Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Od baku do wydechów i dyferencjału

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez Sylwek7 » 4 gru 2012, o 20:22

Podpowiedzi? No cóż.

Śruby sa na kluczyk 11 mm więc jest tam szpilka 7mm. Dokręcasz z czuciem. Świece sa sporo wazniejsze. Plasticzków samych nie kupisz. Sprawdzałem to :/

Przed zabiegiem bym pojeździł wozem coby rozgrzać silnik. Kolektor będzie ciepły, ale świece wyjdą dużo łatwiej ;)

Reszta rad jest powyżej, dokładnie oczyść głowicę
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów...
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2139
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 21:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + BT 1100

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez Tomala » 5 gru 2012, o 20:23

Kolektor i świece wymienione udało się to zrobić bez szkody dla auta. Przy okazji wyczyściłem zawór EGR tak jak pisaliście faktycznie był zawalony nagarem, którego należało się pozbyć. Choć samo moczenie raczej by nic nie dało najpierw musiałem delikatnie nożem wydłubać to co było przyklejone do ścian a dopiero później rozpuszczalnikiem i szczoteczką do zębów wyszorować całość. To co zauważyłem i w przyszłości będę musiał jeszcze wymienić to wężyki pod kolektorem, jest tam ich kilka i niektóre są już w opłakanym stanie :( . Cała operacja gdyby nie była wykonywana na dworze przy mrozie pewnie była by sama przyjemnością i nie trwała by długo, lecz przez tą minusowa temperaturę i firmę kurierską, która zawaliła na całości w dostarczeniu świec musiałem to robić na raty i tak dzionek zleciał. Świece założyłem z firmy NGK gdybym czekał na kuriera pewnie jeszcze bym siedział przy aucie zasypany śniegiem po uszy. Jeszcze raz dzięki za pomoc, zdjęcia jakieś robiłem jak to ogarnę może zrobię jakąś małą fotorelację. :wave:
Tomala
 
Posty: 153
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 19:06
Lokalizacja: Bogatynia
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: Brak

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez sylwekk » 5 gru 2012, o 20:27

:thup:

Moje gratulacje!
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 4227
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 22:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez Sylwek7 » 5 gru 2012, o 22:09

Dobrze że się udalo.

To operacja dość prosta i tylko za pierwszym razem straszy ;)
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów...
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2139
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 21:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + BT 1100

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez 7ka » 7 cze 2013, o 20:55

Mam u siebie kolege ktory ma pytanie czy najprosciej wyjac te klapki i nic na ich miejsce nie wkladac czy trzeba to czyms zaslepic? czy nie grozi to wlasnie jakimis negatywnymi skutkami.
Avatar użytkownika
7ka
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 14:40
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 523T/730d

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez Byczus » 7 cze 2013, o 22:13

7ka napisał(a):Mam u siebie kolege ktory ma pytanie czy najprosciej wyjac te klapki i nic na ich miejsce nie wkladac czy trzeba to czyms zaslepic?

http://www.klinika-bmw.pl/feat/usunieci ... 0-e65-e70/
czy nie grozi to wlasnie jakimis negatywnymi skutkami.

grozi jeśli nie usunie ;) http://www.klinika-bmw.pl/feat/urwana-k ... 0-e65-e70/
Jest E39 530dA Touring 2001r.
Obrazek
Jest E32 730i V8 manual 1992r.
Obrazek
Obrazek
Była E34 525i Sedan 1991r.
Avatar użytkownika
Byczus
 
Posty: 937
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 17:54
Lokalizacja: Poznań
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 530dAT, E32 730i

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez Mr.Jones » 7 cze 2013, o 22:54

fakt faktem zalozyłem juz nowy kolektor ale za nastepne 200 tysia czyli za jakies 30 lat raczej je usunę ;D
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 20:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez DAMIAN BULLET » 7 cze 2013, o 23:18

ja miałem 730d i fabrycznie nie posiadała klapek a była automatem a wiec nie wiem........ kto ma racje
Avatar użytkownika
DAMIAN BULLET
 
Posty: 118
Dołączył(a): 20 mar 2013, o 22:30
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 740 E38 2001ROK

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez Sylwek7 » 7 cze 2013, o 23:29

Pierwsze 3.0d nie miały klapek. Skrzynia nie ma znaczenia.

Można je wywalić pozostawiając ośki bądź kupując adaptery. Tylko po co kupować adaptery skoro chce się iść na low budget kastrując wóz? W/g mnie to warto zaopatrzyć się w nowy kolektor bądź wyciąć same listki. One się obrywają.
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów...
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2139
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 21:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + BT 1100

Re: Klapki zawirowań -kolektor dolotowy 3.0D M57

Postprzez 7ka » 8 cze 2013, o 16:33

Sylwek7 napisał(a):Pierwsze 3.0d nie miały klapek. Skrzynia nie ma znaczenia.

Można je wywalić pozostawiając ośki bądź kupując adaptery. Tylko po co kupować adaptery skoro chce się iść na low budget kastrując wóz? W/g mnie to warto zaopatrzyć się w nowy kolektor bądź wyciąć same listki. One się obrywają.


Kastrujac ?- Powtorze pytanie czy odbija sie to jakos negatywnie na silniku?

Zaopatrzyc sie w nowy kolektor to wydatek 2,5 tys zl w/g mnie to sporo kasy skoro mozna to zastapic czyms za grosze , pod warunkiem ,ze bedzie to nieszkodliwe dla reszty...
Avatar użytkownika
7ka
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 14:40
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 523T/730d

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Silnik / napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości