Strona 1 z 2

E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 6 maja 2016, o 21:59
przez tigwelder
Witam.
Zrobiło się już dość ciepło więc zaczął się czas na klimę.
Pojechałem odgrzybić klimę i niestety pan od klimatyzacji oznajmił mi ze nie działa mi wiatrak klimatyzacji.
Zdziwienie dużo bo jeszcze z miesiąc temu kręcił.
Zacząłem szukać w necie i teraz tak:
Auto E38 728i 99r
Mam Wiatrak 3 Pinowy,
1 +
2 -
3 sygnałowy
Sprawdziłem we wtyczce prąd jest. Kręci się lekko, bez oporów. Wiatrak czasem lekko zakręci się...tzn jakieś pół obrotu, albo lekko drgnie do przodu i zaraz lekko w tył. Czasem zrobi 2 obroty na bardzo malej prędkości.

Pytania:
- czy tak samo jak w wersji 4 pinowej mam rezystory?
- jaki klej używany jest do podklejania magnesów?
- trzeba zwalić zderzak żeby wyjąć wentylator klimatyzacji?

Z ciekawości zajrzałem do auta mojej panny E39 523i 99r sytuacja dokładnie taka sama jak w moim aucie.

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 6 maja 2016, o 22:31
przez sylwekk
W przypadku wiatraka sterowanego elektronicznie nie myśl o klejeniu magnesów - przyczyna niesprawności leży gdzie indziej. Wiatraki przedliftowe, sterowane poprzez rezystory - jak najbardziej. Ja kleiłem żywicą dwuskładnikową, np. klej Bizon z Leroy-Merlin.

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 6 maja 2016, o 23:11
przez tigwelder
Sylwekk to gdzie może leżeć przyczyna niesprawności u mnie skoro mam sterowany elektronicznie?
Inne pytanie można przerobić 4 pinowy wentylator na 3 piny?

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 7 maja 2016, o 08:23
przez Supermen
Ja bym zaczął od podłączenia kompa sprawdzeniu błędów i włączeniu wentylatora programem. Zobaczysz czy jest z nim komunikacja, czy da się włączyć go za pomocą kompa. Jak dobrze pamiętam IHKA realizuje działanie tego wentylatora więc w tym module musisz się obracać.

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 7 maja 2016, o 23:21
przez tigwelder
Sprawdziłem w INPA.
Żadnych błędów. Nie mogłem wystartować wiatraka z IHKA...czyli gdzie leży problem? walnięty silniczek, przerwana linia czy sterownik wentylatora?

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 8 maja 2016, o 15:33
przez G_7
Spróbuj na krótko.

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 8 maja 2016, o 16:17
przez hektorek106
Dobrze sprawdź połączenie między wtyczkami-ewentualnie miernik i sprawdzić wentylator

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 12 maja 2016, o 18:50
przez tigwelder
Dzisiaj rozebrałem wentylator na części pierwsze. Spalona elektronika nie ma co ratować.

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 13 kwi 2018, o 15:30
przez tigwelder
Nowy rok nowe problemy...w senie ze na nowo. Rok temu wymieniłem wentylator klimatyzacji na inny używany.
Działał całe lato a i nawet w tym roku w luty bodajże po ostrej jeździe gdy zgasiłem auto pod domem wentylator włączył się.
Wczoraj robię diagnostykę kompem i widzę błąd wentylator klimatyzacji, zdziwiony włączam test z inpy i nic, włączam klimę i nic.
Problem polega na tym ze wentylator w ogóle nic nie kręci. Rok temu drgał albo zakręcił o pół obrotu a dzisiaj nic, stoi jakby nigdy nic. Zakręciłem ręką i kręci się lekko bez oporów. CO może być? Zaś wentylator czy może nie dostaje w ogóle sygnału? Ma ktoś jakieś pomysły, sugestie?

Re: E38 E39 nie działa wentylator klimatyzacji

PostNapisane: 14 kwi 2018, o 12:01
przez tigwelder
Witam.
Dzisiaj sukces.
Dla potomnych:
- jeśli wentylator próbuje wystartować czyli drgnie do przodu lub lekko do tyłu, zrobi pół lub ćwierć obrotu ale nie startuje ale można
go kręcić bez oporów to moduł w środku wentylator jest padnięty
- jeśli wentylator w ogóle nie startuje, nie drga, stoi jakby nigdy nic to mamy 2 opcje:
1: czujnik ciśnienia klimatyzacji presostat (znajduje się za prawą lampą w osuszaczu)
2: przerwany kabel sygnałowy idący z wtyczki wentylatora do komputera silnika

U mnie był przerwany właśnie ten przewód.
Wystarczy mieć multimetr ustawić na sygnał zwarcia, odczepić wtyczkę wiatraka i w skrzynce bezpieczników odczepić wtyczkę od DDE silnika.
Przy silniku 2.8 to druga wtyczka od błotnika pin 4 kabel żółto-czerwony.
Jeśli jest przejście to prawdopodobnie uwalony jest czujnik ciśnienia klimatyzacji.