[e38] Trzy szybkie pytanka

Od baku do wydechów i dyferencjału

[e38] Trzy szybkie pytanka

Postprzez klumpus » 7 lis 2017, o 17:04

1.czy przy wymianie termostatu konieczna jest wymiana całego płynu chłodzącego?
2.czy po odłączeniu wtyczki od grzałki termostatu błąd Cooling Map wyświetla się na zegarach czy tylko w INPA-ie?
3. Czy można dokupić i wymienić sam pływak zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego (złamał mi sięten patyk/wskaźnik)?
klumpus
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 sty 2017, o 11:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 740i 98r.

Re: [e38] Trzy szybkie pytanka

Postprzez Jaxob » 7 lis 2017, o 19:33

1. Jeśli płyn wymieniałeś stosunkowo niedawno to nie ma takiej potrzeby, ale pamiętaj żeby przy spuszczaniu niczym go nie zasyfić (ewentualnie przefiltrować przed ponownym wlaniem).
2. U mnie był tylko w INPA, potem zrobiłem emulator grzałki i teraz jest spokój
3. W ETK pływak nie występuje jako osobna część
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: [e38] Trzy szybkie pytanka

Postprzez klumpus » 8 lis 2017, o 11:06

Dzięki za info i pytanko dodatkowe:-)
Czy wiadomo jaki opór ma grzałka w termostacie i czy próbował ją ktoś zastąpić zwykłym opornikiem ?
rozumiem że na tym polega twoja emulacja?:-)
Podpowiesz?
klumpus
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 sty 2017, o 11:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 740i 98r.

Re: [e38] Trzy szybkie pytanka

Postprzez Jaxob » 8 lis 2017, o 11:57

Za anglojęzycznymi forami na których szukałem informacji:
- pomiar oporu grzałki wykazuje 11.2 ohm
- zalecany przez tamtejszych użytkowników jest rezystor o parametrach 12 ohm i co najmniej 50W
- większość używa 12 ohm 100W - błędów brak, samochody jeżdżą bez problemów
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: [e38] Trzy szybkie pytanka

Postprzez winmediacenter » 9 lis 2017, o 08:05

Zgadzam się sam używam takiego opornika i póki co ECU czyste opornik się nie przegrzewa.
Avatar użytkownika
winmediacenter
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29 kwi 2016, o 12:19
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 740i M62TUB44

Re: [e38] Trzy szybkie pytanka

Postprzez klumpus » 9 lis 2017, o 18:12

Jeśli dobrze pamiętam ze szkoły to:
I=U/R=12V/12Ohm=1A
P=U*I=12V*1A=12W
wg mnie wystarczy opornik 20W. Jest mniejszy, tańszy i łatwiej go dostać.
klumpus
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 sty 2017, o 11:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 740i 98r.

Re: [e38] Trzy szybkie pytanka

Postprzez winmediacenter » 10 lis 2017, o 08:37

Ja np mam 50W, wielkościowo podobnie a masz zapas w razie czego.
Avatar użytkownika
winmediacenter
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29 kwi 2016, o 12:19
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 740i M62TUB44


Powrót do Silnik / napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości