M62 - padające cewki

Od baku do wydechów i dyferencjału

M62 - padające cewki

Postprzez Jaxob » 11 mar 2017, o 16:17

Witam szacowne grono, trafiłem na problem który mnie przerasta. :wall: Od razu mówię - mam zamontowany gaz.

Ostatnio w trasie podczas wyprzedzania silnik zaczął nierówno pracować i wyskoczył "check engine", po krótkim postoju na stacji i ponownym odpaleniu problem nierównej pracy zniknął, została tylko świecąca się kontrolka. Po podpięciu komputera komunikat "misfire detection zyl.2". Pomyślałem, że może pod obciążeniem instalacja nie wyrobiła i cylinder chwilowo nie dostał gazu - problem ustał,więc nie zawracałem sobie tym głowy, do czasu. Od tego zdarzenia zrobiłem jakieś 200 km.
Parę dni temu podczas powrotu z pracy powyższe problemy powróciły, tym razem przy bardzo spokojnej jeździe. Ponowne uruchomienie silnika nie dało efektów, komputer pokazał że tym razem winny był cylinder nr 6, okazało się, że cewka padła i do żywych nie wróci. Pomyślałem - trudno, miała prawo zejść bo prawie 17 lat i 300 tyś km ma już za sobą. Po wymianie na nową wszystko grało, niestety tylko przez 50 km. :blee:
W nocy przy powrocie z roboty historia się powtórzyła, tym razem cylinder nr 1, cewkę sprawdziłem - odeszła w zaświaty.

Teraz pytanie co może być przyczyną tego ciągu awarii - czy cewki, które z racji "stażu" będą się teraz wysypywać jedna po drugiej, czy problem leży gdzieś głębiej? Od około tygodnia mam błąd czujnika wałka rozrządu na banku drugim - może to mieć jakiś wpływ na te cuda? Po wstawieniu gazu zmieniłem świece na NGK LPG1, niby są dedykowane do tego typu silników, ale może one stanowią problem? Z drugiej strony wcześniej zrobiłem na nich 2000 km i problemów nie było.

Ostatni odczyt błędu wygląda tak:
50 Misfire detection Zyl.1,

Error frequency: 1
Logistic counter: 40

Engine speed 1440.00/min
relative air charged (r1) 26,25%
Engine temperature -48.00 Grd C
gas level 14.00 l

Error currently available
--
--
damaging Cat. Eroor current,
--
--
damaging Cat. Error Initial,
--
--
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
MIL on


Pozdrawiam
Jax
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: M62 - padające cewki

Postprzez Seba_e38 » 11 mar 2017, o 17:29

moze to i druciarstwo ale słyszałem ostatnio od gazownika, który troche V-ek już zagazował, że należy w nowych świecach zmniejszyć odstęp miedzy elektrodami (np: nowa swieca ma 1,2mm i ze szczelonomierzem zmniejszasz na 0,9mm i dopiero takie swiece wkręcasz) oczywiscie tyczy sie to tylko świec 2-elektrodowych.
Stwierdził że w praktyce wygląda to tak, że cewka dzieki mniejszej przerwie potrzebuje mniejszego prądu żeby doszło do wyładowania, dzieki czemu cewki dłużej żyją (odkąd stosuje ten patent podobno ma spokoj z klientami i padajacymi cewkami)

Co myślicie o takiej teorii? Ma to sens?

Pozdro
Seba
Seba_e38
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 lut 2012, o 21:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540i

Re: M62 - padające cewki

Postprzez Michal.Orzel » 11 mar 2017, o 22:49

Mysle ze powinno sie zmienic komplet cewek. Sam piszesz ze maja ponad 300 tys... i chyba nie jedna miala tyle nalatane a komplet. Jak Ci jedna opona padnie ze starosci a miales 4 w kpl. to zmienisz jedna i bedziesz sie dziwił że za tydzien druga poszła? a pozniej 3 i 4 ? :roll: :roll:
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2283
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: M62 - padające cewki

