Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

To co dotyczy auta jako całości
Awatar użytkownika
Supermen
Site Admin
Posty: 1628
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 22:44
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Supermen » 25 kwie 2016, o 11:19

STi pisze:
Supermen pisze: Tryb S zmienia charakterystykę pracy silnika i nic innego. Jest to uwarunkowane zapisami programu.
Czyli odmula silnik ? ja widzę nawet po samym obrotomierzu jak obroty powoli wkręcają się w trybie ECO a jak szybko w trybie "S".

Mogę porównać, że praca silnika w trybie "S" mam na myśli reakcję na gaz i żwawość przypomina pracę e36 328i w manualu (nie mówię o osiągach, żeby nie było niedomówień) a tryb ECO w e38, nie wiem z czym porównać, to jest taki muł, że się zesrać można.
Oczywiście, że odmula. Zrzuca o jeden niżej bieg, jest szybsza reakcja na gaz, kręci się do końca. Ten tryb jak dobrze pamiętam nie jest adaptacyjny tylko zaprogramowany.
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/

Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki

Awatar użytkownika
Лазарь
Posty: 352
Rejestracja: 2 mar 2016, o 18:05
Moje auto: e38 728iA

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Лазарь » 25 kwie 2016, o 11:27

Supermen pisze:
Oczywiście, że odmula. Zrzuca o jeden niżej bieg, jest szybsza reakcja na gaz, kręci się do końca. Ten tryb jak dobrze pamiętam nie jest adaptacyjny tylko zaprogramowany.
I o to właśnie mi chodziło :) po za tym, że silnik się wyżej kręci to różnica w programie jest dość spora. Jeszcze jedna kwestia bardzo znacząca, w tym wypadku mówimy tu o 728i, które notabene nie ogarnia zbytnio budy e38. Podejrzewam, że osobniki posiadające m60/m62 czy M73/M73N w ogóle nie odróżnią czy jadą w trybie "ECO" czy "S".

Oczywiście, mogę się mylić :)

Awatar użytkownika
Supermen
Site Admin
Posty: 1628
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 22:44
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Supermen » 25 kwie 2016, o 11:32

Odróżnią, odróżnią. Skrzynia ze steptronicem jest adaptacyjna czyli uczy się stylu jazdy kierowcy. Jeżeli ktoś jeździ spokojnie, emerycko to samochód też tak się zachowuje. Jak nagle mu się depnie to czasem zanim zareaguje to jest ten moment "zamulenia".

A jak się przełącza na S to od razu zrzuca bieg niżej i kręci wysoko.
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/

Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Słowik » 25 kwie 2016, o 14:11

Ja ostatnio w trasie pobawiłem się trybem manualnym i stwierdzam, że do tej pory nie doceniałem tego rozwiązania. W miejskiej jezdzie kompletnie nie ma to sensu ale w trasie jak najbardziej. Nie musimy w trybie eco dawać kickdowna żeby zredukował ( a zwykle redukuje wtedy o 2 biegi ) tylko zbijamy sobie na odpowiedni w danym momencie bieg. Redukcja odbywa się też moim zdaniem szybciej i płynniej niż na auto. No i fajną sprawą jest możliwość hamowania silnikiem w trybie manualnym, a więc mniej spalamy ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: sylwekk » 26 kwie 2016, o 12:00

Słowik, niby racja, ale dlaczego dźwignia działa odwrotnie do logiki? ;)

Tryb manualny jest nieoceniony w górach, gdzie łatwo można upalić hamulce.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Słowik » 26 kwie 2016, o 12:13

Sylwek, myślę, że najlepszą opcją byłyby jednak łopatki ;) Ponoć niektórzy zakładali do E38 ale nie bardzo wiem ile się z tym wiąże przeróbek. :roll: Wiesz coś o tym?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hektorek106
Posty: 1016
Rejestracja: 4 lis 2012, o 20:55
Moje auto: bmw e38 740ia 94r

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: hektorek106 » 26 kwie 2016, o 13:34

Jak równiez można wykorzystać tryb manualny do jazdy z przyczepą np

Awatar użytkownika
Wooca$h
Posty: 253
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:43

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Wooca$h » 27 kwie 2016, o 11:44

sylwekk pisze:Słowik, niby racja, ale dlaczego dźwignia działa odwrotnie do logiki? ;)
Dlaczego odwrotnie do logiki? Ja właśnie nie potrafię sobie wyobrazić jak można przełączać bieg na wyższy ciągnąc wajchą w dół :dunno: :D

Awatar użytkownika
Supermen
Site Admin
Posty: 1628
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 22:44
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Supermen » 27 kwie 2016, o 12:33

Wooca$h pisze:
sylwekk pisze:Słowik, niby racja, ale dlaczego dźwignia działa odwrotnie do logiki? ;)
Dlaczego odwrotnie do logiki? Ja właśnie nie potrafię sobie wyobrazić jak można przełączać bieg na wyższy ciągnąc wajchą w dół :dunno: :D
Uważam tak samo. To w E39 jest dziwnie rozwiązany steptronic :dunno:
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/

Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2559
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Bartos » 28 kwie 2016, o 09:05

Słowik pisze:Sylwek, myślę, że najlepszą opcją byłyby jednak łopatki ;) Ponoć niektórzy zakładali do E38 ale nie bardzo wiem ile się z tym wiąże przeróbek. :roll: Wiesz coś o tym?
zrob-sam-elektryka/do-o-enie-kierownicy ... t2249.html
Wooca$h pisze:
sylwekk pisze:Słowik, niby racja, ale dlaczego dźwignia działa odwrotnie do logiki? ;)
Dlaczego odwrotnie do logiki? Ja właśnie nie potrafię sobie wyobrazić jak można przełączać bieg na wyższy ciągnąc wajchą w dół :dunno: :D
Ja dlatego nie używam steptronica bo chcąc wbić wyższy bieg, wbijałem niższy. Dźwignia działa odwrotnie i bez sensu.
nawet w manualmu jest: 1 góra, 2 dół, więc niższy do góry wyższy na dół. No ale nigdługo przełożę kabelki i mam już kupione z e39 odpowiednie oznaczenia steptronica
Obrazek

ODPOWIEDZ