Naprawa Podgrzewania Plecków

Awatar użytkownika
Michal.Orzel
Posty: 2284
Rejestracja: 12 paź 2012, o 19:42
Moje auto: BMW

Naprawa Podgrzewania Plecków

Post autor: Michal.Orzel » 11 lip 2013, o 22:41

Dzis korzystając z wolnej godzinki zabrałem się za naprawę podgrzewania pleców po stronie kierowcy, zapoznawszy się z tematem na wielu forach przez 4 lata od kiedy jężdżę tym autem nie zdecydowałem się za to zabrać ponieważ wypowiedzi na forach były jednoznaczne, czyli nie ma sensu tego naprawiać, za dużo roboty itd.
Zatem ponieważ już się za to zabrałem, stwierdziłem że zmotywuje forumowiczów z podobnym problemem do działania i naprawy.

Co będzie potrzebne:
Torx - do odkręcenia śrub od fotela
Dwa śrubokręty
Izolacja bądź koszulka termokurczliwa
Obieraczka do izolacji
Zapalniczka

Zakładam że dla większości operacja ta to bułka z masłem, ale dla tych jak co pierwszy raz rozbierali fotel, może się przyda.

1. Pchamy fotel na maxa do tyłu.
2. Odkręcamy dwie śruby torx z lewej i prawej szyny fotela.
3. Pchamy fotel na maxa do przodu.
4. Zdejmujemy osłonki szyn pod którymi są śruby mocujące szyny fotela.
5. Odkręcamy śruby pod osłonkami.
6. Zdejmujemy zagłówek.
7. Pchamy fotel do przodu opierając go o kierownice. (kładziemy go na niej)
8. Od spodu widzimy napiętą / naciągnietą stalową cienką linkę trzymającą się na oczku znajdującym się poniżej, linka zabezpieczona jest zawleczką widoczną
na kolejnej fotce, zdejmujemy tą zawleczkę i odpinamy linkę. ( lepiej to zdjąc i pamietac o tym bo przy pociagnieciu fotela bez jej odczepienia, potrafi niezle
strzelic i wyskoczyc w powietrze, a ciezko sie szuka tak malej zawleczki)
Obrazek
Obrazek
9.Opierając fotel o kiere podpieramy czyms szyne od spodu by fotel nam nie opadł ( może być niewielki kijek, klucz nasadowy itd.)
10. Delikatnie od spodu podnosimy palcami osłone oparcia fotela, podświetlamy niewielką latarką. Widać tam dwie blaszki sprężynujące w kształcie literek U
które wchodząc w otwory plastikowe w fotelu trzymają nam osłone. Nie radzę szarpać !!! na 90% się urwią. Bierzemy płaski dość cienki i długi śrubokręt
i delikatnie sprężynującą blaszkę doginamy do drugiej połowy blaszki "spłaszczamy U" przez co osłona sama wychodzi z zaczepów.
11. Uwolnioną od dołu osłonę ciągniemu w dół aby wyszła z górnych zaczepów.
12. Mamy juz przed sobą goły tył fotela, jakies 10cm od spodu po L i P str. widzimy zielone plastikowe "wtyczki", wyciągamy je po obu stronach.
13. Rozpinamy wtyczkę od grzania fotela ( Z jednej strony wchodzą w nia przewody czerwone z drugiej brazowy i biały) Przygotowujemy obcinaczki.
(W tym momencie mozna wziac miernik i po odpieciu wtyczki od grzania pleców sprawdzić czy między czerwonymi przewodami jest tzw. przejscie...
Jezeli jest to mata grzewcza jest OK, jezeli nie ma ... znaczy ze jest przerwa.)
14. W miejsce po zielonych blokadkach wkładamy dwa śrubokręty i ciągniemy do góry na MAX. Są to blokady oparcia fotela.
Obrazek
15. Po odblokowaniu blokad zdejmujemy oparcie fotela podnosząc je do góry, jednocześnie obcinając pasek montażowy który trzyma po lewej str. kabelek od
grzania pleców.
16. Bierzemy oparcie pod pache i idziemy z nim na jakiś stolik
17. Odginamy od dołu fotela blaszki napinające i trzymające tapicerkę, tak aby uwolnić ją z nich i aby luźno można ja podwinąć od spodu, idąc po kablu
trafiamy na taki widok.
Obrazek
18. Odklejając ten podszewkowy materiał widzimy że czerwone przewody łączone są pod nim z przewodami grzewczymi. Idąc dalej tym śladem odkryłem u siebie
przyczynę usterki grzania pleców....
Obrazek
Przewód był złamany, okazuje się bowiem że izolacja którą pokryte są przewody jest na tyle twarda że łamie się od regulacji fotela jak i od wieku i od temperatury.
Złamana izolacja nie zabezpiecza żyły przewodu przed uszkodzeniem zatem po jakims czasie żyłki pękają nie będąc wystarczająco usztywnione i łamią się powodując
w efekcie przepalenie pozostałych żyłek i złamanie przewodu......
Oba końce złamanego przewodu obieramy z izolacji, lutujemy bądź skręcamy porządnie, nakładamy koszulkę termokurczliwą, opalamy zapalniczką, składamy wszystko
w odwrotnej kolejności i cieszymy się grzaniem nerek..... Mmmmmmmmmmmm

