Geometria

Od kierownicy i półosi do kół
mariuszduch
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2016, o 15:35
Moje auto: E39 530d 99r

Geometria

Post autor: mariuszduch » 16 lis 2016, o 09:14

Cześć.
Chyba jest problem, lub ja mam pecha do mechaników.
W zeszłym tygodniu miałem wymienianą piastę tylnego prawego koła. Auto oczywiście na geometrię, pieprzyli się z tym chyba ze 2 godziny. Wynik: prawy tył do roboty ?! Ostatnio była robiona geometria przy wymianie końcówek drążków i było ok teraz lipa.
Podam może w miarę przejrzyście wyniki dla prawego tyłu.

Kąt PK---Tolerancja: -2,10 do -1,30 bieżące -1,54 czyli ok
Zbieżność--- Tolerancja: 0,03 do 0,13 bieżące 1,04 czyli źle.
Mam nadzieję że napisałem w miarę zrozumiale.
Geometria robiona była 2 razy w kilkudniowych odstępach.
Sam nie wiem co o tym sądzić. W warsztacie powiedzieli że pewnie zwrotnica do wymiany.
Koledzy jakaś rada ? Powiem że nie mam kasy żeby za każdą geometrię płacić po 150zł.

Mariusz.

Awatar użytkownika
szajba777
Posty: 236
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 16:57
Moje auto: e38 , 2.8 , 96
Lokalizacja: Konin

Re: Geometria

Post autor: szajba777 » 16 lis 2016, o 13:05

U drogo coś u Ciebie , w poniedziałek byłem na geometrii po wymianie końcówek i płaciłem 60 zł za sprawdzenie i ustawienie. Co do wyników Twoich na tyle , jeżeli robili pomiary i zapłaciłeś za to 150 zl to czemu Ci od razu nie ustawili tyłu na śrubach?

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: Geometria

Post autor: Słowik » 16 lis 2016, o 15:13

szajba777 pisze:U drogo coś u Ciebie , w poniedziałek byłem na geometrii po wymianie końcówek i płaciłem 60 zł za sprawdzenie i ustawienie. Co do wyników Twoich na tyle , jeżeli robili pomiary i zapłaciłeś za to 150 zl to czemu Ci od razu nie ustawili tyłu na śrubach?
60 zł zapłaciłeś bo ustawiali ci na pewno samą zbieżność, a koledze ustawiali pełną geometrię dlatego zapłacił 150 zł ;) Aczkolwiek jeśli nie byli w stanie ustawić bo są jakieś luzy to nie powinni byli tyle skasować.
Ustawienie geometrii warsztaty liczą też często od ilości punktów do regulacji.

Mariuszduch ale jak ostatnio wymieniałeś końcówki to może ustawiali ci tylko przód bo tyłu raczej nie było potrzeby ruszać ;)
Obrazek
Obrazek

mariuszduch
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2016, o 15:35
Moje auto: E39 530d 99r

Re: Geometria

Post autor: mariuszduch » 16 lis 2016, o 16:34

No ustawiali chyba tylko przód ale kasują cały czas tak samo. Generalnie gość który robił geometrię pieprzył się strasznie.
Może nie potrafił ustawić i stąd takie różnice. Myślicie że faktycznie może to być wina zwrotnicy?
Jeszcze zauważyłem ze po tych wszystkich pracach pedał hamulca drży tak jak bym hamował na lodzie i abs się włączał. Po kilku takich hamowaniach z drżeniem na pedale zapala się trakcja i abs. Specjalista(z tego warsztatu) od BMW powiedział że to czujnik a nie sterownik jak przypuszczałem. Może coś popieprzył przy wymianie tylnej piasty ?Już siły do nich nie mam.
W kwestii ustawiania to przez około godzinę widziałem jak gość walczył co chwilę było coś na czerwono. Mam obawy że najzwyczajniej w świecie coś zjebał.
Jak myślicie czy można jeździć z parametrami jakie podałem?
Zaznaczę że opon z tyłu mi nie cięło, zużywały się równomiernie.

