E39 520i Touring. M52B20 - odpowietrzenie po wymianie chłodn

Od baku do wydechów i dyferencjału
Jacek
Posty: 33
Rejestracja: 2 paź 2017, o 20:56
Moje auto: E39 Toring 520i 97r

E39 520i Touring. M52B20 - odpowietrzenie po wymianie chłodn

Post autor: Jacek » 11 lis 2017, o 01:01

Serwus.
Panowie - wiem, wiem. Układy chłodzenia w bmw... Tematy obszerne i częste w dysputach o ich obsłudze. Ale, może macie jakiś niezawodny sposób na odpowietrzenie układu po wymianie chłodnicy?
Po robocie - płyn do zbiorniczka, max, masowanie węża - więcej nie wciągnie - na odpowietrznikach sucho. Uruchamiam silnik, rośnie temperatura. Podnosi się poziom w zbiorniczku, zanim zluzuje odpowietrznik - zaczyna wyrzucać płyn spod korka. Okej, luzuję konsekwentnie, poziom opada - i tak kilka razy...Wąż dolny z termostatu zimny. Coś za długo to trwa - mam obawy. Wbijam siódmy test na zegarach - 105 st C i rośnie, a wskazówka w pionie. Gaszę motor. Piszę do Was - poradźcie coś.
Ps. Wskazanie na zegarze, wykładnia dla urządzenia sterującego - czujnik w bloku? Czujnik w chłodnicy, skoro wisco żyje samo na bimetalu... Cholera. Do czego służy? Powtarzam - wskazówka pion, 105 stopni zmierzone - test nr7. Chyba ,że 105 jeszcze trzyma ją w w zwodzie...? :D
Dzięki. Jaca

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6127
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 520i Touring. M52B20 - odpowietrzenie po wymianie ch

Post autor: sylwekk » 11 lis 2017, o 18:54

Rozgrzej, przytrzymaj na tych 105 stopniach, wystudź. Jak ostygnie - odkręć korek i uzupełnij niedobory w zbiorniczku. Tu wbrew pozorom nie ma filozofii.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
rorafalki
Posty: 207
Rejestracja: 7 lis 2015, o 13:59
Moje auto: E38

Re: E39 520i Touring. M52B20 - odpowietrzenie po wymianie ch

Post autor: rorafalki » 11 lis 2017, o 22:14

1. nalej płynu do stanu, może być troszkę więcej
2. odpal auto, włącz temp. we wnętrzu na max, wentylator na niskich obrotach
3. posadź kogoś w aucie i niech trzyma jednostajnie obroty ok. 1200-1400
4. odkręć odpowietrznik, upuść płyn z powietrzem, zakręć i do następnego
5. powtórz odpowietrzanie 2x
6. jak zacznie z odpowietrzników lecieć sam płyn - zakończ odpowietrzanie
7. zostaw obroty jałowe na chwilę
8. zgaś auto, wystudź
9. jak auto będzie chłodne sprawdź i uzupełnij płyn
10. gotowe :)
zapraszam do zapoznania się z ofertą i profilem Millers Oils na Facebook
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW

ODPOWIEDZ