E 38 Tuleja plywajaca

Od kierownicy i półosi do kół
jelson
Posty: 48
Rejestracja: 6 sie 2017, o 21:26
Moje auto: e 38 728i 1997
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

E 38 Tuleja plywajaca

Post autor: jelson » 1 maja 2019, o 12:47

Sprawdzalem geometrie tylnych kol.Mechanik stwierdzil ze do wymiany jest tuleja plywajaca z lewej strony i wahacz tzw.banan z prawej strony.Spytalem czy wymieniac te czesci parami.Odpowiedzial ze nie ma takiej potrzeby bo na innych elementach zawieszenia nie ma luzu.Wymienilem wiec tylko to o czym mowil.Po wymianie, zawieszenie przestalo skrzypiec,pewniej wchodzi i wychodzi z zakretow.Nie wyczowam tez uslizgow jakie byly wczesniej podczas skrecania 90 stopni.Zaniepokoil mnie tylko stan zuzytych czesci.Banan wyglada tak jakby byl wymontowany z przedwojennego auta.Tuleja prawie sie rozsypala,chyba tylko gumy trzymaly ja w kupie. Zaluje teraz ze posluchalem mechanika i nie wymienilem wszystkiego od razu.Jezeli pozostale czesci [te bez luzow]sa w takim samym stanie to w najblizszym czasie bede musial je wymienic.Oszczednosc jest ale tylko pozorna.Pisze o tym bo czesto czytam w internecie na temat wymiany czesci.Bardzo duzo jest opinii ze orginal jaki by nie byl to zawsze jednak jest lepszy od nowego zamiennika.Tylko ze po 20-tu latach nie ma co wymagac od orginalu sprawnosci nowej czesci.

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 2626
Rejestracja: 20 gru 2012, o 10:23
Moje auto: Infiniti

Re: E 38 Tuleja plywajaca

Post autor: Bartos » 1 maja 2019, o 17:56

Powinieneś wymienić parami, bo za jakiś czas będziesz robił druga stronę. Poza tym, wymieniona część będzie sztywniejsza niż druga strona po tylu latach eksploatacji.
Oryginały są drogie, jak komuś się opłaca to inwestuje.
Ja ostatnio jak coś kupuje to to szukam opinii w internecie przeważnie na forum VAG :) oni dużo testują.
Np zawieszenie ostatnio wymieniałem na SKV, na VAG nie narzekają a tuleje wahliwe mam kupione MasterSport. Te małe wahacze do tych tulei akurat kupiłem Lemfordera bo były tańsze niż Maxgear.

Ogólnie to chyba coraz mniej ludzi inwestuje w markowe zamienniki, bo ceny z wysokiej półki, a jakość spada.

Awatar użytkownika
PiotrWawaBmw
Posty: 883
Rejestracja: 30 maja 2015, o 09:58
Moje auto: BMW E38 silnik M57
Lokalizacja: WWL

Re: E 38 Tuleja plywajaca

Post autor: PiotrWawaBmw » 1 maja 2019, o 20:44

Jak Bartos pisze wymieniać parami elementy eksplatacyjne. Co do marek czesci w mojej ocenie sa inne firmy, ktore jakoscia nie odbiegaja od orginałow. Tak wiec kupuj parami i działaj. :thup:

ODPOWIEDZ