[E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Od baku do wydechów i dyferencjału

[E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez krilan5 » 14 sty 2018, o 21:14

witam,

Koledzy chciałbym podpytać czy ktoś spotkał się z takimi objawami, sypie check'iem.
Dojeżdżam do pracy ok 20 km rano jest ok, jak wracam po rozgrzaniu silnika (zazwyczaj check zapala się na tym samym skrzyżowaniu), zawsze jak już zatrzymam samochód.

Po zrobieniu silnika jeździłem ok 2000 km na benzynie nie było z tym problemu, bunia po przeglądzie na 10kkm gaz, regulowana od nowa ale cały czas to samo.
Termostat na pewno do wymiany ale tu na wiosnę przyjdzie sztuka od M67.

Po odczytach z sond czy to może być fałszywe powietrze?


Poniżej info z DIS'a

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek
krilan5
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 gru 2017, o 20:40
Lokalizacja: Toruń
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 540 M62TUB44

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez Jaxob » 16 sty 2018, o 09:51

Na anglojęzycznym forum ktoś miał podobny błąd ale w M52 - winna sonda, po wymianie ponoć wszystko wróciło do normy
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez krilan5 » 16 sty 2018, o 12:38

Jaxob napisał(a):Na anglojęzycznym forum ktoś miał podobny błąd ale w M52 - winna sonda, po wymianie ponoć wszystko wróciło do normy


Kolego dwie sondy uszkodzone? Jedna z nich była wymieniana.
Sondy tylko zarejestrowały zbyt uboga mieszankę
krilan5
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 gru 2017, o 20:40
Lokalizacja: Toruń
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 540 M62TUB44

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez brobmw » 16 sty 2018, o 19:49

Ja widzę błąd termostatu (grzałka),błąd zaworu przewietrzania zbiornika paliwa a ten najistotniejszy jest prawdopodobnie spowodowany zbyt dużą dawką lpg na "wolnych obrotach"(współczynnik lambda powyżej 1V gdzie nie powinno przekraczać 0.9V).
Jaką masz instalację lpg,jakie wtryski,jakie ciśnienie na reduktorze?
Przydały by się zrzuty z Inpy z korekt wtrysków na lpg i na pb oraz filmik z pracą sond na obydwóch paliwach(na zimnym i ciepłym silniku).
PozdroBro.
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 575
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez krilan5 » 16 sty 2018, o 20:18

brobmw napisał(a):Ja widzę błąd termostatu (grzałka),błąd zaworu przewietrzania zbiornika paliwa a ten najistotniejszy jest prawdopodobnie spowodowany zbyt dużą dawką lpg na "wolnych obrotach"(współczynnik lambda powyżej 1V gdzie nie powinno przekraczać 0.9V).
Jaką masz instalację lpg,jakie wtryski,jakie ciśnienie na reduktorze?
Przydały by się zrzuty z Inpy z korekt wtrysków na lpg i na pb oraz filmik z pracą sond na obydwóch paliwach(na zimnym i ciepłym silniku).
PozdroBro.


informacja jest o zbyt ubogiej mieszance instalacja tutaj http://lpg-forum.pl/post854113.html#p854113
niestety INPY nie używam (DIS jest głownie pod E34), mogę tylko dodać iż po porannym uruchomieniu potrafi wypadać zapłon
krilan5
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 gru 2017, o 20:40
Lokalizacja: Toruń
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 540 M62TUB44

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez brobmw » 16 sty 2018, o 20:46

Niestety nie mogę dostać się pod podany link.
Wg.mnie skład mieszanki jest za bogaty.
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 575
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez krilan5 » 16 sty 2018, o 21:18

brobmw napisał(a):Niestety nie mogę dostać się pod podany link.
Wg.mnie skład mieszanki jest za bogaty.


DIS jednak daje informacje o zbyt ubogiej mieszance (dlatego brałem pod uwagę fałszywe powietrze), jeżeli jest za bogato wówczas problem z stosunkiem paliwa do powietrza (zamontowany jest filtr wysoko przepływowy, odniosłem wrażenie iż po tym zabiegu się poprawiło)

Poniżej zdjęcia dotyczące instalacji, ten sam warsztat gazował dla nas M62TUB46 (nie ma najmniejszych problemów), poprawiał M50TUB25 wg mnie najlepszy warsztat w naszej okolicy.

reduktor tak jak widać - KME Extreme ciśnienie 1,37
ECU - Stag 8 Q Max Plus
wtryski - Barrauda

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
krilan5
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 gru 2017, o 20:40
Lokalizacja: Toruń
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 540 M62TUB44

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Postprzez krilan5 » 25 sty 2018, o 21:15

We wtorek skasowana adaptacja i bunia przez dwa dni pracowała na benzynie, już myślałem iz jest po problemie ale dzisiaj jak wracałem z pracy ponownie check, bylem omówiony w warsztacie "gazowym" mała przejażdżka z podłączonym interfejsem diagnostycznym aby zweryfikować korekty - wszystko idealnie.
"Opsikane" wszystko i kompletnie żadnej nieszczelności.........ale wyszła inna kwestia wygląda na to iż odma ma już dosyć i daje o tym znać (zaobserwowałem iż przy minusowych temperaturach praca silnika była bardziej nierówna).

Czy opisane problemy mogą być spowodowane problemem z odma?

M62TUB46 wymieniłem ja od razu po zakupie a tutaj jakoś na początku budżet na to nie pozwolił (zakładałem ceny odmy jak do M62TUB46 a do M62TUB44 sa zamienniki o 50% tańsze)
krilan5
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 gru 2017, o 20:40
Lokalizacja: Toruń
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 540 M62TUB44


Powrót do Silnik / napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości