Strona 1 z 2

Wymiana odmy m60

: 11 cze 2012, o 22:15
autor: Szpoper
jak wiadomo odma w m60 ma szczególe znaczenie w odpowietrzeniu skrzyni korbowej , po około 80-120tys. km odma traci swoje właściwości , a dokładniej membrana zalepia sie syfem .W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element a dokładniej olej wywala uszczelkami pod kapami zaworowmi co objawia się zalewaniem świec przez olej .

Tu małe fotostory jak ja wymieniałem

ODMA ;)

Obrazek



Obrazek


ominę ściąganie osłony , wygłuszeń i zbiorniczka wyrównawczego , jak ktoś by nie wiedział odma znajduje się z tyłu silnika " pod szybą "


Obrazek



przykręcona siedmioma śrubami na torx 30

Obrazek



niestety nie obyło się bez atrakcji , po ściągnieciu starej odmy ukazał sie taki widok w środku :


Obrazek


4 plastikowe doloty wewnątrz kolektora z nie wiadomych przyczyn odczepiły sie i leżały w środku ( jeden na foto ) , musiałem ściągnąć przepustnice żeby założyć je z powrotem ( montowane są na zatrzaski ) bo od tyłu nie było dojścia


Obrazek


i poskładane :

Obrazek

, przy okazji wyczyściłem kolektor w środku i przepustnice na błysk :?

Ogólnie operacja zakończona sukcesem :bmw:

Niestety ze zmianą odmy wiąże sie dodatkowo wymiana uszczelek pod kapami zaworów ( dostały w d.. z powodu wadliwej odmy ) , jak sie ociepli zdam relacje

Re: Wymiana odmy m60

: 11 cze 2012, o 22:18
autor: sylwekk
Gratki udanej operacji i dzięki za relację :thup: :)

Re: Wymiana odmy m60

: 11 cze 2012, o 22:19
autor: Sylwek7
Ładna fotorelacja :)

Co do uszkodzonych uszczelek dekli to nie wiązałbym ich z wadliwą odmą, ale raczej z wiekiem ;) Tak czy owak to kawał dobrej roboty! Fajnie że chciało Ci się zajrzeć do kolektora ;) :thup:

Re: Wymiana odmy m60

: 11 cze 2012, o 22:26
autor: tomassi99
Konkretny artykuł :thup: .

Re: Wymiana odmy m60

: 11 cze 2012, o 22:47
autor: Karol
Bardzo przydatny artykuł :) operacja a raczej zabieg ten przede mną ;)

Re: Wymiana odmy m60

: 17 gru 2012, o 06:04
autor: hektorek106
wydaje mi się że wymiana pokazana jest w bmw e32, w e38 jest gorszy dostęp z tyłu,odkręcić odmę jak jeszcze jest oryginalna bez ściągnięcia kolektora jest bardzo trudno a więc lepiej od razu być przygotowanym na zrzucenie ssaka,w moim m60b40 z 94r kolektor w środku jest inny i nie ma tych plastykowych dolotów(widocznie musiały być 2 rodzaje)

Re: Wymiana odmy m60

: 19 sty 2013, o 19:30
autor: Szpoper
zdjęcia robiłem na przykładzie e34 , ale w e38 też wymieniałem i poszło bez problemu i bez ściągania kolektora .Podstawa to dobre narzędzia i gimnastyka

Re: Wymiana odmy m60

: 20 sty 2013, o 02:40
autor: grabol
Potwierdzam ;)
Jesli mamy dobre narzędzia to jesteśmy w stanie "zerwać" wszystkie śruby i resztę zrobić ręcznie bez najmniejszego problemu.
Problem pojawia się wówczas gdy auto posiada instalacje LPG która jest nieudolnie powiązana na wysokości odmy.. :wall:

Re: Wymiana odmy m60

: 20 sty 2013, o 17:32
autor: szajba777
A tak dla przestrogi jak może wyglądać odma po paru latach eksploatacji :/
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przykład na silniku 2.8

Re: Wymiana odmy m60

: 20 sty 2013, o 17:40
autor: michal82
szkoda, że przynajmniej u mnie, foty z pierwszego postu, oprócz jednej, się nie otwierają