engine flush

To co dotyczy auta jako całości
Awatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
Posty: 2228
Rejestracja: 17 gru 2011, o 21:33
Moje auto: 730D 2001
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw

Re: engine flush

Post autor: Mr.Jones » 20 kwie 2013, o 17:19

Ale dlaczego plukanka temu pomogla ?
Chyba i tak by go szlag trafil jak taki zasyfiony....

G_7
Posty: 814
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:43
Moje auto: ...

Re: engine flush

Post autor: G_7 » 20 kwie 2013, o 17:36

Nie stosując plukania byla jeszcze nadzieja, że syf będzie się rozpuszczal stopniowo, a nie ruszy wszystko na raz, bardzo wątpliwe, aby sama wymiana oleju spowodowala aż takie skutki. A czy by go szlak trafil to można sobie teraz gdybać, z perspektywy czasu zrobil bym dziś zupelnie inaczej i na pewno nie bawil bym się w takie plukania.

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: engine flush

Post autor: Sylwek7 » 20 kwie 2013, o 18:46

Troch odbiegamy od tematu, ale stało się to co nie powinno. Mówiłem zeby zdjąć miskę i dekiel i myć na przelot ile się da a później obrócić silnik i dalej dokładnie. Wówczas nie miało by co zatkac sitka.

A że sporo czasu i syfu upłynie to wiadomo było :(

czy na silniku widać ślady zatarcia?
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

Awatar użytkownika
7ka
Posty: 1554
Rejestracja: 9 lut 2011, o 15:40
Moje auto: hm...

Re: engine flush

Post autor: 7ka » 20 kwie 2013, o 19:10

Lepiej chyba wymieniac olej co "dyche" a przy nowym aucie-nowo zakupionym, chyba warto odkrecic pokrywe zaworow i zobczyc co jest grane.

a co do tego linka...No dobra ale o co tu chodzi ? Bo na moje to Liqui Moly wychodzi najlepiej

Awatar użytkownika
TOMEKV
Posty: 724
Rejestracja: 25 maja 2011, o 00:28
Moje auto: 740ia 2001r
Lokalizacja: New Jersey,Nakło n/n

Re: engine flush

Post autor: TOMEKV » 20 kwie 2013, o 19:27

Dokładnie Liqui Moly wyszedł jako najlepszy z tego testu.....
e36 2.0 COUPE/ e38 3.5 IA/ e39 2.0/ e39 2.0TU/ E46 2.8 COUPE/ E39 2.8 M-PAK/ E38 2.8 SHADOW/ E38 4.4IA

G_7
Posty: 814
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:43
Moje auto: ...

Re: engine flush

Post autor: G_7 » 20 kwie 2013, o 19:53

Sylwek7 pisze: Mówiłem zeby zdjąć miskę i dekiel i myć na przelot ile się da a później obrócić silnik i dalej dokładnie. Wówczas nie miało by co zatkac sitka.
A tu Cię znowu zaskoczę, nikt nie jest na tyle glupi, aby pchać wszystko od góry w dól, zarówno wszystko od góry jak i od dolu bylo czyszczone, a jednak mimo to syf jeszcze pozostal w kanalach. Wydawać by się moglo, że skoro wszystko w miarę bylo przeczyszczone, powinno być ok, a jednak tak nie bylo.

Sylwek7 pisze:
czy na silniku widać ślady zatarcia?
Na focie widać ewidentnie, że nie poszlo smarowanie na walek, dzięki czemu temperatura doprowadzila do pęknięcia walka i pólpanewki, co w środku się dzialo nie wiem, nie rozbieraliśmy, silnik poszedl na zlom, tam gdzie jego mejsce

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: engine flush

Post autor: Sylwek7 » 20 kwie 2013, o 21:18

Faktycznie - widać że wałek się zatarł.

Kanały kanałami, niejeden motor był bardzo zaniedbany i dało się uratować, tego jak widac nie. Szkoda. Czyszczenia mnóstwo. Po takich zabiegach najczęściej nie działa vanos ale takie gluty w silniku to już wielka rzadkość.
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2559
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: engine flush

Post autor: Bartos » 20 kwie 2013, o 21:32

GURAL7 ten silnik wygląda jakby ktoś jeździł na motodoktorze by wyeliminować hałasy.
Obrazek

G_7
Posty: 814
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:43
Moje auto: ...

Re: engine flush

Post autor: G_7 » 21 kwie 2013, o 00:40

Bartos pisze:GURAL7 ten silnik wygląda jakby ktoś jeździł na motodoktorze by wyeliminować hałasy.
Sam już nie wiem i nawet nie chce wiedzieć na czym ten motor chodzil. Z tego co przypuszczal S7 olej nie byl dlugo wymieniany. Mnie osobiście jedynie wkórwia fakt, że to byl motor z siudemy i nie mogę się z tym pogodzić jakim trzeba być druciarzem żeby jeżdząc siudemą nie wymieniać oleju. Ale takie są wlaśnie polaczki mieszkający za granicą, nie liczy się stan tylko lans. Wracając do tematu, po tym moim doświadczeniu byl bym ostrożny ze stosowaniem wszelkiego rodzaju plukań, nigdy nie wiadomo co drzemie w silniku.

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2559
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: engine flush

Post autor: Bartos » 21 kwie 2013, o 12:35

w temacie, na bmw klub i 5er jest obszerny temat o płukankach, w sumie nikt nie narzekał, jeden chyba tylko pisał coś o wyciekach, ale ponoć miał popękane uszczelniacze. na 7er ktoś pisał, ze w e32 v12 używa tego co każda wymianę oleju.
ja zamierzam użyć przy kolejnej wymianie oleju, po to żeby chociaż przeczyścić kanały na pierścienie.

Jeśli silnik jest w stanie jak wyżej na zdjęciach, to wiadomo ze płukanka tylko zaszkodzi, ale jeśli pracuje normalnie to nie powinno być obawy.


No ale każdy zrobi jak zechce.
Gdzieś na YT jest film (chyba tvn turbo) pokazujący jak reanimują stare bmw gdzie uciekło ok 20KM, wszystko na produktach LM, czyli płukanka, czyszczenie wtrysków i układu dolotowego LM Jet Clean Tronic, o oleje max life.
Obrazek

ODPOWIEDZ