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: Geometria

Post autor: Słowik » 16 lis 2016, o 17:56

No wiesz,jeśli odchylenie od normy jest takie jak napisałeś to raczej bym z tym nie jezdził bo to duża różnica. Pojechałbym jednak do innego serwisu skontrolować geometrię. Najlepiej do takiego który ma dobry sprzęt do geometrii. I najpierw niech sprawdzą czy nie ma luzów zanim zaczną ustawianie ;) Ja płacę za pełną geometrię 140 zł. 150 za sam przód to bardzo dużo. Jeśli chodzi o usterkę ABS to moim zdaniem jest prawdopodobne że coś spieprzyli wymieniając Ci piastę.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Michal.Orzel
Posty: 2284
Rejestracja: 12 paź 2012, o 19:42
Moje auto: BMW

Re: Geometria

Post autor: Michal.Orzel » 17 lis 2016, o 02:58

Miałeś auto zatankowane do pełna i (lub) dociążone?

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Geometria

Post autor: sylwekk » 17 lis 2016, o 09:57

Dokładnie - auto powinno być do pomiarów odpowiednio przygotowane. Poza tym - skontrolujesz, ustawisz, zjedziesz z przyrządów, wjedziesz ponownie i już będziesz miał inne wskazania. Słowik dobrze mówi - zmień warsztat na taki z doświadczeniem i sprzętem - do e39 sam patyk nie wystarczy.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

mariuszduch
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2016, o 15:35
Moje auto: E39 530d 99r

Re: Geometria

Post autor: mariuszduch » 17 lis 2016, o 10:10

Auto miało około pół zbiornika paliwa. Nie dociążali niczym, widziałem cały czas przez szybkę w biurze. Z tego co wiem to maszynki do geometrii mają jedne z nowszych.
Hamulce działają strasznie, normalnie boję się jechać bliżej czyjegoś tyłka bo mam wrażenie jakbym po lodzie jechał. Jednak w chwili kiedy zapalą się kontrolki trakcji i abs hamulec działa już normalnie. Za każdym razem wszystko dzieje się przy prędkości około 30km/h
Sprawdzałem wielokrotnie ani przy wyższej prędkoći się tak nie dzieje ani przy niższej, tylko 30 ?!
Przy wymianie tarcz i klocków gość powiedział że mam zepsutą instalację od czujnika zużycia klocków.
Otworzył taką małą czarną puszkę przy amoruku i odciął niebieskie wtyczki. Coś mi się wydaje że to nie był czujnik klocków tylko czujnik abs.
Jeszcze muszę się upewnić, jeśli tak było jak mi się wydaje do słono za to zapłacą !!!

Awatar użytkownika
szajba777
Posty: 236
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 16:57
Moje auto: e38 , 2.8 , 96
Lokalizacja: Konin

Re: Geometria

Post autor: szajba777 » 17 lis 2016, o 10:27

Porządny warsztat ustawiający geo. zawsze dociąża samochód i z odpowiednim obciążeniem zabiera się za ustawienie .Czujnik od ABS jest w lewej piaście a klocków w prawym klocku hamulcowym (chyba dobrze pamiętam) , wtyczki jednego i drugiego masz na nadkolu . Reasumując zmień warsztat (przynajmniej ja bym tak zrobił)

mariuszduch
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2016, o 15:35
Moje auto: E39 530d 99r

Re: Geometria

Post autor: mariuszduch » 17 lis 2016, o 10:37

Czyli jeśli coś ten debil obcinał przy lewym przednim kole to był czujnik abs a nie czujnik zużycia klocków ?
Muszę to wiedzieć na 100% bo będę dziś do nich jechał.
Szukam w necie tej informacji ale nie mogę niczego znaleźć.

ODPOWIEDZ