Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Od baku do wydechów i dyferencjału
Awatar użytkownika
winmediacenter
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2016, o 12:19
Moje auto: E38 740i M62TUB44

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: winmediacenter » 17 sty 2017, o 11:42

A jak wygląda sprawa montażu? Powiedzmy kupuję używaną instalację i jak wygląda to prawnie?

Awatar użytkownika
Лазарь
Posty: 352
Rejestracja: 2 mar 2016, o 18:05
Moje auto: e38 728iA

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: Лазарь » 17 sty 2017, o 12:12

Nie kupuj używek. Z montażem jest tak, że znajdujesz kogoś kto ogarnia instalację LPG, czasem są to nawet ludzie którzy robią przekładki silników i zwykli mechanicy. Musisz znaleźć też gazownika, który wyda Ci zaświadczenie na podstawie którego wbiją Ci LPG w dowód rejestracyjny, często gęsto wystarczy zagadać z gazolem i coś tam mu posmarować (+/- 200 zł). Jak chcesz tanio i dobrze i nie przepłacać to kup jakichś nowy zestaw (STAG Q, KME Twin, Barracuda, zbiornik, filtry, przewody Faro, map-sensor) i daj to komuś ogarniętemu. Na te graty do swojej v8 wydasz w maksie 2000 zł a masz na bogato graty z zapasem mocy. Montaż u kogoś ogarniętego (np. mechanik) +/- 500 - 1000 zł. Wbicie w dowód jak pisałem +/- 200 zł to tak mniej więcej wyjdzie +/- 3000 - 3200 zł. Za ten sam zestaw warsztat specjalizujący się w montażu LPG weźmie jeszcze ok 1500 zł więcej z tego względu, że naliczają sobie dodatkową marżę na zestawy LPG na które i tak notabene mają zniżki ;D + dużo większy koszt montażu. Tak to wygląda w skrócie. Jak będziesz miał zajebiste nawierty w kolektorze pod wtryski i dobrze podłączoną elektronikę do tego masz sprawne ręce i głowę na karku to serwis ogarniesz sobie sam, mam tu na myśli czyszczenie wtrysków, regeneracja reduktora czyt. czyszczenie i wymiana uszczelek, czy wymianę filtrów.

Awatar użytkownika
winmediacenter
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2016, o 12:19
Moje auto: E38 740i M62TUB44

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: winmediacenter » 17 sty 2017, o 12:34

Dzięki za konkretną wypowiedź. Myślę że z montażem na upartego poradziłbym sobie sam ewentualnie z pomocą znajomego. Kwestia tylko dobrania odpowiedniego zestawu. Ogólnie to nie chcę co chwila śmigać na regulacje bo mi mapy porozjeżdża itp itd.dlatego chce nawet wydać trochę więcej i zapodać jakąś lepszą. Miałem kiedyś BRC e38 750i i była bardzo dobra. Wcześniej STAG'a w 740 którego musiałem ogarnąć po poprzednim właścicielu ale z nim mam złe wspomnienia.

I jeszcze jedno gdzie najlepiej kompletować taki zestaw?

Awatar użytkownika
Лазарь
Posty: 352
Rejestracja: 2 mar 2016, o 18:05
Moje auto: e38 728iA

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: Лазарь » 17 sty 2017, o 12:54

Rzadko, który gazownik ustawia poprawnie mapy i mnożnik w czasie jazdy (druga osoba obok ogarnia laptopa). Gazownicy kończą swoją pracę na auto-kalibracji. Do STAG'a kupuję się tylko interfejs, sam raz sobie porządnie kalibrujesz i latasz. Jesteś uprzedzony do STAG'a jednak nie potrzebnie, STAG od dłuższego już czasu zapisuje w pamięci mapy i ich nie gubi. BRC jest drogą instalacją w serwisie. Wtrysk barracuda ma wydajność 50 KM na cylinder to bardzo dobry wtrysk, który nowy kosztuje ~90 zł/szt i bez problemu ogarnia silniki M73. Jeden wtryskiwacz BRC kosztuje 220 zł. Reduktory też są bardzo kosztowne i zdaje się do nie wszystkich są zestawy naprawcze.

