Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6127
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: sylwekk » 25 kwie 2011, o 08:42

Notka: Zezwalam na kopiowanie poniższego materiału i rozpowszechnianie w niezmienionej formie ze wskazaniem źródła pochodzenia - forum e38e39.pl.

Poniższy opis dotyczy regeneracji wkładów filtrów w kabinie pojazdu. Przypuszczalnie nikt wcześniej nie zadał sobie trudu wymiany tych wkładów, zaryzykuję nawet stwierdzenie, że wiele osób nie ma świadomości ich istnienia. Cena nowych elementów w ASO jest dość wysoka. Istnieje jednak możliwość taniej regeneracji owych wkładów poprzez wymianę zużytego elementu filtrującego na nowy.

Narzędzia:

Wkrętak płaski
Wkrętak krzyżakowy
Torx T10

Stopień trudności
- łatwy

Czas wykonania - 20 minut

Filtry przeciwkurzowe znajdują się po obu stronach urządzenia klimatyzującego.

Zaczynamy od demontażu osłony nad nogami kierowcy. W tym celu należy odkręcić wszystkie wkręty osłony oraz dwa plastikowe zabezpieczenia, znajdujące się za pedałami. Dla wygody należy zdemontować element osłaniający bok tunelu.

Obrazek

Obrazek

Następnie należy wyciągnąć tunel powietrzny kierujący strumień na nogi pasażera.

Obrazek

Uzyskaliśmy w ten sposób dostęp do filtra.

Obrazek

Obrazek

Demontaż filtra odbywa się poprzez podważenie zatrzasku i odsunięcie filtra na bok. Od góry filtr jest ustalony za pomocą dwóch kołków naprowadzających. Należy wyjmować filtr z dużą ostrożnością ze względu na ilość zgromadzonego nań brudu.

Zdemontowany filtr wygląda tak:

Obrazek

Widać, że nikt do niego nie zaglądał bardzo długo. Przy takim stanie filtra praca obiegu zamkniętego klimatyzacji jest niewydajna.

Wkład filtra należy wymontować z rozbieralnej ramki.

Obrazek

Obrazek

Pod wymiar przykrywki docinamy nowy wkład....

Obrazek

.... który następnie montujemy w ramkę i zatrzaskujemy.

Obrazek

Obrazek

Wkładamy gotowy filtr na miejsce.

Obrazek

Obrazek

Skręcamy osłony. To wszystko, jeśli chodzi o stronę kierowcy.

Teraz pora na stronę pasażera.

Zaczynamy od demontażu osłony nad nogami.

Obrazek

W zależności od wersji należy odkręcić tu jeden wkręt i wyciągnąć dwa kołki lub też odkręcić dwa wkręty i wyciągnąć jeden kołek (u mnie występuje akurat wariant drugi). Uzyskujemy w ten sposób dostęp do filtra, który demontujemy tą samą metodą, jak po stronie kierowcy. Przygotowujemy nowy wkład, który instalujemy z powrotem na swoje miejsce.

Obrazek

Obrazek

Montujemy zdemontowaną osłonę i cieszymy się sprawnym układem obiegu zamkniętego klimatyzacji. :cool: :thup: :yeah:

Na koniec fotka nadzorcy pilnującego poprawności wykonywanych działań ;)

Obrazek

Wielkie dzięki dla Damiasa za dostarczenie materiału na zamiennik dla standardowego filtra oraz cenne wskazówki i nieocenioną pomoc w trakcie ich wymiany. :bow: :thup:
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

grzeslegia
Posty: 71
Rejestracja: 16 kwie 2011, o 22:25
Moje auto: e30 V8 6b
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: grzeslegia » 25 kwie 2011, o 09:26

robiłem to tez u siebie naprawde warto i przedewszyskim koszty praktycznie zerowe. Polecam

Awatar użytkownika
CzoCzo
Posty: 133
Rejestracja: 16 kwie 2011, o 18:16
Moje auto: E39 98r 2.0
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: CzoCzo » 27 kwie 2011, o 16:58

w E39 też są te filtry?
Obrazek

starszy
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 16:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: starszy » 27 kwie 2011, o 19:56

U siebie w e38 też już te filtry wymieniłem. Temat jest znany i opisywany od jakiegoś czasu na innych forach o tematyce związanej z BMW.

Edit by Admin: Proszę uszanować to, że bazę rozwiązań z serii Zrób to sam opieramy na własnych doświadczeniach.

Zamieszczone tam opisy i fotki są m.in. moim osobistym doświadczeniem i osobiście wykonaną wymianą filtrów kabinowych.

Awatar użytkownika
Szpoper
Posty: 116
Rejestracja: 29 maja 2012, o 22:36
Moje auto: E38 ,E36

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: Szpoper » 26 sie 2012, o 18:53

Odbębnione :thup:

Awatar użytkownika
ratovnik
Posty: 1124
Rejestracja: 8 sie 2012, o 10:57
Moje auto: BMW E38 740iL 2001

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: ratovnik » 13 sty 2013, o 13:08

Jaką grubość ma ten materiał? Jak się on nazywa?

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2557
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: E38 730d
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: Bartos » 13 sty 2013, o 14:23

Po prostu kup wkład do okapu kuchennego

http://allegro.pl/filtr-tluszczowy-wegl ... 51368.html
Obrazek

Awatar użytkownika
ratovnik
Posty: 1124
Rejestracja: 8 sie 2012, o 10:57
Moje auto: BMW E38 740iL 2001

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: ratovnik » 13 sty 2013, o 14:46

ale wsadzić tam ten ciemny czy jasny?

Awatar użytkownika
michal82
Posty: 275
Rejestracja: 28 cze 2011, o 21:19

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: michal82 » 13 sty 2013, o 14:56

to chyba bez różnicy

Awatar użytkownika
ratovnik
Posty: 1124
Rejestracja: 8 sie 2012, o 10:57
Moje auto: BMW E38 740iL 2001

Re: Wymiana filtrów przeciwkurzowych we wnętrzu pojazdu

Post autor: ratovnik » 13 sty 2013, o 15:26

Ale czy ich przepuszczalność powietrza jest taka sama? Mają taki sam opór?

ODPOWIEDZ