niego "M5" i juz sie boje dalszej dyskusji.... ;D
pozdro
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez szajboos » 9 maja 2012, o 18:15

7ka napisał(a):
Po 2 to jeśli się nie mylę to 730d miała 2 rodzaje a właściwie 2 producentów GM i ZF



e38 miała tylko ZF. GM był w e39 i e46 ;)
szajboos
 
Posty: 99
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 02:49
Lokalizacja: Racibórz/Wien
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 730d 2001r.

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez Saillupus » 10 maja 2012, o 23:03

dużo aut jeździ na okolicy 500Nm i żyją, mają się dobrze a właściciele są zadowoleni.
Tylko tak jak pisałem, warunek to skrzynia w stanie idealnym.
Różnica powiem że była bardzo duża pomiędzy serią 184 a prawie 220 koni
auto od dołu szło jeszcze lepiej - zmieniona krzywa, a dostało też dodatkowego wigoru przy wyprzedzaniu.
Pamiętajmy że ten maksymalny moment nie jest na samym dole, czyli kiedy masz zmianę biegu (w tym momencie jest największe przeciążenie na skrzyni, po wrzuceniu biegu) tylko gdzieś w okolicy 3/4 obrotów. Więc nie masz nagłego strzału momentu. Zwłaszcza że diesel ma taką charakterystykę że zmienisz mu bieg i musi się chwilkę z tym oswoić zanim ożyje.
W 750 mam tak że jak dobrze zredukuje bieg i dobiorę obroty to nawet na 3-4 biegu jestem w stanie urwać laczka, w dieslu tak się po prostu nie da ;)

Co do m5 (e39) to dla mnie to auto ładne ale nigdy nie chciałem takiego mieć. Lepsze mocne 7 ;D
Idzie niewiele gorzej a zdecydowanie ładniejsze, bardziej prestiżowe i wygodniejsze.
A do latania dla funu to jest seria 3 lub M3 ;)
BMW Klub Szczecin

Historia mojej 7 :)
Avatar użytkownika
Saillupus
 
Posty: 60
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 18:38
Lokalizacja: Szczecin
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 750 M73N

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez 7ka » 11 maja 2012, o 00:33

Saillupus napisał(a):
Co do m5 (e39) to dla mnie to auto ładne ale nigdy nie chciałem takiego mieć. Lepsze mocne 7 ;D
Idzie niewiele gorzej a zdecydowanie ładniejsze, bardziej prestiżowe i wygodniejsze.
A do latania dla funu to jest seria 3 lub M3 ;)


Po 1 to złe porównanie,e38 a e39 można porównać ale M5 to już inna liga

Po2 M5 jedzie nie o wiele lepiej od v12 bmw e38 ale to przepaść

Po 3 M3 w zakrętach może nadrobić ale już przy szybszych partiach jest kolejny punkt dla M5,najzwyczajniej M3 (e46) jest słabsza.

Co by nie było,e38 to (ala) krążownik którego można podrasować dodając turbo,obniżając,i jakieś inne dodatki wstawić ale zawsze będzie to masa którą ciężej opanować.M5 jest robiona od podstaw z myślą o sporcie motorowym więc tutaj nie ma tylko sprężyn niskich i spojlerów,technika tego arcydzieła jest zdecydowanie zaawansowana niż komuś się wydaje.
Avatar użytkownika
7ka
 
Posty: 1554
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 15:40
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: hm...

Re: Chiptuning 730D .......

Postprzez Saillupus » 11 maja 2012, o 11:22

7ka
No niby tak, ale nie chodziło mi ogólnie o M5 (gdzie od e60 to też auto do jazdy na codzień) tylko o M5 e39 które po prostu mi nie leży. Miałem okazje wielkrotnie jeździć na fotelu pasażera w M5 i wszystko fajnie no ale czegoś brakuje.
Kupując swoją, mocno się zastanawiałem nad M5. Ale wg mnie to auto nadaje się tylko do zapier&alania, na codzień jest męczące. Jak pokazały np nasze zloty (BMW KS) jak jest zrobiony ciaśniejsz tor to nawet zwykłe serie 3 są przed M5e39 a jak tor jest luźniejszy to różnice w M5 i M3 są tylko w kierowcach. Np na torze szybkim około półtora minutowym ja swoim krążownikiem byłem tylko 2s za emkami. M3 jest bardziej uniwersalna, dobrze pojedzie po każdym torze. A M5 jest mistrzem tylko szybkich zakrętów.
Nie chodzi mi o porównanie M5 i 7 bo to zupełnie inne auta. Ale wg mnie M5 e39 ni pasuje na codzień a od święta mimo wszystko lepsze M3. ;)
BMW Klub Szczecin

Historia mojej 7 :)
Avatar użytkownika
Saillupus
 
Posty: 60
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 18:38
Lokalizacja: Szczecin
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 750 M73N

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Silnik / napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron