wymiana płynu hamulcowego

To co dotyczy auta jako całości
Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Karol » 20 kwie 2013, o 19:29

Jak samemu skutecznie wymienić płyn hamulcowy? Macie jakieś sposoby?

G_7
Posty: 814
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:43
Moje auto: ...

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: G_7 » 20 kwie 2013, o 19:45

Z sama wymianą dasz sobie sam rade, ale do odpowietrzenia to już będzie Ci potrzebna druga osoba, a jak już kogoś znajdziesz to żaden problem. Wez szczykawkę i odciągnij ze zbiorniczka wyrównawczego stary plyn. Obczyść i popsikaj wd lub innym specyfikiem odpowietrznik na zacisku i popuść go, tylko uważaj bo można go zerwać. Poszukaj rurki z przekrojem odpowietrznika tak, abyś mógl ją nalożyć na odpowietrznik i butelkę obojętnie po czym w którą wsadzisz drugi koniec przewodu/rurki. Zalej zbiorniczek do pelna, Ty odkręć odpowietrznik i niech druga osoba Ci pompuje pedalem hamulca. Co jakiś czas uzupelniaj stan w zbiorniczku. Po kolorze plynu w rurce będziesz wiedzial kiedy stary zejdzie. Możesz też sam odkręcić odpowietrznik i poczekać aż plyn sam zejdzie, ale to trochę trwa. Póżniej i tak druga osoba musi Ci pomódz w odpowietrzeniu. Na zakręconym odpowietrzniku druga osoba pompuje pedalem, po kilku machnięciach wciska i trzyma pedal, a Ty popuszczasz odpowietrznik z którego poleci plyn i powietrze, po czym zakręcasz, a druga osoba ponownie zaczyna pompować pedalem i tak parokrotnie, aż pedal będzie twardy

Awatar użytkownika
lockbud
Posty: 689
Rejestracja: 24 lip 2011, o 09:59
Moje auto: e38 730i m60 94r
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: lockbud » 20 kwie 2013, o 19:52

Możesz zrobić to łatwiej, odkręcasz wszystkie odpowietrzniki z zacisków i zostawiasz wszystko grawitacji, otwierasz dwa browary nie zapominając w między czsie dolewać płynu do zbiorniczka, po wypiciu zakręcasz odpowietrzniki i po robocie :) :) :)

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Sylwek7 » 20 kwie 2013, o 21:22

Każdy sposób jest dobry jednak pamiętaj o jednym.

NIE DAJ UKŁADOWI SIĘ ZAPOWIETRZYĆ!!!!

W przypadku E65 nie da się bez procedur odpowietrzyć, w E38 też jest to trudne w przypadku DSC. Pompuj - trzymaj jest dobre w przypadku E36 ;D

Wężyk załóż sobie bezbarwny i dość długi. To pozwoli uniknąć zaciągnąć powietrza od tyłu przez odpowietrznik ;)

Masz pojęcie - dasz radę :thup:
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

Awatar użytkownika
hektorek106
Posty: 1016
Rejestracja: 4 lis 2012, o 20:55
Moje auto: bmw e38 740ia 94r

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: hektorek106 » 20 kwie 2013, o 21:37

Panowie warto wspomnieć o żelaznej zasadzie- zaczynamy odpowietrzanie od kół najdalej położonych
od pompy hamulcowej,przynajmniej mnie tak nauczono i tak zawszę robię :thup:

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Sylwek7 » 20 kwie 2013, o 21:43

To nie ma naprawdę znaczenia.

Układ jest wieloobwodowy ale oczywiście nie jest to błędem ;) Żelazną zasadą to raczej nie jest ;)
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

G_7
Posty: 814
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:43
Moje auto: ...

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: G_7 » 21 kwie 2013, o 00:28

Sylwek7 pisze:
W przypadku E65 nie da się bez procedur odpowietrzyć, w E38 też jest to trudne w przypadku DSC. Pompuj - trzymaj jest dobre w przypadku E36 ;D
No to jaka jest ta procedura ???

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Sylwek7 » 21 kwie 2013, o 12:56

Podłączasz diagnostykę i aktywujesz pompę oraz poszczególne zawory w DSC. Otwierając odpowietrzniki, aktywując pompę przepchnie się bąbel powietrza ale generalnie jest to dość kłopotliwe.

Nie zapowietrzyć to chyba najważniejsze
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

G_7
Posty: 814
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:43
Moje auto: ...

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: G_7 » 21 kwie 2013, o 16:19

Nie zapowietrzenie ukladu to owszem istotna rzecz, ale nie zawsze się da tego uniknąć. Piszesz o aktywacji pompy, a czy nie prościej jest zrobić to ciśnieniowo ?

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2559
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Bartos » 21 kwie 2013, o 18:46

a zwykłe e38 z asc+t ? jak sie odpowietrza? czytałem gdzie indziej, że na włączonym zapłonie *(coś z abs-em związane) i tak tez odpowietrzałem metodą tradycyjną jak pisał GURAL7, i przyznam że po jednym kole nie czułem stopy, tak opornie pedał szedł, ostatnie koło pompowałem już dwiema stopami. po tym wszystkim hamulec jest jakby twardszy w porównaniu przed wymianą. Przed wymianą lekkie wciśnięcie czuć było że hamuje, teraz trzeba trochę mocniej naciskać (cały płyn bosch dot4)
Obrazek

ODPOWIEDZ