Skrzynia biegów pare pytań

Od baku do wydechów i dyferencjału
Awatar użytkownika
rorafalki
Posty: 213
Rejestracja: 7 lis 2015, o 13:59
Moje auto: E38

Re: Skrzynia biegów pare pytań

Post autor: rorafalki » 29 mar 2018, o 08:29

Słowik pisze:Rafał, to co napisałem nie jest wiedzą zasłyszaną z internetu. Dzwoniłem po ludziach którzy zajmują się automatycznymi skrzyniami profesjonalnie i 3 na 5 odradziło mi wymianę dynamiczną z uwagi na to, że samochody często wracały do nich na lawetach, Poza tym mówili, że wymiana statyczna jest całkowicie wystarczająca. U mnie też po wymianie statycznej skrzynka chodzi jak nowa. Zrobię jeszcze jedną wymianę i będzie super. ;)
tylko wiesz jak jest - większość, którzy decydują się na wymianę oleju w skrzyni (statyczną oraz dynamiczną) trapią większe lub mniejsze problemy - mało kto robi serwis skrzyni automatycznej, jak wszystko jest dobrze. Stąd po wymianie problemy. Ale sama dynamiczna jest bezpieczna. Tak samo jak statyczna. No chyba, że ktoś robi to niewłaściwie (temperatura skrzyni, ilość oleju etc.)
zapraszam do zapoznania się z ofertą i profilem Millers Oils na Facebook
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW

kat
Posty: 78
Rejestracja: 28 maja 2015, o 08:50
Moje auto: E38 728 Shadow Line

Re: Skrzynia biegów pare pytań

Post autor: kat » 29 mar 2018, o 22:09

Padnięcie skrzyni nie jest efektem wymiany oleju,a zaniedbań właśnie jego serwisu i braku tych wymian wczesniej.
Miałem kilka aut z asb i w każdym dynamicznie zmieniałem olej.Ważna jest regularność jego wymiany.W obecnym E38 tydzien po zakupie zmieniłem olej w skrzyni + filtr i uszczelkę.Zrobiłem to co należało.
Miałem volvo 850 ze skrzynią Aisin z przebiegiem 412 tyś,zaraz po zakupie zmiana dynamiczna oleju.Kilka fordów ze starymi skrzyniami A4LD,które takie zmiany przechodziły regularnie.
Mogę natomiast zaprezentować zdjęcia skrzyni która nie miała takiego szczescia do serwisu i jak wyglądały wnętrzności po rozbiórce skrzyni.O dziwo skrzynia doprowadziła auto do miejsca przeznaczenia i juz ono nie ruszyło.Nawet jakby ktoś dwa dni wcześniej zmienił olej to by umarła.Stąd tez opinie,ze po wymianie oleju padła.Padła,bo musiała.W środku był mazut,a nie olej.Z tarczek zostały same blachy,a taśmy hamujące rozpadły sie w rękach.
Mam tez na stole skrzynie A4LD,która miała szczescie do zmian oleju,przebieg nieznany,ale nie mały . Rozebrałem ją bo stracił sie 4 bieg i dla własnego doświadczenia.Tarcze sprzeglowe jak nowe,tasmy hamujące jak nowe.Brak 4 biegu spowodowany drobnostką,ale nie we wnętrzu skrzyni.

Także nie róbmy jaj,jak ma paść to padnie i olej nie ma tu nic do rzeczy,a tylko jej wcześniejsze zaniedbanie.

Podsumowanie jest dla mnie jedno.Zmieniać olej regularnie,czy to statycznie,czy dynamicznie.
Statyczna wymiana ma to do siebie,że niestety,ale miesza stary olej z nowym i tak naprawdę należałoby to zrobić przynajmniej 2-3 razy w krótkim odstępie czasowym.

Awatar użytkownika
Słowik
Posty: 384
Rejestracja: 2 cze 2015, o 10:09
Moje auto: E38 2.8 1996
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia biegów pare pytań

Post autor: Słowik » 30 mar 2018, o 13:49

W moim aucie niestety nie byłem pewny czy ktoś wcześniej zmieniał olej więc wolałem nie ryzykować. Przy wymianie okazało się, że olej jest dość czysty, po zdjęciu miski wszystko wygląda jak nowe, tylko trochę grafitowego osadu. Myślę, że ktoś na pewno zmieniał wcześniej ten olej bo inaczej nie wyglądałoby to tak dobrze. Pewnie jakbym zrobił dynamicznie to by się nic nie stało ale odstraszyła mnie też cena. 1400 za wymianę oleju to trochę dużo.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów pare pytań

Post autor: Karol » 30 mar 2018, o 17:03

Trochę drogo ale za to "aż" co 60tyś km ;)

ODPOWIEDZ