Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Awatar użytkownika
Zgibniew
Posty: 81
Rejestracja: 7 maja 2014, o 14:36
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Post autor: Zgibniew » 27 maja 2014, o 20:22

Witam, dziś opiszę jak wymienić klocki i tarcze. Niby nic takiego, ale nie znalazłem takiego DIY, więc wstawiam swoje.
Obrazek
Ło taki zestaw zamontowałem u siebie.

Na dzień dobry dostajemy się do zbiorniczka z płynem hamulcowym w celu upuszczenia go w ilości około 50 ml (upuszczamy bo lubi się cofać podczas chowania tłoczków, a nie chcemy jego kontaktu z lakierem).

Ściągamy uszczelkę oraz tunel powietrza.
Obrazek
Następnie ściągamy zawleczkę i wszystko wyjmujemy.
Obrazek
Widzimy już zbiornik z płynem. Upuszczamy płyn za pomocą strzykawki.
Obrazek
Obrazek

Jak już mamy to za sobą zabieramy się za odkręcenie koła (ja zacząłem od tyłu).
Po zrzuceniu koła wykręcamy śrubę imbusową i za pomocą kombinerek lub śrubokręta ściągamy blaszkę z zacisku.
Obrazek
Teraz zaglądamy za zacisk i odkręcamy dwie śruby imbusowe (7mm), ale wcześniej ściągamy z nich plastikowe osłonki. Gdy je wykręcimy ściągamy zacisk.
Obrazek
Następnie wykręcamy i ściągamy jarzmo.
Obrazek
Teraz ściągnięte jarzmo piastę i zacisk oczyszczamy z rdzy (foto tylko piasty).
Obrazek
Zakładamy nową tarczę, a jarzmo w miejscu styku z klockiem smarujemy smarem miedziowym (UWAGA SMAR NIE MOŻE ZNALEŹĆ SIĘ NA TARCZY, ANI NA OKŁADZINIE KLOCKA!!!).
Obrazek
Jeżeli mamy do czynienia z kołem prawy tył musimy jeszcze wymienić czujnik zużycia klocków. Jest on wciskany w zacisk w jeden z klocków z drugiej strony wpięty jest w złączkę koloru czarnego.
Obrazek
Obrazek
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i zabieramy się za drugie koło, a następnie za koła przednie.

PRZÓD:
Ściągamy koło i wykręcamy śrubę imbusową mocującą tarczę.
Obrazek
Teraz zaglądamy za zacisk, wykręcamy dwie śruby imbusowe i ściągamy zacisk.
Obrazek
Odkręcamy jarzmo.
Obrazek
Ściągnięte jarzmo piastę oraz zacisk czyścimy z rdzy.
Obrazek
Po wyczyszczeniu smarujemy jarzmo smarem miedziowym w miejscu styku z klockiem.
Obrazek
W kole lewy przód wymieniamy jeszcze czujnik zużycia klocków (identycznie jak w kole PT).
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności z nowymi klockami i gotowe.


Trzy uwagi ode mnie:

1. NIGDY NIE DOPUSZCZAMY, ABY ZACISK DYNDAŁ SOBIE NA WĘŻYKU!!! MUSIMY PODWIESIĆ GO NA CZYMŚ TAKIM JAK NA ZDJĘCIU.
Obrazek
2. Chowanie tłoczka w zacisku może być dość ciężkie, dlatego skonstruowałem sobie takie "koromysło". (Tylko proszę się nie śmiać bo zdało egzamin)
Obrazek
3. Klocki zakładamy w następujący sposób. Jeden ten z blaszkami wciskamy w tłoczek zacisku, a drugi zakładamy na jarzmo. Dopiero teraz na całość zakładamy zacisk.

Liczę, że docenicie mój wysiłek, ponieważ w trakcie pracy zostałem ciężko ranny.

POWODZENIA!!!
I know now why you cry, but it's something I can never do...

Awatar użytkownika
szajba777
Posty: 236
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 16:57
Moje auto: e38 , 2.8 , 96
Lokalizacja: Konin

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Post autor: szajba777 » 27 maja 2014, o 20:38

:thup: super

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Post autor: brobmw » 27 maja 2014, o 20:43

Dobry i prosty patent na cofnięcie tłoczka.Profi robota. :thup:

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Post autor: Karol » 27 maja 2014, o 20:49

Nie Ty jeden masz taki patent ;)
Super relacja :thup:

Awatar użytkownika
max mt
Posty: 375
Rejestracja: 23 kwie 2011, o 21:21
Moje auto: E38 735iA i E39 530d
Lokalizacja: Koszalin, Poland

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Post autor: max mt » 27 maja 2014, o 20:49

Świetna robota. ;)
~~ Czarny Bumier ~~
Obrazek

Awatar użytkownika
Zgibniew
Posty: 81
Rejestracja: 7 maja 2014, o 14:36
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Post autor: Zgibniew » 28 maja 2014, o 14:46

Dzięki, polecam się. :>
I know now why you cry, but it's something I can never do...

krzywy
Posty: 836
Rejestracja: 25 maja 2011, o 23:04
Moje auto: 750il

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Post autor: krzywy » 28 maja 2014, o 21:53

piwo za to ze nie smarujesz piasty miedzią :thup:

ODPOWIEDZ