740d - wymiana wentylatora klimy

Awatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
Posty: 820
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:56
Moje auto: BMW 740d M67
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

740d - wymiana wentylatora klimy

Post autor: tomassi99 » 10 lut 2013, o 22:23

[Tomek, super relacja - tylko od razu powinno to lecieć do 'Zrób to sam'. Dlatego wydzielam z Twojego powitalnego wątku - m5k]

No i nadszedł czas na wymianę wentylatora klimy :). Dostanie takiego na allegro graniczy z cudem. Zbyt mało popularna jednostka :/ .

Dawcą okazało się auto z Anglii z motorem 2.8. Różnica między wersją benzynową a dieselem mimo niezgodności nr.części polega według mnie tylko w obudowie.

Obrazek
Diesel

Obrazek
Benzyna

Jak widać oprócz wiatraka ;) brak jest też miejsca na Intercooler.

A więc do dzieła:
1. zdejmujemy zderzak

Dwie śruby w nadkolu na klucz 8mm:
Obrazek
Obrazek

i dwie od spodu na dużego torxa (tutaj już zdjęć nie robiłem).

Następnie wypinamy zęby dolnego trójkąta
Obrazek
i odpinamy wtyczki od PDC i halogenów
Obrazek
Obrazek

Szrpiemy zderzak do siebie. Następnie opieramy go na ziemi.

2.Demontujemy tunel powietrzny:

ObrazekObrazek
Obrazek

3. Demontujemy osłonę wentylatora:

Wypinamy z zaczep wiązkę elektryczną i odkręcamy osłonę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ściągamy ją do dołu i odkładamy do umycia
Obrazek

4. Odkręcamy wiatrak :

Trzymają go 4 śruby
Obrazek
Obrazek

5. Demontujemy wiatrak:

Najpierw plastikowa osłona
Obrazek

Musimy dostać się do takich czterech śrub trzymających całe śmigło do obudowy
Obrazek
Obrazek

W tym celu lepiej zdemontować plastikowy wiatrak. Zakładamy klucz na śrubę i obracamy śmigłem
Obrazek

Teraz bez większych problemów wyciągniemy wiatrak. Została jeszcze wtyczka. W tym celu wyciągniemy piny. Szarą zapadkę przesuwamy w bok i piny też powinny wyjść bez problemu.
Obrazek

6. Układamy wiązkę elektryczną na naszej obudowie i skręcamy wszystko do kupy. Koniecznie sprawdzamy ułożenie przewodów po montażu na aucie, tak aby nie przeciął go pracujący wiatrak. Podpinamy wtyczkę wentylatora
Obrazek

i uwaga - wyciągamy zegary :D i odpinamy wszystkie wtyczki
Obrazek

Jeśli wiatrak ruszył możemy wszystko składać w odwrotnej kolejności. Pamiętając o sprawdzeniu PDC i halogenów czy wtyczki są poprawnie wpięte.

Jeśli wiatrak nie ruszył - radźcie sobie sami ;D .

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: 740d - wymiana wentylatora klimy

Post autor: Karol » 10 lut 2013, o 22:33

Tomek ale i tak trzeba czekać na cieplejsze dni? Ale w końcu masz sprawny wiatrak, dobra robota :thup:

Awatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
Posty: 820
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:56
Moje auto: BMW 740d M67
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

Re: 740d - wymiana wentylatora klimy

Post autor: tomassi99 » 10 lut 2013, o 22:38

Temat dotyczy 740d :faint:

Awatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
Posty: 899
Rejestracja: 9 lut 2011, o 01:24
Moje auto: E61 550i

Re: 740d - wymiana wentylatora klimy

Post autor: michal_5000 » 10 lut 2013, o 22:42

tomassi99 pisze:Temat dotyczy 740d :faint:
Chyba za dużo masełka... ;D Już poprawiłem. :thup:

ODPOWIEDZ