Jak poradzisz sobie z elektroniką (są schematy) to ogarniesz to lepiej niż nie jeden zakład. W zasadzie nie ma w tym żadnej tragedii, wiercisz poprawnie kolektor pod dyszy (jak najkrótsze węże dysza + wtrysk), dwie listwy po 4 wtryski z kompensacją (2x12mm) następnie faro 12mm do map-senora, następnie do filtra Certools F 779C (4x12mm) do reduktora. Reduktor poniżej zbiornika wyrównawczego. Wpinasz się trójnikiem w wodę, pamiętaj o metalowych nyplach wody do KME TWIN. z reduktora lecisz z lewej strony pod autem, nawiert we wnęce koła zapasowego, butla idealna do e38 to Bormech 680x250 (75 l). Nie montuj aby butli do jazdy na wstecznym ;D bo przy przyśpieszaniu gaz będzie uciekał z pod szyjki zrobi fikołka i przerzuci na PB. Butla musi być elektrozaworem do przodu auta. Później nawiert obok korka wlewu paliwa jednak nie kombinuj z dużym wlewem LPG (wiem, że w e38 to się udaje) ale lepsza jest przejściówka z wąskim gardłem. Pamiętaj, że tam gdzie wiercisz to używasz podkładu epoksydowego i baranka. To chyba tak w skrócie ;D

Zestaw skompletuj u Jacusia
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, o 13:30 przez Лазарь, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
winmediacenter
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2016, o 12:19
Moje auto: E38 740i M62TUB44

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: winmediacenter » 17 sty 2017, o 12:59

Ok dzięki serdeczne :)

Awatar użytkownika
Лазарь
Posty: 352
Rejestracja: 2 mar 2016, o 18:05
Moje auto: e38 728iA

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: Лазарь » 17 sty 2017, o 13:08

Edytowałem u góry post.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: brobmw » 17 sty 2017, o 22:01

Też kupuje u Jacusia.
W razie czego mam kolektor ssący prawidłowo nawiercony z M62(obecnie mam ten troszkę większy z M60,oddam za dobrą butelkę %).

Awatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
Posty: 2324
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 22:32
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: Sylwek7 » 28 sty 2017, o 21:12

Prins to nie wtrysk fazy ciekłej. To nadal grzany reduktor i plątanina kabli ale polecam. Miałem w obu siódemach i super instalacja. Co do mazowieckiego to tylko SCS Laurowa 10 na tarchominie. Tam mają pojęcie o fazie ciekłej i już ponad 10 lat temu mieli wiedzę i szkolenia w holandii w Prins. Wiem to z pierwszej ręki.
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)

krilan5
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2017, o 20:40
Moje auto: E39 540 M62TUB44
Lokalizacja: Toruń

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: krilan5 » 24 gru 2017, o 17:40

koledzy,

jeżeli o gazowanie M62 , nasze M62TUB46 tutaj http://lpg-forum.pl/post692678.html#p692678 i M62TUB44 zagazowane w AUTO-FLESZ w Lubiczu i nie ma problemów, sposób montazu możecie zobaczy w wątku http://e38e39.pl/topic4368.html?e, M62TUB46 na tych samych podzespołach tylko na dwóch ACR01 RED bo KME Extreame był wówczas jeszcze niedostępny.

Niestety nie jest to tania operacja :) Instalacja to STAG.

pawel76
Posty: 2
Rejestracja: 10 kwie 2018, o 09:41
Moje auto: BMW e39 M62 B44

Re: Instalacja LPG V generacji Silniki M62

Post autor: pawel76 » 12 kwie 2018, o 11:51

Witajcie, chciałbym w takim samym aucie założyć gaz. Mieszkam w Szczecinie i szukam tutaj solidnego gazownika od beemek. Wybrałem się najpierw do gazownika obok mojego domu http://autkogaz.szczecin.pl/ i dostałem wycene, ale chcę popytać jeszcze o inne warsztaty lpg w Szczecinie. Jak ktoś miał kiedyś do czynienia z autkogaz na wernyhory to prosze o opinie, a jak z innym warsztatem lpg od beemek to tak samo proszę o opinie gdzie warto pojechać z autem. Z góry dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