Opis dotyczy naprawy uszkodzonych przez czynniki atmosferyczne uszczelek znajdujących się przy tylnych słupkach, przyklejonych do ozdobnej listwy chromowanej lub shadow.
Czas naprawy - około 40 minut
Poziom trudności - dość łatwy
Potrzebne narzędzia: Wkrętak płaski, taśma parciana, szmatka, rozpuszczalnik uniwersalny.
Materiały - uszczelka gumowa.
Każdy posiadacz starszego e38 (czyli obecnie praktycznie z dowolnego okresu produkcji) zapewne zna poniższy widok i zadaje sobie pytanie, co zrobić, aby poprawić wygląd tego elementu. Koszt nowej "siekierki" jest niemały, a praktyka pokazuje, że trwałość tego elementu jest niska.

Pewien pomysł na rozwiązanie - poprawę wizualnej strony znajduje się tu.
Mając powyższe na uwadze, odwiedzając różne sklepy natknąłem się na dość ciekawy materiał, który uznałem za idealny do wypełnienia przestrzeni pomiędzy listwą a błotnikiem.



Jest to uszczelka z miękkiej gumy w kolorze ciemnego grafitu, z paskiem kleju. Koszt metra to 6zł w sklepie metalowym na bazarze Wolumen w Warszawie

Zatem do dzieła:
Wyrywamy starą gumę z użyciem np. płaskiego wkrętaka. Ja uczyniłem to przed zdjęciem listwy, aby móc precyzyjnie podważyć ją w ściśle określonych miejscach.

Po usunięciu gumy podklejamy miejsca przyłożenia narzędzia (wkrętaka) w celu zabezpieczenia lakieru przed uszkodzeniem w trakcie podważania zatrzasków. Ja użyłem do tego trzech warstw parcianej taśmy izolacyjnej.


Następny krok to umiejętne podważenie listwy w ściśle określonym miejscu. Zaczynamy od podważenia najniżej położonego zatrzasku, potem kolejno rozpinamy położone coraz wyżej.


Mamy rozpiętą listwę.

Przy użyciu szmatki i rozpuszczalnika czyścimy zasłoniętą przez listwę przestrzeń z nagromadzonego brudu.

Teraz pora na wklejenie uszczelki. Wklejać należy tak, aby wystająca powierzchnia była około 1mm wysunięta względem płaszczyzny lakieru. Dzięki temu, po zatrzaśnięciu listwy z powrotem na swoim miejscu uszczelka ładnie się ułoży.




Teraz czas na wciśnięcie listwy - dociskamy najpierw w górnej części, a potem coraz niżej (odwrotnie, niż przy wypinaniu zatrzasków)

Teraz pozostaje cieszyć się z uzyskanego efektu


To wszystko.

