[E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Od baku do wydechów i dyferencjału
krilan5
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2017, o 20:40
Moje auto: E39 540 M62TUB44
Lokalizacja: Toruń

[E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: krilan5 » 14 sty 2018, o 21:14

witam,

Koledzy chciałbym podpytać czy ktoś spotkał się z takimi objawami, sypie check'iem.
Dojeżdżam do pracy ok 20 km rano jest ok, jak wracam po rozgrzaniu silnika (zazwyczaj check zapala się na tym samym skrzyżowaniu), zawsze jak już zatrzymam samochód.

Po zrobieniu silnika jeździłem ok 2000 km na benzynie nie było z tym problemu, bunia po przeglądzie na 10kkm gaz, regulowana od nowa ale cały czas to samo.
Termostat na pewno do wymiany ale tu na wiosnę przyjdzie sztuka od M67.

Po odczytach z sond czy to może być fałszywe powietrze?


Poniżej info z DIS'a

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2018, o 20:58 przez krilan5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jaxob
Posty: 82
Rejestracja: 28 lip 2016, o 20:39
Moje auto: 540iA '00
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: Jaxob » 16 sty 2018, o 09:51

Na anglojęzycznym forum ktoś miał podobny błąd ale w M52 - winna sonda, po wymianie ponoć wszystko wróciło do normy

krilan5
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2017, o 20:40
Moje auto: E39 540 M62TUB44
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: krilan5 » 16 sty 2018, o 12:38

Jaxob pisze:Na anglojęzycznym forum ktoś miał podobny błąd ale w M52 - winna sonda, po wymianie ponoć wszystko wróciło do normy
Kolego dwie sondy uszkodzone? Jedna z nich była wymieniana.
Sondy tylko zarejestrowały zbyt uboga mieszankę

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: brobmw » 16 sty 2018, o 19:49

Ja widzę błąd termostatu (grzałka),błąd zaworu przewietrzania zbiornika paliwa a ten najistotniejszy jest prawdopodobnie spowodowany zbyt dużą dawką lpg na "wolnych obrotach"(współczynnik lambda powyżej 1V gdzie nie powinno przekraczać 0.9V).
Jaką masz instalację lpg,jakie wtryski,jakie ciśnienie na reduktorze?
Przydały by się zrzuty z Inpy z korekt wtrysków na lpg i na pb oraz filmik z pracą sond na obydwóch paliwach(na zimnym i ciepłym silniku).
PozdroBro.

krilan5
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2017, o 20:40
Moje auto: E39 540 M62TUB44
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: krilan5 » 16 sty 2018, o 20:18

brobmw pisze:Ja widzę błąd termostatu (grzałka),błąd zaworu przewietrzania zbiornika paliwa a ten najistotniejszy jest prawdopodobnie spowodowany zbyt dużą dawką lpg na "wolnych obrotach"(współczynnik lambda powyżej 1V gdzie nie powinno przekraczać 0.9V).
Jaką masz instalację lpg,jakie wtryski,jakie ciśnienie na reduktorze?
Przydały by się zrzuty z Inpy z korekt wtrysków na lpg i na pb oraz filmik z pracą sond na obydwóch paliwach(na zimnym i ciepłym silniku).
PozdroBro.
informacja jest o zbyt ubogiej mieszance instalacja tutaj http://lpg-forum.pl/post854113.html#p854113
niestety INPY nie używam (DIS jest głownie pod E34), mogę tylko dodać iż po porannym uruchomieniu potrafi wypadać zapłon

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: brobmw » 16 sty 2018, o 20:46

Niestety nie mogę dostać się pod podany link.
Wg.mnie skład mieszanki jest za bogaty.

krilan5
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2017, o 20:40
Moje auto: E39 540 M62TUB44
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: krilan5 » 16 sty 2018, o 21:18

brobmw pisze:Niestety nie mogę dostać się pod podany link.
Wg.mnie skład mieszanki jest za bogaty.
DIS jednak daje informacje o zbyt ubogiej mieszance (dlatego brałem pod uwagę fałszywe powietrze), jeżeli jest za bogato wówczas problem z stosunkiem paliwa do powietrza (zamontowany jest filtr wysoko przepływowy, odniosłem wrażenie iż po tym zabiegu się poprawiło)

Poniżej zdjęcia dotyczące instalacji, ten sam warsztat gazował dla nas M62TUB46 (nie ma najmniejszych problemów), poprawiał M50TUB25 wg mnie najlepszy warsztat w naszej okolicy.

reduktor tak jak widać - KME Extreme ciśnienie 1,37
ECU - Stag 8 Q Max Plus
wtryski - Barrauda

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2018, o 20:59 przez krilan5, łącznie zmieniany 1 raz.

krilan5
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2017, o 20:40
Moje auto: E39 540 M62TUB44
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach

Post autor: krilan5 » 25 sty 2018, o 21:15

We wtorek skasowana adaptacja i bunia przez dwa dni pracowała na benzynie, już myślałem iz jest po problemie ale dzisiaj jak wracałem z pracy ponownie check, bylem omówiony w warsztacie "gazowym" mała przejażdżka z podłączonym interfejsem diagnostycznym aby zweryfikować korekty - wszystko idealnie.
"Opsikane" wszystko i kompletnie żadnej nieszczelności.........ale wyszła inna kwestia wygląda na to iż odma ma już dosyć i daje o tym znać (zaobserwowałem iż przy minusowych temperaturach praca silnika była bardziej nierówna).

Czy opisane problemy mogą być spowodowane problemem z odma?

M62TUB46 wymieniłem ja od razu po zakupie a tutaj jakoś na początku budżet na to nie pozwolił (zakładałem ceny odmy jak do M62TUB46 a do M62TUB44 sa zamienniki o 50% tańsze)

krilan5
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2017, o 20:40
Moje auto: E39 540 M62TUB44
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] M62 540i check na wolnych obrotach P0170 P0173

Post autor: krilan5 » 22 kwie 2018, o 21:01

Odma wymieniona wraz z przewodami podciśnieniowymi --> szkodnika brak

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

szkodnik powrócił ale został tym razem definitywnie unieszkodliwiony

Check znacznie częściej, pojawił się efekt podbijania obrotów przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania, po przewajchowaniu skrzyni na P.

Skasowałem wszystkie poniższe błędy i przejechałem ok 30 km silnik na wolnych obrotach trzymał 640-650 obrotów czyli ok 100 za duzo.

Macie jakiś pomysł?

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

jutro pochylę się jeszcze nad tematem nieszczelności układu wtórnego powietrza http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p2213695, ostatnio wypiął się waż przy zaworze i po tej akcji myślę iż efekt jest bardziej dokuczliwy
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=1&t=74 ... 00#p963900 a u kolegi problemem były uszczelki (oringi nr. 12) http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=1&t=74 ... 00#p963900

Obrazek


Edit

Wygląda na to iż szkodnik wytopiony nieszczelność na uszczelce 11

Obrazek

i tutaj przedstawiony ten sam problem





W tym tygodniu wymieniam uszczelkę nr 12 i oringi nr 11 dla świętego spokoju - mam nadzieję iż będzie po problemie

@edit 20181014

Wczoraj wymieniłem uszczelkę kolektora 11 stara miała naprawdę już dość

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

przy okazji wyczyszczona przepustnica

Obrazek
Obrazek

oraz wymienione uszczelki które lekko sączyły olej

Obrazek
Obrazek

Mogę tylko dodać iż przegapiłem uszczelkę przepustnicy byłą w dobrym stanie ale warto na pewną ją równie wymienić nr 2

Obrazek

ODPOWIEDZ