Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

To co dotyczy auta jako całości
Awatar użytkownika
Supermen
Site Admin
Posty: 1628
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 22:44
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Supermen » 28 kwie 2016, o 11:26

U konkurencji też jest + od siebie :) Dla mnie rozwiązanie logiczne. Jak po drabinie w górę wyżej, w dół niżej. I z perspektywy kierowcy tak to wygląda.
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/

Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Słowik » 28 kwie 2016, o 11:40

Bartos pisze:
Słowik pisze:Sylwek, myślę, że najlepszą opcją byłyby jednak łopatki ;) Ponoć niektórzy zakładali do E38 ale nie bardzo wiem ile się z tym wiąże przeróbek. :roll: Wiesz coś o tym?
zrob-sam-elektryka/do-o-enie-kierownicy ... t2249.html
Wooca$h pisze:
sylwekk pisze:Słowik, niby racja, ale dlaczego dźwignia działa odwrotnie do logiki? ;)
Dlaczego odwrotnie do logiki? Ja właśnie nie potrafię sobie wyobrazić jak można przełączać bieg na wyższy ciągnąc wajchą w dół :dunno: :D
Ja dlatego nie używam steptronica bo chcąc wbić wyższy bieg, wbijałem niższy. Dźwignia działa odwrotnie i bez sensu.
nawet w manualmu jest: 1 góra, 2 dół, więc niższy do góry wyższy na dół. No ale nigdługo przełożę kabelki i mam już kupione z e39 odpowiednie oznaczenia steptronica
Bartos, a jak redukujesz z 5 na 4 lub z 3 na 2 to w którą stronę popychasz w manualu lewarek? :>
Dla mnie również zmiana w steptronicu jest logiczna ale rozumiem, że każdemu pasuje co innego ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2559
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Bartos » 28 kwie 2016, o 11:44

:p nie rozdrabniam się od razu wale na 1 lub 3 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
volt
Posty: 117
Rejestracja: 26 mar 2016, o 18:18
Moje auto: 530d '01
Lokalizacja: Ząbki

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: volt » 28 kwie 2016, o 13:54

Bartos redukuje tylko z 1 na R :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: sylwekk » 28 kwie 2016, o 14:57

Supermen pisze:
Wooca$h pisze:
sylwekk pisze:Słowik, niby racja, ale dlaczego dźwignia działa odwrotnie do logiki? ;)
Dlaczego odwrotnie do logiki? Ja właśnie nie potrafię sobie wyobrazić jak można przełączać bieg na wyższy ciągnąc wajchą w dół :dunno: :D
Uważam tak samo. To w E39 jest dziwnie rozwiązany steptronic :dunno:
Źle się wyraziłem. Logika w tym jest, ale brakuje ergonomii. Uzasadniam. Jeśli przyspieszasz, jesteś wgniatany w fotel. Jaki ruch ręką jest Ci łatwiej zrobić, będąc przyciskanym do fotela? Do przodu czy do tyłu? To jest ten sam mechanizm, który działa w samolotach w przypadku wznoszenia się i opadania - wolant działa z odwrotną logiką, ale w zgodzie z ergonomią.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Supermen
Site Admin
Posty: 1628
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 22:44
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: Supermen » 28 kwie 2016, o 15:16

Bez przesady ;D Twoje 560Nm tak Cię wgniata w fotel, że nie dasz rady biegów zmienić? :D
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/

Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki

Awatar użytkownika
PiotrWawaBmw
Posty: 802
Rejestracja: 30 maja 2015, o 09:58
Moje auto: BMW E38 silnik M57
Lokalizacja: WWL

Re: Lepsze hamulce w trybie skrzyni S

Post autor: PiotrWawaBmw » 28 kwie 2016, o 20:33

Supermen no wgniata w fotel :D nie ważne co ale wgniata :D a tak na poważnie zgadzam się co napisał Sylwek co do logiki i ergonomii. A co do łopatek w mojej ocenie taki zabieg techniczny to przerost formy nad treścią :faint: nie do takiego auta.

ODPOWIEDZ