[E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: brobmw » 4 lut 2015, o 16:06

hektorek106 pisze:Karol ja w swojej nigdy-91 to max-pamiętaj że do m60 są 2 rodzaje termostatów na 86C i 95C jak dobrze pamiętam nie wiem od czego to zależało-wersje na zimne kraje?
Zależne to było od posiadania katalizatora,te z katem miały wyższą pemp.pracy.
cursor pisze:Natknąłem się też na poradę dotycząca korka ze zbiorniczka wyrównawczego.

Porada dotyczyła M52 i M54, ale taki sam korek macie też w V8, mianowicie korek 2.0barowy. Wg opisu, firma zalecała korek 1.2 bar ich produkcji, dzięki czemu zmniejszało się ciśnienie i znikał problem rozrywania zbiorniczków itp.
Zamiast kupować u nich korek 1.2 bar, myślę, że można założyć taki z diesla, które utrzymuje cisnienie 1.4bar, co i tak jest niższą wartością niż ten z benzyny
Bzdury.Robiłem kiedyś z ciekawości test z ciśnieniem i przy rozgrzanym M62tu(na ori termostacie temp.około 108st.C) ciśnienie na wolnych obrotach(M62tu to jakieś 550obr/m) to jakieś 0.5-0.6 bar a podczerwoną kreską to jakieś 1.6-1.7 bar więc przy korku 1.4 bar z diesla przy każdym daniu po zaworach wypieprzało by płyn z układu.

Awatar użytkownika
Pioro
Posty: 116
Rejestracja: 4 maja 2011, o 10:26
Moje auto: e38 725tds 97'

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: Pioro » 4 lut 2015, o 21:48

A czy przypadkiem korek od chłodnicy nie działa tak samo jak automatyczny odpowietrznik przy kaloryferze? Tzn. wypuszcza tylko powietrze do momentu otrzymania cieczy? Zresztą te wszystki hocki klocki z układem chłodzenia zaczynają się wtedy jak mamy nieszczelność (cieknie) albo powietrze w układzie (wzrasta temperatura i co za tym idzie ciśnienie powietrza). Ja po prawdzie jestem humanistą, więc może się mylę ale z tego co wiem to ciecz jest chyba "raczej" ciężko kompresyjna... :dunno:

Awatar użytkownika
grabol
Posty: 1084
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:48
Moje auto: e10 2002ti e39 e53
Lokalizacja: Warszawa / Stara Miłosna
Kontakt:

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: grabol » 4 lut 2015, o 23:06

Mozna nabyć płyn chlodniczy bezwolny (firmy Millers) i nie będzie problemu ze wzrostem ciśnienia... :p

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: brobmw » 4 lut 2015, o 23:56

Pioro pisze:A czy przypadkiem korek od chłodnicy nie działa tak samo jak automatyczny odpowietrznik przy kaloryferze? Tzn. wypuszcza tylko powietrze do momentu otrzymania cieczy? Zresztą te wszystki hocki klocki z układem chłodzenia zaczynają się wtedy jak mamy nieszczelność (cieknie) albo powietrze w układzie (wzrasta temperatura i co za tym idzie ciśnienie powietrza). Ja po prawdzie jestem humanistą, więc może się mylę ale z tego co wiem to ciecz jest chyba "raczej" ciężko kompresyjna... :dunno:
Korek nie działa tak samo jak odpowietrznik w układzie CO(odpowietrznik jak sama nazwa wskazuje ma odpowietrzać).Płyn chłodniczy wraz ze wzrostem temp.poszerza swoją objętość dla tego właśnie nie zalewamy układu "pod korek".

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6127
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: sylwekk » 5 lut 2015, o 00:09

A dodatkowo płyn, jak tylko może, "ucieka" od źródła ciepła. Poza tym ciecz jest zapewne mniej kompresyjna od frakcji gazowej. Po to właśnie wywołuje się ciśnienie w układzie chłodzenia (aby podnieść temp. wrzenia chłodziwa).
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2557
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: Bartos » 5 lut 2015, o 01:01

jak to u was jest, że węże strzelają, zbiorniczki rozsadza, a ja u siebie na gorącym silniku odkręcam korek i nic, tylko para
Obrazek

Awatar użytkownika
Michal.Orzel
Posty: 2284
Rejestracja: 12 paź 2012, o 19:42
Moje auto: BMW

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: Michal.Orzel » 5 lut 2015, o 10:01

Bartos pisze:jak to u was jest, że węże strzelają, zbiorniczki rozsadza, a ja u siebie na gorącym silniku odkręcam korek i nic, tylko para
Ale w tico?

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2557
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: Bartos » 5 lut 2015, o 10:17

Co sugerujesz? No po prostu, kiedyś wróciłem miasta odkręciłem korek by sprawdzić ilość płynu i nic nie wybuchło. W 730d zbiorniczek jest taki sam jak w TDSie
Obrazek

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: brobmw » 5 lut 2015, o 12:40

W 530d też odkręcałem na rozgrzanym i zasyczało delikatnie i tyle ale w 540i mamy wystrzał jak z gejzeru.

smigiel86
Posty: 50
Rejestracja: 4 gru 2013, o 20:25
Moje auto: e38 740il
Lokalizacja: Mszczonów

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Post autor: smigiel86 » 22 mar 2015, o 22:09

Witam!
Od jakiś 3 miesięcy mam problem z układem chłodzenia w moim m62 bez vanosów. Dzieją się dziwne żeczy ale też logiczne ponieważ wszystko pamiętało fabrykę, węże, karek, wisco. Oczywiście wszystko zostało zakupione nowe w BMW i założone, ale jeszcze nie zalane płynem (Prestone). Zastanawiam się dodatkowo nad wymianą termostatu od e31 i tu moje pytanie iaki wybrać : 11 53 1 742 964 85 stopni C lub 11531745476 95 stopni C ??? Moją 740-tką Wyjeżdzam srednio 2-3 razy w tyg. na zakupy i niedzielne przejażdzki, ale raz na 3 miesiące jeżdzę do PL 1200 km. Wczesniejszy właściciel wycioł katalizatory i jeżdzę chwilowo bez, na razie tak też zostanie ale w przyszłości będę chciał założyć je spowrotem. Proszę o pomoc w wyboże termostatu lub info... DZIĘKI I POZDRO

ODPOWIEDZ