Naprawa rezystorów wentylatora klimy

krzywy
Posty: 836
Rejestracja: 25 maja 2011, o 23:04
Moje auto: 750il

Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: krzywy » 1 cze 2011, o 22:40

moja stara instrukcja

jak naprawic 1 bieg "klimatyzacji" za 14zl??? prosze oto instrukcja.

musimy kupic takie 2 oporniki, podobno orginal to 87W 0.5oma wiec kupilem 2x 50W 0.27 oma i polaczylem szerogowo (ohma jak kto woli lub Ω ) znalazlem na allegro w cenie okolo 7zl za szt, nieznalazlem 100W wiec zamowilem 2 szt po 50W,
Obrazek

zdejmowanie zderzaka pomijam, jest instrukcja na forum
Obrazek
widzimy wentylator, zdejmujemy smiglo, uwaga aby niepolamac mocującej podkladki/zawleczki, opornica jest przykrecona do metalowego ksztaltownika,
Obrazek

teraz dla pewnosci jeszcze raz sprawdze, napiecie jest przed rezystorem, ale juz "za" nie.. wycinamy stary rezystor, bardzo przyda sie kwas do oczyszczenia przewodow,
Obrazek

pierwsza przymiarka, gdzie to zamontowac...
Obrazek

ja pierdziele kiedys mialem stary wentylator i tam byla taka blaszka mocujaca rezystor..... bylo by dozo latwiej, zakupiony rezystor idealnie pasuje na otwory po starym, jeden przykrecilem do orginalnego ksztaltownika, drogi przykrecilem plastikowej obudowy wiatraka, przydaly sie srobki ze starej klawiatury :)
Obrazek

ostatacznie bedzie tak, laczymi 2 oporniki szeregowo
Obrazek

ostatecznie...
Obrazek

skladam, sprawdzam i jest juz po zabiegu
Obrazek

teraz po wlaczeniu klimy wentylator wlacza sie, klima dziala wydajniej, wczesniej przy dzialajacym tylko "szybkim" biegu cisnienie w ukladzie wzrastalo do okolo 21 atmosfer, wlaczal sie wentylator, zbijal do okolo 15 i tak w kołko, teraz cisnienie w ukladzie utrzymuje sie na poziomie 12-16 atmosfer w zaleznosci od temperatury zewnetrzej, NIEPRAWDĄ jest ze ten 1 bieg dziala non-stop po wlaczeniu klimy, dziala tylko na postoju lub przy bardzo wolnej jezdzie autem, sprawdzilem ze jak jedziemy szybciej wentylator sie wylacza, niewiem czym to jest spowodowane ale tak jest, nawet na postoju gdy skraplacz poleje wodą aby go zchlodzic wentylator sie wylacza, wydaje mi sie ze dziala od cisnienia 6-7atmosfer, moje auto posiada wentylator 3 pinowy tz 2 biegi, jeden sterowany rezystorem, drogi bezposrednio, dodam tez ze po zamontowaniu 2 rezystorow zamiast 1 opornice mniej sie grzeją, sa lekko cieple a nie gorące jak przy jednej, mysle ze wydluzy to dzialanie calego ukladu,

odessa11
Posty: 9
Rejestracja: 20 lis 2012, o 15:54
Moje auto: E38 728i
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: odessa11 » 20 lis 2012, o 17:27

Witam

Też to przerabiałem w E38. Polecam tak jak kolega wyżej napisał wsadzić rezystory trochę większe tj. 100W.
Tu można je kupić:
http://www.tme.eu/pl/katalog/rezystory- ... 0w_112318/
Do E38 potrzebny jest 0,2 i 0,5 oma. Jedyny knif polega na tym, że trzeba obciąć z jednej strony wystającą blachę z otworami montażowymi i wszystko się zmieści.

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: sylwekk » 20 lis 2012, o 17:36

Ja mam u siebie wstawione dwie sztuki 0,5 Ohm. Po prostu biegi działają ciut wolniej, ale w obserwacji pozostaje to bez wpływu na skuteczność wentylacji.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 154
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:07
Moje auto: exE38750i / E39530dT
Lokalizacja: Białystok

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: tadeo » 27 lip 2015, o 11:41

Chłopaki muszę odgrzebać kotleta ponieważ mój wentylator odmówił posługi. Moje pytanie brzmi: jakiego rezystora(ów) mogę spodziewać się w wentylatorze 4 pinowym(kosta 4 piny ale są trzy przewody)??? Jakie parametry itd.itp.???
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: sylwekk » 27 lip 2015, o 12:54

Pytanie, jaki masz wentylator? Czy zwykły silnik, czy sterowany elektronicznie.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: Sylwek7 » 28 lip 2015, o 19:22

Rezystory założone u Słowika działają pięknie. Wiatrak furczy delikatnie...
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: sylwekk » 29 lip 2015, o 08:16

Jakaś plaga z tymi rezystorami, dopiero co u Damiasa ogarnęliśmy, w międzyczasie Pioro "popsuł" u siebie, a tu jeszcze Słowik... To musi być zmowa producentów rezystorów :D
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 154
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:07
Moje auto: exE38750i / E39530dT
Lokalizacja: Białystok

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: tadeo » 29 lip 2015, o 13:41

Dziś ostatecznie ustalę chociaż czy napewno wina tkwi w wentylatorze -podłącze kompa. Ale z tego co mi się wydaje mój wentylator jest sterowany elektronicznie (530d polift) - i jeżeli dobrze rozkminiam to w takim przypadku nie ma opcji np.wymiany rezystorów... dobrze rozumiem???
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: sylwekk » 29 lip 2015, o 14:35

Dokładnie dobrze rozumiesz.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa rezystorów wentylatora klimy

Post autor: Słowik » 29 lip 2015, o 21:58

Sylwek7 pisze:Rezystory założone u Słowika działają pięknie. Wiatrak furczy delikatnie...
Dokładnie, wymieniliśmy ostatnio z S7 rezystorki na 0.5 i 0.2 oma oba 100W i jest super. Myślę że temat mam zamknięty na dłuższy czas, bo rezystory robią bardzo solidne wrażenie szczególnie w porównaniu z ori ;) Było z tym trochę roboty bo trza było ciąć podstawy rezystorów z jednej strony ( wiatrak obcierał ) a nie chciały się łatwo poddać ;D Co mnie najbardziej cieszy to że kosztowało to 10% tego co w aso ;)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