[E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Blacha, szyby, lampy itd.
Awatar użytkownika
djbinek
Posty: 135
Rejestracja: 15 cze 2011, o 14:42
Moje auto: E38 728iA
Lokalizacja: Toruń/Cork

[E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Post autor: djbinek » 15 lip 2011, o 14:03

Witam Szanowne grono! Już niedługo będę zabierał się za wymianę klamki w mojej Buni. Po zdjęciu boczku jak wygląda sprawa z wymianą? No i chciałbym nieco (dosłownie 1-2 mm) podnieść drzwi kierowcy - czy tak jak w mojej A4 da się to zrobić luzując śruby na zawiasach? Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 15 lip 2011, o 15:28 przez djbinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6127
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [E38] Spasowanie drzwi i wymiana klamki

Post autor: sylwekk » 15 lip 2011, o 14:39

Zacznę od regulacji drzwi:

Aby je podnieść - trzeba poluzować nakrętki przy zawiasach i podciągnąć drzwi do góry. Ale to nie wszystko. Pamiętaj też o podniesieniu tego elementu na słupku, aby nie wymuszać opuszczania drzwi przy domykaniu.

A teraz na temat klamki. Zakładam, że rozmawiamy o klamce zewnętrznej (bo tego nie napisałeś ale wewnętrzna to żaden problem). Otóż do wymiany klamki nie potrzeba nic rozbierać (w szczególności nie trzeba zdejmować boczka). Potrzebujesz płaski wkrętak, którym najpierw wyciągasz zaślepkę w drzwiach mniej więcej na wysokości klamki, o kształcie ziarna fasoli. Następnie, poprzez uzyskany otwór wkładasz ów wkrętak i wpychasz do środka taką płaską blaszkę z dziurką. Ma to spowodować uwolnienie blokady. Po odblokowaniu po prostu wyjmujesz klamkę na zewnątrz.

Montaż na odwrót - wkładasz klamkę, drucikiem zagiętym w haczyk zaciągasz uwolnioną ówcześnie blokadkę a następnie wkładasz na miejsce "fasolkowatą" zaślepkę.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
djbinek
Posty: 135
Rejestracja: 15 cze 2011, o 14:42
Moje auto: E38 728iA
Lokalizacja: Toruń/Cork

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Post autor: djbinek » 15 lip 2011, o 15:31

Dzięki za odpowiedź! Temat zmieniłem. Dodam jeszcze filmik dla potomnych jak zdjąć boczek:
http://www.youtube.com/watch?v=eXQoBOL0l0M

A co do podniesienia drzwi to chcę je podnieść na końcu ponieważ są krzywe (lekko opadają w dół, przez co mam problem z domykaniem). Jakie klucze będą mi potrzebne? Krzyżak i płaski starczy?

Poniżej przedstawiam fotkę i zaznaczyłem kolorami:
Obrazek
czerwony: Czy to tam znajduje się mechanizm do wyjmowania klamki?
zielony: Nie świeci mi się żarówka. Jaki to typ żaróweczki i czy kupię ją w zwykłym sklepie?
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6127
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Post autor: sylwekk » 15 lip 2011, o 15:50

Jeśli dobrze widzę, to czerwonym kolorem pokazałeś zamek. "Fasolka" znajduje się na tej samej płaszczyźnie co lampka :) To taka dwuczęściowa zaślepka.

Narzędzie do podniesienia drzwi to najlepiej klucz nasadowy 13mm. Do ewentualnego podniesienia rygla na słupku potrzebujesz torx (chyba) T35.

żarówka w drzwiach... Oj, jakaś taka zwykła jest, jak postojówka w maluchu :)
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
djbinek
Posty: 135
Rejestracja: 15 cze 2011, o 14:42
Moje auto: E38 728iA
Lokalizacja: Toruń/Cork

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Post autor: djbinek » 15 lip 2011, o 16:02

sylwekk pisze:Jeśli dobrze widzę, to czerwonym kolorem pokazałeś zamek. "Fasolka" znajduje się na tej samej płaszczyźnie co lampka :) To taka dwuczęściowa zaślepka.
Myślałem ,że ta "Fasolka" gdzieś tam w środku jest :) Co do klamki to wychodzi sama klamka czy razem z tym mechanizmem? Wydaje mi się ,że wychodzi z mechanizmem i trzeba ją od niego odkręcić, dać nową klamkę i z powrotem do dziury. Dobrze kombinuję?
Obrazek
Żółty: Czy to jest "fasolka" ?
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl

Awatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
Posty: 6127
Rejestracja: 7 lut 2011, o 23:46
Moje auto: 740D '00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Post autor: sylwekk » 15 lip 2011, o 16:08

Dokładnie o tą fasolkę chodzi. ;)

Wychodzi sama klamka. Jeśli kupiłeś nową z mechanizmem, to musisz rozdzielić klamkę od tego mechanizmu. Przy okazji obejrzysz dokładnie jak to wygląda....
ex TaDeuSz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
djbinek
Posty: 135
Rejestracja: 15 cze 2011, o 14:42
Moje auto: E38 728iA
Lokalizacja: Toruń/Cork

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Post autor: djbinek » 15 lip 2011, o 16:31

Samą klamkę kupiłem, bez mechanizmu. Mechanizm działa, tylko klamka się urwała (nie wiem jakim cudem ktoś ją urwał):
Obrazek
Obrazek
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
binek.dj.ftb.pl

Awatar użytkownika
TOMEKV
Posty: 724
Rejestracja: 25 maja 2011, o 00:28
Moje auto: 740ia 2001r
Lokalizacja: New Jersey,Nakło n/n

Re: [E38] Spasowanie drzwi, wymiana klamki zew. i boczka

Post autor: TOMEKV » 28 lip 2016, o 01:44

Odświeżę kotleta, mam urwaną klamkę i teraz już nie wiem ta blaszkę mam pchać czy do siebie przyciągać aby wyciągnąć bo klamka siedzi nawet nie drgnie jak przesunę tą blaszkę....

Ok mam aby wyciągnąć trzeba pchać blaszkę :) poprostu gdzies mi ta blaszka blokowała. Sylwekk wie co pisze ;)
e36 2.0 COUPE/ e38 3.5 IA/ e39 2.0/ e39 2.0TU/ E46 2.8 COUPE/ E39 2.8 M-PAK/ E38 2.8 SHADOW/ E38 4.4IA

ODPOWIEDZ