Zamarzanie reduktora

Od baku do wydechów i dyferencjału
Awatar użytkownika
pawelst3c
Posty: 114
Rejestracja: 12 wrz 2014, o 13:37
Moje auto: BMW e38 740iA '98
Lokalizacja: Jarosław

Zamarzanie reduktora

Post autor: pawelst3c » 22 gru 2017, o 01:13

Witam

Od miesiąca borykam się z problemem zamarzania reduktora. Ogólnie na start było to tak:
Auto chodziło super na pb i lpg.
Jakiś czas temu zaczal występować problem z zapalaniem auta jak było ciepłe (silnik) Po dłuższych analizach doszedłem do tego że jak wyłączę lpg całkiem przed zapaleniem to pali na dotyk. Jednak po tygodniu całkowicie instalacja lpg przestała działać bowiem auto gasło odrazu po przełączeniu na lpg a jak potrzymałem wysokie obroty to nie gasł ale szarpało autem. Pojechałem do gazownika ten stwierdził dużą nieszczelność jakąś ale przebywając u niego w warsztacie doszedłem do wniosku ze chłopaczyna kompletnie nie ma pojęcia. Pojechałem do innego. Ten zbadał że reduktory na wolnych obrotach zamarzają a trzymając na wysokich zaczyna rosnąć powoli lecz puszczając gaz dalej zamarza i że to wina układu chłodzenia i tam szukać winy. Czytając na temat zamarzających reduktorów wyskoczyły 3 tezy:
1. Zapowietrzony układ
2. Pompa wody
3. Termostat

1. Mechanik odpowietrzał układ i nic.
2. Temperatura mojego auta od zawsze - 108-114 w czasie jazdy 110-115 na postoju. Jeżdziłem długo mocno itp i temperatura wyżej nie idzie ani gwałtownie nie spada ( wiec termostat odpada). Nigdzie śladów wycieku płynu nie widzę.

Mam od dłuższego problem z ogrzewaniem - Otóż auto zapalę chwile pochodzi ładnie grzeje cieplutko lecz po jakiś 15 min ogrzewania zamiast ciepła leci zimno. Nie ważne czy dam 32 stopnie czy ile leci zimno. Czy to ma związek z tym nie wiem. Z tym ogrzewaniem to już z rok tak mam.

Gdzie szukać przyczyny?? POMOCY

Awatar użytkownika
PiotrWawaBmw
Posty: 802
Rejestracja: 30 maja 2015, o 09:58
Moje auto: BMW E38 silnik M57
Lokalizacja: WWL

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: PiotrWawaBmw » 22 gru 2017, o 01:36

Sprawdzałeś elektrozawory może tam jest problem.

Awatar użytkownika
Karol
Site Admin
Posty: 4238
Rejestracja: 14 kwie 2011, o 17:44
Moje auto: E38 740 M60
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: Karol » 22 gru 2017, o 09:37

Na pewno jest zapowietrzony.

Awatar użytkownika
pawelst3c
Posty: 114
Rejestracja: 12 wrz 2014, o 13:37
Moje auto: BMW e38 740iA '98
Lokalizacja: Jarosław

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: pawelst3c » 22 gru 2017, o 21:45

ok więc byłem dzisiaj u mechanika odpowietrzyłem układ i teraz reduktor cieplutki jest cały czas ale jak przełączam na LPG odrazu gaśnie i nie chce palić. Mechanik twierdzi ze wina lpg i do gazownika... co o tym sadzicie??

Awatar użytkownika
winmediacenter
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2016, o 12:19
Moje auto: E38 740i M62TUB44

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: winmediacenter » 27 gru 2017, o 10:38

W którym miejscu jest reduktor i gdzie "wkroiłeś" się w układ chłodzenia?

Awatar użytkownika
pawelst3c
Posty: 114
Rejestracja: 12 wrz 2014, o 13:37
Moje auto: BMW e38 740iA '98
Lokalizacja: Jarosław

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: pawelst3c » 27 gru 2017, o 16:12

2 reduktory sa od strony kierowcy przy lampie. W uklad chlodzenia wkroilem sie normalnie w malym korku od odpowietrzania ukladu

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: brobmw » 27 gru 2017, o 18:24

Jak to w korku?Daj jakieś foto bo nie wierzę w to co czytam.

Awatar użytkownika
winmediacenter
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2016, o 12:19
Moje auto: E38 740i M62TUB44

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: winmediacenter » 28 gru 2017, o 08:58

I wszystko jasne, wygląda na to, że wciąłeś się w duży obieg więc nie licz na zagrzanie reduktorów. Zawsze "wkrajasz" się w mały obieg a jedyne miejsce w V8 to pomiędzy nagrzewnicą a blokiem

Awatar użytkownika
pawelst3c
Posty: 114
Rejestracja: 12 wrz 2014, o 13:37
Moje auto: BMW e38 740iA '98
Lokalizacja: Jarosław

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: pawelst3c » 30 gru 2017, o 16:31

ale reduktory mowie ze sa gorace caly czas a mimo to lpg nie dziala

Awatar użytkownika
pawelst3c
Posty: 114
Rejestracja: 12 wrz 2014, o 13:37
Moje auto: BMW e38 740iA '98
Lokalizacja: Jarosław

Re: Zamarzanie reduktora

Post autor: pawelst3c » 30 gru 2017, o 16:38

Na forum 7er gosc mial to samo i tak mi napisal

W BMW e39 523i miałem podobny problem... jeżeli chodzi o zapalanie auta. Na ciepłym silniku (po zgaszeniu na gazie) mimo, że odpalał na benzynie to bardzo rzadko odpalał na strzała a z reguły kręcił z 5 sekund, niekiedy dłużej... Jak na benzynie się pojeździło i gaz wyłączony to nic się nie działo i auto odpalało normalnie...

Wymieniłem reduktor na AC R01 250km + elektrozawór valtek fi8, dodatkowo czujnik temperatury gazu (króciec) do stag 300-6 plus, wtryskiwacze OMVL niebieskie. Gazem przestało śmierdzieć, autko dobrze jeździło i mniej spalało (minimalnie) ale problem dalej występował. Niestety już tak sprzedałem auto i nie wiem jak to się dalej potoczyło. Jedyne co to po zakręceniu zaworu na butli i opróżnieniu układu z resztek LPG auto nie miało żadnego problemu z odpalaniem.

Jako ciekawostka powiem, że gdy auto miało między 45-70 stopni to odpalał za każdym razem na strzała, dopiero przy całkowitym nagrzaniu był zonk.

ODPOWIEDZ