Czas przewidywany na operację :35min.
Ja nie wyciągałem całego fotela ponieważ przewody od poduch mam polutowane, a dwa że łatwiej wyjąć samo oparcie do tej operacji.
Mam nadzieje że jeżeli ma ktoś niegrzejące oparcie, temat mu sie przyda !
Miłego weekendu !!!!!

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Naprawa Podgrzewania Plecków

Post autor: Karol » 11 lip 2013, o 23:14

przyda się przyda ;) ekstra materiał :thup:

Awatar użytkownika
szajba777
Posty: 236
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 16:57
Moje auto: e38 , 2.8 , 96
Lokalizacja: Konin

Re: Naprawa Podgrzewania Plecków

Post autor: szajba777 » 12 lip 2013, o 13:07

Zmotywowałeś mnie do działania tym materiałem :) , u mnie grzanie tyłka nie działa , czas się za to zabrać :)

Pawello77
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2014, o 13:22
Moje auto: E38 730i 95' m60b30
Lokalizacja: DW

Re: Naprawa Podgrzewania Plecków

Post autor: Pawello77 » 10 gru 2014, o 17:54

witam. wiem, że temat jest stary ale mam identyczny problem. Mam wszystkie 4 grzane fotele w swojej e38. z tylu dwa troszek dlugo sie grzeja ( prawy szybciej niz lewy i nawet po dluzszym czasie grzeja tak samo slabo - ale czuc ze grzeja ) lecz dzialaja w obu siedziska jak i oparcia. Fotel kierowcy grzeje bardzo mocno siedzisko i szybko sie nagrzewa ( po paru minutach musze zmiejszac juz bo mocno grzeje lecz w tym nie dziala oparcie fotela w ogole od kiedy ją mam. Jesli chodzi o fotel przedni pasażera to nie dziala w ogole ani siedzisko ani oparcie. Sprawdzalem go ta metoda ( wcisniecie przycisku wlaczenie zaplonu i jeszcze raz krotkie wcisniecie to w ogole nie miga, tylko sie swieci.. jako ciekawostke dodam ze odpialem wtyczke pod fotelem i po wyjeciu fotela zrobilem ten test jeszcze raz wszystko tak samo to mrugnal mi 2 razy i po ponownym wlozeniu wtyczki swiecil i nie mrugal w ogole. Dodam, ze jakis czas temu grzal ten fotel wraz z oparciem ale slabo. Lampki sie swieca nie gasna w ogole w kazdym siedzisku.

wracajac do oparacia fotela kierowcy ktory nie grzeje wymontowalem wszystko jak wyzej i nie mam polamanego kabelka rozprułem dalej i wszystko jest chyba ok zadnych przerw nie ma. wiec w czym problem? jak sprawdzic czy mata jest sprawna? i jest jakis sposob na to zeby grzalo na tylnych siedzeniach tak samo jak siedzisko kierowcy?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Supermen
Site Admin
Posty: 1628
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 22:44
Moje auto: BMW E38 750iL

Re: Naprawa Podgrzewania Plecków

Post autor: Supermen » 10 gru 2014, o 18:14

(W tym momencie mozna wziac miernik i po odpieciu wtyczki od grzania pleców sprawdzić czy między czerwonymi przewodami jest tzw. przejscie...
Jezeli jest to mata grzewcza jest OK, jezeli nie ma ... znaczy ze jest przerwa.)
Jak byk Michał w 1 poście napisał jak sprawdzić czy mata jest sprawna czy nie.
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/

Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki

ODPOWIEDZ