poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

To co dotyczy auta jako całości
Awatar użytkownika
hugo
Posty: 142
Rejestracja: 13 kwie 2011, o 18:22
Moje auto: bmw 728i, shadowline
Lokalizacja: WI , LRA , LLU

poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: hugo » 8 lut 2012, o 20:04

jakoś nigdzie nie mogę znaleźć takiego zbioru, w jednym miejscu, informacji o typowych bolączkach modelu e38.
w pierwszej kolejności chodzi mi o wersje z 2.8 zarówno przedlift jak i polift z automatem jak i z manualem.
i proszę was o brak OT (typu: jak e38 to tylko 4.4 bo 2.8 to nie jedzie)

proszę doświadczonych i mądrzejszych kolegów o dopisywanie swoich jakże cennych uwag :)

jako pierwszy mogę nieśmiało zapodać propozycje co należy moicno sprawdzić podczas ewentualnego kupna.

elektrozawory - siła nadmuchu i temperatura , proponuję sprawdzić i porównać stronami (prawa - lewa)

ogniska rdzy które często mają początek na tylnej klapie (nad tablicą) albo na spodzie drzwi


taki nieśmiały początek prosze o więcej :D :D
shadowline by hugo
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: sylwekk » 8 lut 2012, o 20:12

Przy przebiegu około 300 tys. należy liczyć się z koniecznością regeneracji prowadnic zaworowych wraz z uszczelniaczami. Objaw podstawowy - znikający olej, możliwe dymienie.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Neuf
Posty: 677
Rejestracja: 9 maja 2011, o 11:43
Moje auto: E38 M52B28
Lokalizacja: Białystok

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: Neuf » 8 lut 2012, o 20:38

Posiadam 2.8 :)

Często słaby stan dolnych krawędzi drzwiowych (drzwi jak i nakładki plastikowo - gumowe ) ale to bolączka każdej wersji.
Zawieszenie w Polsce dużo nie wytrzymuje - tylko Hummer daje radę.
Drążek środkowy i tuleje pływające z tyłu ...
Po 10 latach chłodnica może się skończyć ... Ale to w każdej 7er.(360zł - zamiennik)
Podszybie z czasem jako element gumowy parcieje i puszcza wodę na bezpieczniki z przodu.(160zł serwis)
Osłony termiczne wydechu - lubią się posypać i brzęczeć.
Połączenia żarówek w tylnych lampach - dzień bez komunikatu o braku żarówki to dzień niepełny.
Wiatrak wentylatora klimatyzacji - metoda z opornikiem daje radę.
Łososiowy przekaźnik wycieraczek - kupić na sztukę na zapas ??
Pionowe linki w drzwiach - często lubią skorodować przez co utrudniają zimą otwieranie drzwi.(26zł sztuka)
Zamarzające zamki w drzwiach - każda pojedyńcza sztuka która wyjechała z fabryki.
W manualu pompka pod pedałem sprzęgła po 10 latach lubi popuścić. (160zł zamiennik)
W silniku od tylnej rolety sypie się koło zębate - wymiana na metalowe i po kłopocie.
Boczki w przednich fotelach pękają. (około 120zł za 2 sztuki)

Awatar użytkownika
djbinek
Posty: 135
Rejestracja: 15 cze 2011, o 14:42
Moje auto: E38 728iA
Lokalizacja: Toruń/Cork

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: djbinek » 15 lut 2012, o 23:43

Neuf pisze:Posiadam 2.8 :)

