tylko wiesz jak jest - większość, którzy decydują się na wymianę oleju w skrzyni (statyczną oraz dynamiczną) trapią większe lub mniejsze problemy - mało kto robi serwis skrzyni automatycznej, jak wszystko jest dobrze. Stąd po wymianie problemy. Ale sama dynamiczna jest bezpieczna. Tak samo jak statyczna. No chyba, że ktoś robi to niewłaściwie (temperatura skrzyni, ilość oleju etc.)Słowik pisze:Rafał, to co napisałem nie jest wiedzą zasłyszaną z internetu. Dzwoniłem po ludziach którzy zajmują się automatycznymi skrzyniami profesjonalnie i 3 na 5 odradziło mi wymianę dynamiczną z uwagi na to, że samochody często wracały do nich na lawetach, Poza tym mówili, że wymiana statyczna jest całkowicie wystarczająca. U mnie też po wymianie statycznej skrzynka chodzi jak nowa. Zrobię jeszcze jedną wymianę i będzie super.
Skrzynia biegów pare pytań
Re: Skrzynia biegów pare pytań
zapraszam do zapoznania się z ofertą i profilem Millers Oils na Facebook
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW
Re: Skrzynia biegów pare pytań
Padnięcie skrzyni nie jest efektem wymiany oleju,a zaniedbań właśnie jego serwisu i braku tych wymian wczesniej.
Miałem kilka aut z asb i w każdym dynamicznie zmieniałem olej.Ważna jest regularność jego wymiany.W obecnym E38 tydzien po zakupie zmieniłem olej w skrzyni + filtr i uszczelkę.Zrobiłem to co należało.
Miałem volvo 850 ze skrzynią Aisin z przebiegiem 412 tyś,zaraz po zakupie zmiana dynamiczna oleju.Kilka fordów ze starymi skrzyniami A4LD,które takie zmiany przechodziły regularnie.
Mogę natomiast zaprezentować zdjęcia skrzyni która nie miała takiego szczescia do serwisu i jak wyglądały wnętrzności po rozbiórce skrzyni.O dziwo skrzynia doprowadziła auto do miejsca przeznaczenia i juz ono nie ruszyło.Nawet jakby ktoś dwa dni wcześniej zmienił olej to by umarła.Stąd tez opinie,ze po wymianie oleju padła.Padła,bo musiała.W środku był mazut,a nie olej.Z tarczek zostały same blachy,a taśmy hamujące rozpadły sie w rękach.
Mam tez na stole skrzynie A4LD,która miała szczescie do zmian oleju,przebieg nieznany,ale nie mały . Rozebrałem ją bo stracił sie 4 bieg i dla własnego doświadczenia.Tarcze sprzeglowe jak nowe,tasmy hamujące jak nowe.Brak 4 biegu spowodowany drobnostką,ale nie we wnętrzu skrzyni.
Także nie róbmy jaj,jak ma paść to padnie i olej nie ma tu nic do rzeczy,a tylko jej wcześniejsze zaniedbanie.
Podsumowanie jest dla mnie jedno.Zmieniać olej regularnie,czy to statycznie,czy dynamicznie.
Statyczna wymiana ma to do siebie,że niestety,ale miesza stary olej z nowym i tak naprawdę należałoby to zrobić przynajmniej 2-3 razy w krótkim odstępie czasowym.
Miałem kilka aut z asb i w każdym dynamicznie zmieniałem olej.Ważna jest regularność jego wymiany.W obecnym E38 tydzien po zakupie zmieniłem olej w skrzyni + filtr i uszczelkę.Zrobiłem to co należało.
Miałem volvo 850 ze skrzynią Aisin z przebiegiem 412 tyś,zaraz po zakupie zmiana dynamiczna oleju.Kilka fordów ze starymi skrzyniami A4LD,które takie zmiany przechodziły regularnie.
Mogę natomiast zaprezentować zdjęcia skrzyni która nie miała takiego szczescia do serwisu i jak wyglądały wnętrzności po rozbiórce skrzyni.O dziwo skrzynia doprowadziła auto do miejsca przeznaczenia i juz ono nie ruszyło.Nawet jakby ktoś dwa dni wcześniej zmienił olej to by umarła.Stąd tez opinie,ze po wymianie oleju padła.Padła,bo musiała.W środku był mazut,a nie olej.Z tarczek zostały same blachy,a taśmy hamujące rozpadły sie w rękach.
Mam tez na stole skrzynie A4LD,która miała szczescie do zmian oleju,przebieg nieznany,ale nie mały . Rozebrałem ją bo stracił sie 4 bieg i dla własnego doświadczenia.Tarcze sprzeglowe jak nowe,tasmy hamujące jak nowe.Brak 4 biegu spowodowany drobnostką,ale nie we wnętrzu skrzyni.
Także nie róbmy jaj,jak ma paść to padnie i olej nie ma tu nic do rzeczy,a tylko jej wcześniejsze zaniedbanie.
Podsumowanie jest dla mnie jedno.Zmieniać olej regularnie,czy to statycznie,czy dynamicznie.
Statyczna wymiana ma to do siebie,że niestety,ale miesza stary olej z nowym i tak naprawdę należałoby to zrobić przynajmniej 2-3 razy w krótkim odstępie czasowym.
Re: Skrzynia biegów pare pytań
W moim aucie niestety nie byłem pewny czy ktoś wcześniej zmieniał olej więc wolałem nie ryzykować. Przy wymianie okazało się, że olej jest dość czysty, po zdjęciu miski wszystko wygląda jak nowe, tylko trochę grafitowego osadu. Myślę, że ktoś na pewno zmieniał wcześniej ten olej bo inaczej nie wyglądałoby to tak dobrze. Pewnie jakbym zrobił dynamicznie to by się nic nie stało ale odstraszyła mnie też cena. 1400 za wymianę oleju to trochę dużo.
- Karol
- Site Admin
- Posty: 4287
- Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
- Moje auto: E38 740 M60
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów pare pytań
Trochę drogo ale za to "aż" co 60tyś km 

