hektorek106 pisze:Karol ja w swojej nigdy-91 to max-pamiętaj że do m60 są 2 rodzaje termostatów na 86C i 95C jak dobrze pamiętam nie wiem od czego to zależało-wersje na zimne kraje?
Zależne to było od posiadania katalizatora,te z katem miały wyższą pemp.pracy.
cursor pisze:Natknąłem się też na poradę dotycząca korka ze zbiorniczka wyrównawczego.
Porada dotyczyła M52 i M54, ale taki sam korek macie też w V8, mianowicie korek 2.0barowy. Wg opisu, firma zalecała korek 1.2 bar ich produkcji, dzięki czemu zmniejszało się ciśnienie i znikał problem rozrywania zbiorniczków itp.
Zamiast kupować u nich korek 1.2 bar, myślę, że można założyć taki z diesla, które utrzymuje cisnienie 1.4bar, co i tak jest niższą wartością niż ten z benzyny
Bzdury.Robiłem kiedyś z ciekawości test z ciśnieniem i przy rozgrzanym M62tu(na ori termostacie temp.około 108st.C) ciśnienie na wolnych obrotach(M62tu to jakieś 550obr/m) to jakieś 0.5-0.6 bar a podczerwoną kreską to jakieś 1.6-1.7 bar więc przy korku 1.4 bar z diesla przy każdym daniu po zaworach wypieprzało by płyn z układu.