tuleje wachacza tyl e 38

Od kierownicy i półosi do kół
jelson
Posty: 36
Rejestracja: 6 sie 2017, o 21:26
Moje auto: e 38 728i 1997
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

tuleje wachacza tyl e 38

Post autor: jelson » 30 sie 2017, o 20:51

Mam do wymiany wspomniane w temacie tuleje wachacza dwuramiennego.Myslalem ze to plywajace bo przeczytalem ze skrzypienie zawiechy na nierownosciach to ich wina.Jednak diagnosta pokazal mi wczoraj ze to wina tych tulejek.Ewidentnie oderwana guma od metalowej tulejki.SZukalem wczoraj tych tulejek w necie i znalazlem firme z Olkusza oferujaca poliuretany.Mozna kupic nawet caly komplet na auto za ok.1tys.Pojedyncza tuleja jest w cenie meyle.Jednak nie o cene mi chodzi.Nie wiem czy to sie sprawdzi w mojej 7er.Czy ktos z szanownych forumowiczow przerabial juz temat poliuretanow ?Czy faktycznie to sie sprawdza?Dodam tylko ze oferuja kilka twardosci tych tulejek.Od normalnej jazdy po przez rajd po drift.

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: tuleje wachacza tyl e 38

Post autor: Słowik » 5 wrz 2017, o 10:40

Poliuretany owszem są bardzo trwałe ale z racji tego, że są dużo mniej elastyczne niż tuleje gumowe to przenoszą większe siły na same wahacze. Szybciej więc podda się sam wahacz niż tuleja. Poza tym zawieszenie może zacząć głośniej pracować i wydawać jakieś niepokojące stuki. Generalnie uważam, że poliuretany są dobre do sportowych zawieszeń, gwintów itd. a nie do limuzyny jak E38 i cywilnej jazdy na co dzień. Wymień na markowe gumowe i więcej już do nich raczej nie będziesz zaglądał ;)
Obrazek
Obrazek

krzywy
Posty: 836
Rejestracja: 25 maja 2011, o 23:04
Moje auto: 750il

Re: tuleje wachacza tyl e 38

Post autor: krzywy » 5 wrz 2017, o 21:28

proste, gdyby były lepsze były by fabrycznie :medit:

jelson
Posty: 36
Rejestracja: 6 sie 2017, o 21:26
Moje auto: e 38 728i 1997
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Re: tuleje wachacza tyl e 38

Post autor: jelson » 6 wrz 2017, o 18:20

Rozmawialem o tych tulejach z mechanikiem z BMW.Ori sa tylko cale wachacze.Bawaria nie przewiduje wymiany samych tuleji.Szukalem na necie lemforder,febi,meyle nie ma.Sa jakies wynalazki typu nty lub pisza :producent inny ale zaraz pod tym, ze sa nowe i nie do zdarcia.Co do pliuretanow to opinie slowika potwierdzil w/w mechanik.Mial klienta ktory kazal wymienic mu tuleje na zakupine przez niego poliuretany.Po uplywie miesiaca wrocil do niego z normalnymi tulejami twierdzac ze auto jest bardzo sztywne i zle mu sie je prowadzi.

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2559
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: tuleje wachacza tyl e 38

Post autor: Bartos » 7 wrz 2017, o 08:52

Miałem poliuretany w Hondzie, pół roku dałem rady potem zmieniłem na oryginał. To że twardo to raz, ale po czasie to skrzypi jak stare drzwi. Szczególnie jak zawilgotnieją i potem wyschną. Trzeba by to raz na jakiś czas wyciągać i smarować.

Co do samych tuleju metal guma to gdzieś mi się obiło o uszy że na jedną stronę wahacza podejdą z innego modelu, ale nie pamiętam szczegółów.

Tutaj tuleje - na innych forach piszą, że zakładają jeżdżą i nic złego się nie dzieje.
https://shop.febest.eu/arm-bushing-rear ... b-010.html
https://shop.febest.eu/arm-bushing-rear ... b-011.html
Obrazek

jelson
Posty: 36
Rejestracja: 6 sie 2017, o 21:26
Moje auto: e 38 728i 1997
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Re: tuleje wachacza tyl e 38

Post autor: jelson » 21 mar 2018, o 14:44

Pol roku minelo od zalozenia tego tematu.Caly czas jezdzilem na starych wahaczach i szukalem markowych zamiennikow.Z zawieszeniem nic zlego sie nie dzialo,jednak nie dawalo mi to spokoju.Zblizal sie przeglad techniczny i wybralem sie do kilku stacji diagnostycznych,sprawdzic w jakiej kondycji jest moj 7-er.Napisalem do kilku bo na dwoch diagnosci nic nie wykryli.Dopiero trzeci zwrocil uwage na wahacze i wezyki hamulca.Znalazlem uzywki w bdb. stanie po 40 zl za sztuke.Po wymianie tyl jest sztywniejszy,jednak jeszcze cos skrzypi.Bunia przeglad przeszla wzorowo,a ja przekonalem sie ze czasami ori uzywka jest najlepszym rozwiazaniem.

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: tuleje wachacza tyl e 38

Post autor: Słowik » 21 mar 2018, o 16:46

U mnie tył skrzypiał jak stara kanapa i już miałem wymieniać tuleje ale na podnośniku okazało się, że winna była linka ręcznego. Warto ją przytrzymać i wtedy bujnąć tyłem. Może u ciebie jest to samo ;)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