[E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Awatar użytkownika
TOMEKV
Posty: 724
Rejestracja: 25 maja 2011, o 00:28
Moje auto: 740ia 2001r
Lokalizacja: New Jersey,Nakło n/n

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: TOMEKV » 3 lut 2015, o 04:57

Czyli rozumie ze do mojego m62 kupuję termostat od m67 i bez żadnych przeróbek to pasuje ?
e36 2.0 COUPE/ e38 3.5 IA/ e39 2.0/ e39 2.0TU/ E46 2.8 COUPE/ E39 2.8 M-PAK/ E38 2.8 SHADOW/ E38 4.4IA

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: brobmw » 3 lut 2015, o 09:37

Dokładnie tak.

Awatar użytkownika
grabol
Posty: 1084
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:48
Moje auto: e10 2002ti e39 e53
Lokalizacja: Warszawa / Stara Miłosna
Kontakt:

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: grabol » 3 lut 2015, o 10:34

TOMEKV pisze:Czyli rozumie ze do mojego m62 kupuję termostat od m67 i bez żadnych przeróbek to pasuje ?

Trzeba pamiętać, że bez przeróbki tylko do TU ;)

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: brobmw » 3 lut 2015, o 11:35

grabol pisze:
TOMEKV pisze:Czyli rozumie ze do mojego m62 kupuję termostat od m67 i bez żadnych przeróbek to pasuje ?

Trzeba pamiętać, że bez przeróbki tylko do TU ;)
Nie tylko.

Awatar użytkownika
hektorek106
Posty: 1016
Rejestracja: 4 lis 2012, o 20:55
Moje auto: bmw e38 740ia 94r

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: hektorek106 » 4 lut 2015, o 00:49

Dlatego dla mnie m60 zawsze będzie mniej awaryjnym silnikiem niż m62-te chore temp.powyżej 100C zajeżdżają przede wszystkim uszczelniacze zaworowe itd. wszystko idzie w stronę emisji spalin-im nowsze silniki tym gorzej- nie wspomnę już o nowszych bmw np e60 e65-jak po przebiegu 150tys żłopią olej i wymiana uszczelniaczy jest potrzebna ;)

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: Karol » 4 lut 2015, o 09:17

Też mam m60 i temperatura dochodzi w upalne dni do 106st jak dłużej postoję, taką miałem najwyższą wartość.

Awatar użytkownika
hektorek106
Posty: 1016
Rejestracja: 4 lis 2012, o 20:55
Moje auto: bmw e38 740ia 94r

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: hektorek106 » 4 lut 2015, o 09:59

Karol ja w swojej nigdy-91 to max-pamiętaj że do m60 są 2 rodzaje termostatów na 86C i 95C jak dobrze pamiętam nie wiem od czego to zależało-wersje na zimne kraje?

Awatar użytkownika
max mt
Posty: 375
Rejestracja: 23 kwie 2011, o 21:21
Moje auto: E38 735iA i E39 530d
Lokalizacja: Koszalin, Poland

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: max mt » 4 lut 2015, o 11:52

U mnie jest w bardzo gorące dni max 104'C w zimne minusowe 102'C Więc nie wielka różnica ;D Ale zawsze mam ciepło w samochodzie. ;D
~~ Czarny Bumier ~~
Obrazek

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: Karol » 4 lut 2015, o 12:30

Tak hektorek są dwie opcje termostatów, czyli podejrzewam że może mój się już kończy i wymiany czas.

cursor
Posty: 143
Rejestracja: 19 lis 2011, o 12:40
Moje auto: opel :D

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: cursor » 4 lut 2015, o 13:20

Natknąłem się też na poradę dotycząca korka ze zbiorniczka wyrównawczego.

Porada dotyczyła M52 i M54, ale taki sam korek macie też w V8, mianowicie korek 2.0barowy. Wg opisu, firma zalecała korek 1.2 bar ich produkcji, dzięki czemu zmniejszało się ciśnienie i znikał problem rozrywania zbiorniczków itp.
Zamiast kupować u nich korek 1.2 bar, myślę, że można założyć taki z diesla, które utrzymuje cisnienie 1.4bar, co i tak jest niższą wartością niż ten z benzyny

ODPOWIEDZ