Regeneracja/polerka lamp

Awatar użytkownika
7ka
Posty: 1554
Rejestracja: 9 lut 2011, o 15:40
Moje auto: hm...

Regeneracja/polerka lamp

Post autor: 7ka » 3 maja 2011, o 12:44

Większość z nas ma ten sam problem.. lampy tylne są matowe,brudne,a białe klosze są często żółte..

- odkręcamy lampę - 4 śrubki (8)

- wyjmujemy lampę

- wyjmujemy żarówki

- miska lub jakikolwiek pojemnik zalewamy wodą oraz płynem do naczyń w celu "utopienia lampy"

- lampę wkładamy na około 2 godz

- wnętrze lampy czyścimy pędzelkiem - uwaga nie używamy szmatek itp .. staramy się to robić delikatnie tak aby nie zdrapać,porysować wewnętrznych odblasków lampy ,czyscimy tylko "szkło" reszta pod wpływem płynu do naczyń powinna się rozpuścić.

-następnie płuczemy wodą

- kolejnie ok 40min suszymy suszarką wysuszamy zawartość wody

-kolejna faza to polerowanie zewnętrznej części lampy - ja użyłem na początku pasty sciernej a następnie mleczka

efekty

przed

Obrazek

po

Obrazek

przed

Obrazek

po

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
Posty: 820
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:56
Moje auto: BMW 740d M67
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

Re: E38 - Regeneracja tylnych lamp

Post autor: tomassi99 » 3 maja 2011, o 15:23

Uwaga na lampy z białym kierunkiem. Po zanurzeniu w wodzie chrom z brzegu potrafi zejść:

Obrazek

Do polerowania z czystym sumieniem mogę polecić PlastX od Megsa.

Obrazek

Produkt typowo przeznaczony właśnie do takich zabiegów na plastikowych lampach. Można też użyć past polerujących przeznaczonych do lakierów np. SSR od Poorboya czy Fast Cut od 3M. Pastę ,,Tempo,, sobie darujmy bo możemy narobić więcej rys niż mamy.

Awatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
Posty: 899
Rejestracja: 9 lut 2011, o 01:24
Moje auto: E61 550i

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: michal_5000 » 3 maja 2011, o 17:20

Skoro o tym mówimy - rozwiejmy raz na zawsze wątpliwości. Szaro-żółtawe "coś" na kloszu lampy cofania musi być NA ZEWNĄTRZ - tak? Zgaduję, że inaczej nie dałoby się tego spolerować.

Teraz druga rzecz... Dlaczego powstaje to tylko na kloszu cofania a na kierunku już nie? Tłumaczyłbym to działaniem gorąca (kierunkowskaz nigdy nie pali się tak długo). Być może rozgrzany plastik łatwiej łapie jakieś syfy z otoczenia?
Aby więc po wypolerowaniu utrzymać efekt - należałoby chyba rozważyć zastąpienie żarówek zamiennikami LED-owymi...

Awatar użytkownika
7ka
Posty: 1554
Rejestracja: 9 lut 2011, o 15:40
Moje auto: hm...

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: 7ka » 3 maja 2011, o 18:03

michal_5000 pisze:Skoro o tym mówimy - rozwiejmy raz na zawsze wątpliwości. Szaro-żółtawe "coś" na kloszu lampy cofania musi być NA ZEWNĄTRZ - tak? Zgaduję, że inaczej nie dałoby się tego spolerować.
Nie.

Cały ten syf jest od wewnątrz a jak to się dzieje ,że tam się on gromadzi? tego nie wiem,ale po wypłukaniu lampy płynem do naczyń nagle wydobyła się sadza oraz kilkanaście komarów itp.. a sama Lampa nabrała "głębi".

Efekt żółtego wstecznego to być może efekt niewłaściwej żarówki? tak zgaduje, u mnie tego nie było ale widziałem ,że u niektórych wygląda to koszmarnie.

Czemu polerowanie zewnętrznej części lampy .. po tylu latach lampa dostaje mocno po powłoce.. nawet myjnia ręczna powoduje rysy nie mówiąc o automatycznej.. a więc to taki zabieg kosmetyczny.


p.s

niestety nie zrobiłem relacji mycia przednich lamp ale pokaże wam różnice.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
Posty: 899
Rejestracja: 9 lut 2011, o 01:24
Moje auto: E61 550i

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: michal_5000 » 3 maja 2011, o 18:22

I ten przód - to efekt samego mycia? Czy leciałeś z polerką?

Bo generalnie plastikowe klosze przednie się poleruje (np. Plast-X'em pokazanym przez Tomka) - ale to osobny spory temat. Jak to przećwiczę u siebie, to fotorelacja na pewno będzie ;)

Awatar użytkownika
7ka
Posty: 1554
Rejestracja: 9 lut 2011, o 15:40
Moje auto: hm...

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: 7ka » 3 maja 2011, o 18:59

michal_5000 pisze:I ten przód - to efekt samego mycia? Czy leciałeś z polerką?
Sądziłem ,że bez polerki się nie obejdzie...

Myliłem się.. wystarczyło lampę wyjąć,rozebrać,umyć i co ważne dobrze wysuszyć!! Efekt sami widzicie ;)

Awatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
Posty: 820
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:56
Moje auto: BMW 740d M67
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: tomassi99 » 3 maja 2011, o 20:53

michal_5000 pisze:I ten przód - to efekt samego mycia? Czy leciałeś z polerką?
PlastX nie wyciągnie rys ani obić od kamieni. Sprawia tylko to że klosz jest bardzo ,,klarowny,,. Jeśli są ryski to najpierw trzeba użyć papieru wodnego do ich usunięcia a później dopiero PlastX-u. Przy rozbieraniu należy uważać żeby nie zarysować wewnętrznej strony klosza bo jest bardzo delikatna.

G_7
Posty: 814
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 21:43
Moje auto: ...

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: G_7 » 3 maja 2011, o 21:29

tomassi99 pisze: PlastX nie wyciągnie rys ani obić od kamieni. Sprawia tylko to że klosz jest bardzo ,,klarowny,,. Jeśli są ryski to najpierw trzeba użyć papieru wodnego do ich usunięcia a później dopiero PlastX-u. Przy rozbieraniu należy uważać żeby nie zarysować wewnętrznej strony klosza bo jest bardzo delikatna.
Tomek, czy ja oby Cie dobrze zrozumialem? Klosz lampy od zewnatrz potraktowac papierem wodnym?

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6127
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: sylwekk » 3 maja 2011, o 22:05

Gural, w rzeczy samej! Jedziesz na początek dość niską gradacją (około 400 nawet), potem coś pośredniego (jakieś 800), krótka zabawa 1200-1500 i potem PlastiX.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
Posty: 820
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:56
Moje auto: BMW 740d M67
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

Re: Regeneracja tylnych lamp

Post autor: tomassi99 » 3 maja 2011, o 22:27

Dokładnie tak jak Sylwek pisze tyle że ja kończę papierem wodnym 2000 - 2500 i na tak przygotowana powierzchnię PlastX.

ODPOWIEDZ