Sondy lambda bmw e39

To co dotyczy auta jako całości
Awatar użytkownika
Volf
Posty: 19
Rejestracja: 26 gru 2017, o 14:13
Moje auto: Bmw e39 535i

Sondy lambda bmw e39

Post autor: Volf » 2 maja 2018, o 19:26

Witam wszystkich.
Prosze o porade.
Moje auto ma instalacje lpg. Silnik to V8 m62 tub
Jak jeżdżę na benzynie jest wszystko ok.
Jak auto jeździ na lpg to podczas porannego odpalania nie zawsze ale przeważnie silnik potrafi zle odpalic
Tzn.potrafia wypasc zaplony przez 2-3sekundy.
Nie jest to reguła!!!.
Bylem w warsztacie lpg gosc pogrzebal i dalej to samo.
Powiedzial mi ze to wina termostatu ktory wymienilem na mechaniczy.
Z tego co wiem to guzik prawda.
Bo inni tak maja i auto odpala normalnie.
Świece denzo do lpg.
Cewki sprawdzone uszczelki po oslona zaworow wymienione-na bezynie chodzi dobrze.
Stąd moje pytanie jakie wartosci powinny miec sondy lambdy mowa o regulacyjnych ?!
Moze ktos to przerabial?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 589
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 20:46
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: Sondy lambda bmw e39

Post autor: brobmw » 3 maja 2018, o 06:39

Przerabiałem osobiście takie problemy.
Na początek zmień gazownika.
Mam "termostat mechaniczny" tzn. ten z M67 od kilku lat i me ma to wpływu na jazdę na LPG tym bardziej na odpalanie zimnego sinika gdzie każdy sprawny termostat powinien być zamknięty.
Wskazania sąd Lambda zarówno na LPG jak i na PB powinny być takie same.
Wykasuj adaptacje na PB zrób ze 100km tylko na PB(z całą procedurą tzn.odpalenie na zimnym silniku i pozostawienie do uzyskania temp.roboczej) a później sprawdź ustawienia lpg.
Wrzuć foto z mapami lpg/pb

Awatar użytkownika
Volf
Posty: 19
Rejestracja: 26 gru 2017, o 14:13
Moje auto: Bmw e39 535i

Re: Sondy lambda bmw e39

Post autor: Volf » 3 maja 2018, o 09:46

Bro w tym zecz ze juz tak robilem auto z dwa trzy razy odpali normalnie a potem znow to samo.
Gazownik stwierdzil ze termostat rozjerzdza mapy gazowe,ale jakim cudem to nie wiem?! Na wykresie widac prace sond na lpg i jedna ma inne wartosci wzgledem drugiej.
Scren jest zrobiony na zimny silniku a jak silnik sie nagrzeje sondy pracuja o podobny wartościach.
I teraz pytanie jakie wartosci powinny pokazywac sondy podczas pracy na zimny i cieplym silniku.
Instalacja Brc P&D przejechane 30tys na lpg.
Silnik zdrowy jak ryba.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