Re: Skrzynia biegów pare pytań
Ja napiszę, że robiłem wymianę statyczną (skrzynia 5hp19) i wlałem olej Ravenol (było to około 55tyś km temu) olej wcześniej nikt nie zmieniał do chwili obecnej wszystko jest ok także niebawem robię kolejną wymianę i chyba też dam ravenol nie będę eksperymentował z innym olejem
Re: Skrzynia biegów pare pytań
Trochę ogrzeje temat 
Chodzi o skrzynię 5HP-30 z czarną tabliczką, jaki olej zalać?
Powinien być Shell LA 2634 niestety jest już dłuższy czas niedostępny
więc,czym go zastąpić?
Niby według BMW można zalać tą skrzynię olejem ATF LT 71141 ale on jest do skrzyń z zieloną tabliczką, już zgłupiałem i nie wiem co robić?

Chodzi o skrzynię 5HP-30 z czarną tabliczką, jaki olej zalać?
Powinien być Shell LA 2634 niestety jest już dłuższy czas niedostępny

Niby według BMW można zalać tą skrzynię olejem ATF LT 71141 ale on jest do skrzyń z zieloną tabliczką, już zgłupiałem i nie wiem co robić?

Re: Skrzynia biegów pare pytań
do 5hp należy wlać syntetyczny, spełniający m.in. popularną normę Dexron IIIH
jakbyś chciał np. Millersa to Millermatic ATF DM
jak nie masz gdzie kupić to pisz PW, pomogę
jakbyś chciał np. Millersa to Millermatic ATF DM
jak nie masz gdzie kupić to pisz PW, pomogę

zapraszam do zapoznania się z ofertą i profilem Millers Oils na Facebook
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW
Re: Skrzynia biegów pare pytań
Czyli ten LT 71141 będzie zły?
Stary olej w skrzyni jest koloru żółtego
Stary olej w skrzyni jest koloru żółtego

Re: Skrzynia biegów pare pytań
za niskie parametry ma ten LT 71141 - jest półsyntetyczny, a do 5hp30 potrzebny jest syntetyczny
na kolor nie patrz - on ma trzeciorzędne znaczenie
szukaj czegoś z Dexron IIIH
na kolor nie patrz - on ma trzeciorzędne znaczenie
szukaj czegoś z Dexron IIIH
zapraszam do zapoznania się z ofertą i profilem Millers Oils na Facebook
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW
Re: Skrzynia biegów pare pytań
A może warto by tu było uściślić jakie oleje stosować do poszczególnych skrzyń w E38 i E39. Nie jest tego dużo, bo w E38 jeżdżą tylko 5HP24 lub 5HP30. W E39 są skrzynie GM.
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/
Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/
Automobilklub Chojnicki
https://www.facebook.com/akchojnicki