Postprzez Jaxob » 11 mar 2017, o 23:50

I tak najpewniej skończy się na wymianie wszystkich pozostałych - taki zamiar pojawił się gdy musiałem iść do serwisu po tą już wymienioną, ale zanim to zrobię wolałbym wykluczyć przyczyny inne niż starość, dla mnie trochę to dziwne, że problem ponawia się co parę dni. Mimo młodego wieku nie jestem "łatającym problemy po kosztach" i nie oszczędzam na utrzymaniu samochodu, ale też nie szukam na siłę zbędnych wydatków - dopóki nie wiem co jest przyczyną awarii powstrzymam się z wkładaniem nowego kompletu żeby potem nie latać po kolejne cewki, których przecież darmo nie rozdają. Jeżeli nie uda się odnaleźć przyczyny zaryzykuję zmianę, jak okaże się że gdzieś jest usterka to najpierw ją usunę.

Seba świece mam jednoelektrodowe, więc ten patent u mnie odpada. :/

Jakby ktoś znał teoretyczną wytrzymałość cewki i podzielił się tą wiedzą to łatwiej byłoby mi ustalić czy są w normie czy też bardzo "przelatane", bo na innych forach ciężko znaleźć coś więcej niż przechwałki nad tym ile to jeden z drugim nie zrobił na częściach z pierwszego montażu :D
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: M62 - padające cewki

Postprzez brobmw » 12 mar 2017, o 09:53

Zmierz rezystancję cewek,porównaj z nowymi może coś się wyjaśni.W moim M62 też mam prawie 300k przebiegu(potwierdzony przebieg) mam lpg a jeżdżę na dedykowanych NGK bkr6eqp i nic się złego z tym nie dzieję.
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 589
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: M62 - padające cewki

Postprzez Michal.Orzel » 12 mar 2017, o 20:25

brobmw napisał(a):Zmierz rezystancję cewek,porównaj z nowymi może coś się wyjaśni.W moim M62 też mam prawie 300k przebiegu(potwierdzony przebieg) mam lpg a jeżdżę na dedykowanych NGK bkr6eqp i nic się złego z tym nie dzieję.


Nie przebieg ma zawsze znaczenie... tylko trasy i noga .
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2283
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: M62 - padające cewki

Postprzez hektorek106 » 12 mar 2017, o 22:11

Ja również mam nalatane 400tys w M60 auto z 94r i jeżdżę na gazie i nic się nie dzieje z cewkami-świece ngk dwuelektrodowe. A jakiej firmy masz te fajki krótkie przewody gumowe co są założone na cewkę i w jakim stanie,jak świeca nie odbiera dobrze napięcia to dostaje cewka,sprawdź czy masz dobrą masę na silnik i chyba 2 cewki też mają krótkie przewody do zmasowania z silnikiem
Avatar użytkownika
hektorek106
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 20:55
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: bmw e38 740ia 94r

Re: M62 - padające cewki

Postprzez Seba_e38 » 13 mar 2017, o 14:00

Jaxob napisał(a):Seba świece mam jednoelektrodowe, więc ten patent u mnie odpada. :/

pomyliłem sie w poscie wyżej, gazownik oczywiscie mówil o świecach jednoelektrodowych
Seba_e38
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 lut 2012, o 21:44
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540i

Re: M62 - padające cewki

Postprzez Tualatin » 25 lip 2017, o 08:00

Czy rozwiązałeś problem?
Pytam, bo mam ten sam problem, walczę z nim już kilka tygodni i już mi się kończą pomysły.
Nie mam LPG, silnik M62B35 z Vanosem.
Tualatin
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1 lut 2017, o 22:53
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 735iA, E39 523iA

Re: M62 - padające cewki

Postprzez Jaxob » 25 lip 2017, o 10:15

Nadal nie wiem co było przyczyną. Wymieniłem komplet cewek już jakiś czas temu, a mimo to w międzyczasie jedna zdechła. Poza tym wydaje mi się że silnik nie do końca pracuje jak powinien - niby jest ok, błędów brak, praca równa, spalanie w normie, osiągi są, ale sporadycznie na postoju pojawiają się lekkie "tarpnięcia".

Z powodu braku czasu i możliwości odstawienia samochodu do jakiegoś obeznanego szamana na razie z tym "żyję", ale w sierpniu już postaram się to ogarnąć.
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Następna strona

Powrót do Silnik / napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość