[e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Awatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
Posty: 820
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:56
Moje auto: BMW 740d M67
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

[e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: tomassi99 » 28 lip 2011, o 21:56

Ponieważ w większości naszych aut czas dość mocno odbija się na stanie boazerii (zwłaszcza na tunelach środkowych) dziś postanowiłem powalczyć o jego blask. Michał 5000 doskonale opisał jak go poprawnie zdemontować - ja zajmę się samym zabiegiem jego renowacji.

Potrzebowałem:
- papier wodny o gramaturze 1500, 2000, 2500
- polerka mechaniczna (ręcznie zajmie nam to dłuuugie godziny do osiągnięcia podobnego efektu)
- pad ścierny i polerujący
- Pasta polerska (ja użyłem produktu PoorboyBoy`s zestaw SSR)

Na początek dokładnie oglądamy nasz tunel szukając największych rys i niedoskonałości. Następnie całość przecieramy papierem wodnym o gramaturze 1500. Zadaniem tego etapu jest usunięcie najgłębszych rys. Z uwagi że drewno w moim aucie nie było wybitnie porysowane np.kluczykami przetarłem tylko najgorzej wyglądające miejsca. Następnie papierem 2000 przetarłem już dokładnie całość elementu aż do uzyskania idealnego zmatowienia bez żadnej rysy. W tym miejscu można już użyć pasty polerskiej jednak ja postanowiłem raz jeszcze (dla pewności) przetrzeć go papierem 2500.

(Zdjęcia z zabiegu wkrótce)

Polerowanie zacząłem od użycia SSR1 na padzie ściernym. Rozsmarowałem produkt po powierzchni bez uruchamiania urządzenia. Używamy niskich obrotów na początek by dokładnie rozprowadzić środek, następnie zwiększamy by nasze drewienko przestało być matowe a produkt spełnił swoje zadanie. UWAGA NIE DOCISKAMY ZA MOCNO. Kończymy polerowane znów zmniejszając obroty. Zmieniamy pad na polerujący i zaczynamy od nowa. Przecieramy suchą szmatką. Powtarzamy to z SSR2 i polerującym SSR3 na koniec. Celowo pominąłem 2,5 gdyż według mnie jest on po prostu za rzadki do tego typu zabiegów. Wycieramy wszystko dokładnie i cieszymy się lustrzanym odbiciem na naszym tunelu środkowym.

No to lecimy ze zdjęciami:

Dopiero co zdemontowane drewienko z tunelu:
Obrazek

Po pierwszym przetarciu papierem 1500:
Obrazek

Początek 2000:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rozgrzane 2000:
Obrazek

A tu już 2500:
Obrazek
Obrazek
SSR1 gotowy do dzieła:
Obrazek

Paskudna rysa która wyszła jeszcze po pierwszym etapie polerki:
Obrazek

I nie ma rysy:
Obrazek

No i efekt końcowy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak - oba drewienka pochodzą z tego samego tunelu (lewe przed - prawe po):
Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 lip 2011, o 22:44 przez tomassi99, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: Karol » 28 lip 2011, o 22:04

no to pięknie, w wolnej chwili można się pobawić, Tomku super :thup:

Awatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
Posty: 899
Rejestracja: 9 lut 2011, o 01:24
Moje auto: E61 550i

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: michal_5000 » 28 lip 2011, o 22:47

Tomek, od dawna czekałem na instruktaż w tym temacie - świetna robota! :thup: Teraz przyda się raczej Filipowi - a mi zapewne też, w innym aucie ;)

Mała przestroga: jeśli będziecie polerowali ten element, zamaskujcie dobrze ramki przycisków awaryjnych i centralnego, oraz czarny "przycisk" popielniczki. Te elementy są z białego plastiku malowanego na czarno - wystarczy wjechac maszyną i mamy po czarnej warstwie tylko wspomnienie... :geek:

Mógłbyś jeszcze przybliżyć jakich dokładnie padów użyłeś? Przyznam, że jestem tu "zielony" - a zauważyłem, że każda firma ma jakąś swoją gamę.

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: sylwekk » 28 lip 2011, o 22:56

Michał, zwróć uwagę, że wszelkie ramki zostały wymontowane z drewienka przed polerką. Ja wkrótce będę robił to samo, bo też już pierwsza świeżość odeszła w niepamięć. Co do środków - tu akurat każda profesjonalna pasta zda egzamin, bo lakier, jakim jest pokryty element, nie ma specjalnych tendencji do zbierania hologramów w trakcie polerki ;) Ja to będę robił Fareclą G6 na twardym padzie (biały) a finisz Farecla G10 na czarnym (miękkim) padzie. Tak samo, jak w przypadku lakieru. Tutaj zadziała nawet pasta Tempo.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
michal_5000
Site Admin
Posty: 899
Rejestracja: 9 lut 2011, o 01:24
Moje auto: E61 550i

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: michal_5000 » 28 lip 2011, o 23:01

Te pady (biały, czarny) - są też Farecla?

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: sylwekk » 28 lip 2011, o 23:04

Tak. Z tego, co zdążyłem się zorientować, każda firma dostarcza kompletny system do polerowania. Mam taki fajny katalog z Farecli o ich systemach, jak ich używać i do czego który stosować. Generalnie podstawą są owe dwa pady (biały - twardy i czarny - miękki) oraz różne środki ścierne oraz bardzo dobrej jakości papiery wodne.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
Posty: 820
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:56
Moje auto: BMW 740d M67
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: tomassi99 » 28 lip 2011, o 23:07

Nie - tylko nie Tempo. Początek przygody z detalingiem zaczynałem od tej pasty właśnie na tym drewienku. Efekt jakiś tam był ale dużo mniejszych rys narobiłem. Zainwestujcie w jakiś zestaw preparatów do polerowania lakieru. Można jego używać praktycznie do wszystkiego - szyby, plastikowe klosze lamp, elementy drewniane, plastikowe itd. Z racji tego że SSRy już mi się kończą tym razem zdecyduję się na pasty 3M.

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6128
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: sylwekk » 28 lip 2011, o 23:10

Tomek, tempo było produkowane przez różne firmy, więc nie każda pasta działa tak destrukcyjnie na powłokę lakierowaną. Ta na drewienku jest wszelako bardziej plastyczna od powłoki na zewnątrz, której pasta Tempo nie będzie w stanie wyprowadzić na właściwy połysk. Ale fakt taki, że rzeczywiście lepiej używać produktów przeznaczonych dla profesjonalistów.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
grabol
Posty: 1084
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:48
Moje auto: e10 2002ti e39 e53
Lokalizacja: Warszawa / Stara Miłosna
Kontakt:

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: grabol » 28 lip 2011, o 23:37

Efekt super!!!
Ja mam nadzieje, ze już niebawem przedstawię swoją koncepcje na elementy drewniane.... ;)

filip
Posty: 310
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:42
Moje auto: Ciornyj Bumer

Re: [e38] Polerka drewna na tunelu środkowym

Post autor: filip » 28 lip 2011, o 23:57

folia jakaś może :)?
Teraz przyda się raczej Filipowi
nie takie rzeczy sie polerowało, generalnie wszystko co lakierowane można polerować

zaczynając od kloszy a kończąc na właśnie takich elementach ;)

p.s. dobra robota, ja polecam 3m. kosztuje swoje ale warto dla efektu jaki dają te pasty.

dodam coś od siebie jeszcze...
przy głębokich rysach można zaczynać nawet od papieru 800-1200-1500-2000. 2500 nie jest konieczne. tylko ostrzegam że trzeba mieć w tym wprawę żeby nie przegiąć. nieumiejętne używanie może doprowadzić albo do mocnego porysowania elementu albo do zdarcia warstwy lakieru.
Mechanika Diagnostyka Geometria Przeglądy Klima SWAPY TURBO(BMW Honda Nissan Subaru Toyota Mitsu)
Spawanie TIG/MIG UKŁADY WYDECHOWE I DOLOTOWE Rozpórki KLATKI
Elektryka i modyfikacje
Polerka

ODPOWIEDZ