Często słaby stan dolnych krawędzi drzwiowych (drzwi jak i nakładki plastikowo - gumowe ) ale to bolączka każdej wersji.
Zawieszenie w Polsce dużo nie wytrzymuje - tylko Hummer daje radę.
Drążek środkowy i tuleje pływające z tyłu ...
Po 10 latach chłodnica może się skończyć ... Ale to w każdej 7er.(360zł - zamiennik)
Podszybie z czasem jako element gumowy parcieje i puszcza wodę na bezpieczniki z przodu.(160zł serwis)
Osłony termiczne wydechu - lubią się posypać i brzęczeć.
Połączenia żarówek w tylnych lampach - dzień bez komunikatu o braku żarówki to dzień niepełny.
Wiatrak wentylatora klimatyzacji - metoda z opornikiem daje radę.
Łososiowy przekaźnik wycieraczek - kupić na sztukę na zapas ??
Pionowe linki w drzwiach - często lubią skorodować przez co utrudniają zimą otwieranie drzwi.(26zł sztuka)
Zamarzające zamki w drzwiach - każda pojedyńcza sztuka która wyjechała z fabryki.
W manualu pompka pod pedałem sprzęgła po 10 latach lubi popuścić. (160zł zamiennik)
W silniku od tylnej rolety sypie się koło zębate - wymiana na metalowe i po kłopocie.
Boczki w przednich fotelach pękają. (około 120zł za 2 sztuki)
zapomniałeś o:
znikających pikselach w radiu - jednym słowem standard
czujnik położenia wału i wałka - lepiej kupić oryginał niż zamiennik
słabe klamki zewnętrzne - nie tylko mi się zdarzyło urwać, proponuję kupić używkę na allegro pod kolor auta - pasują również klamki od E39
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl

Neuf
Posty: 677
Rejestracja: 9 maja 2011, o 11:43
Moje auto: E38 M52B28
Lokalizacja: Białystok

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: Neuf » 16 lut 2012, o 09:36

Zbiornik paliwa lubi pociec - prawdopodobnie przez kończące sie filtry odpowietrzenia zbiornika paliwa

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: Sylwek7 » 16 lut 2012, o 10:42

zawieszenie to zmora ciężkiego komfortowego auta. Warto przejrzec dokładnie, bo choc zamienniki sa to ceny kompletu nie zachęcają

wydech musi byc czysty i bez korozji. To jeden z najtrwalszych elementów. Jak pada, to nie warto zajmowac się resztą

jazda próbna nie może dać żadnych niepokojących skrzypień czy trzasków. Wóz musi byc sztywny i zwarty. To nie volvo żeby skrzypiało ;)

Silnik ogólnie suchy i bez wycieków. To nie V8

Cieknie uszczelniacz wybieraka skrzyni manualnej

rolki, paski, alternator zuzywa się jak w kazdym innym - żadna to wada

Silnik ma pracować od piwerszych sekund cichutko i gładko bez zajaknięcia iść w obroty. Syczenie/szmer na jałowym to normalne
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

Awatar użytkownika
ratovnik
Posty: 1124
Rejestracja: 8 sie 2012, o 10:57
Moje auto: BMW E38 740iL 2001

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: ratovnik » 13 lis 2016, o 18:00


Awatar użytkownika
Supermen
Site Admin
Posty: 1628
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 22:44
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: Supermen » 14 lis 2016, o 21:24

ratovnik pisze:Poradnik kupującego :) http://autokult.pl/28845,bmw-serii-7-e3 ... kupujacego
Czytając artykuł chciałem pochwalić, że autor faktycznie odrobił lekcję ale jak dobrnąłem do informacji i manualnych skrzyniach to daję dopuszczający :wall: Z tym, że TDS był do 2000 r. to też popłynął.

Ale tak to bardzo merytoryczny artykuł.
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/

Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki

jelson
Posty: 36
Rejestracja: 6 sie 2017, o 21:26
Moje auto: e 38 728i 1997
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Re: poradnik dla kupującego e38 728i / 728iA

Post autor: jelson » 23 sie 2017, o 20:14

Nie mozna dac sie nabrac na gadke sprzedajacego.Jaki to z niego jest fan marki ,jak on na czas robil wymiany filtrow,oleju i innych materialow eksploatacyjnych.Ja glupi myslalem ze trafilem na takiego goscia.Tak pieknie opowiadal o swoim 7er ,ba sam mi pokazywal co nalezaloby zrobic bo on juz nie zdazyl.Prawie plakal jak sprzedawal.Po wymianie filtrow okazalo sie ze nie byly wymieniane od bardzo dawna.Na filtrze paliwa byla data 1997rok,jak to zobaczylem to zdebialem,toz to data produkcji tego auta.Zrobilem gruntowny przeglad.Na kompie nie wyszlo nic.Tylne mphersony do wymiany.Instalacja gazowa do przegladu.Tuleje plywajace ,linka recznego i prawdopodobnie pompka pod pedalem sprzegla[manual] tez.To tylko to co sam zauwazylem.Tego co powie mechanior juz sie boje.

ODPOWIEDZ