Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Tapicerka, wyposażenie

Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez Jaxob » 3 lip 2017, o 20:22

Witam szacowne grono

mam w swoim samochodzie fabryczny telefon na kablu, jednak obecnie jego użyteczność jest wręcz znikoma i ogranicza się jedynie do bycia "bajerem" zaskakującym pasażerów, którzy mają okazję jechać ze mną po raz pierwszy ;D Chciałbym zastąpić go czymś bardziej użytecznym, czyli dedykowanym modułem bluetooth, jednak do tej pory nie znalazłem wyjaśniającego moje wątpliwości opisu takiej modyfikacji, stąd mam do Was parę pytań:

1) czy obecna wiązka jest wystarczająca do zaimplementowania nowego sprzętu? (nie liczę tu oczywiście przetasowania pinów we wtyczce do modułu i kabla do anteny)
2) czy w tunelu pod podłokietnikiem coś jeszcze się mieści? teraz są tam z tego co pamiętam jakieś szpeje do telefonu, a z chęcią zamieniłbym podłokietnik "telefoniczny" na "schowkowy" :roll: nie zależy mi na ejectboxie z guzikiem do parowania
3) podobno można sparować telefon systemowo - inpą czy czymś innym?
4) czy po zainstalowaniu sprzętu trzeba coś kodować?

z góry dzięki za wszelkie wskazówki w temacie
pozdrawiam
Jax
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez sylwekk » 7 lip 2017, o 15:24

Odpuść sobie ten temat, jeśli chcesz to robić na oryginalnych komponentach BMW. Przełożyć oczywiście się da, ale te moduły BT dobrze współpracują tylko ze starymi telefonami. Nowoczesne smartfony mają problem z poprawną współpracą do tego stopnia, że nigdy nie wiesz, kiedy będziesz mógł rozmawiać przez zestaw, a kiedy nie.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6109
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez Jaxob » 7 lip 2017, o 15:42

Dzięki za odpowiedź. Szkoda, liczyłem że uda się poprawić trochę funkcjonalność samochodu :(
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez Bartos » 7 lip 2017, o 22:01

Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2518
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez Karol » 8 lip 2017, o 09:30

I to jest fajne :)
Avatar użytkownika
Karol
Site Admin
 
Posty: 4218
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 17:44
Lokalizacja: Łomża
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 740 M60

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez Jaxob » 22 lip 2017, o 14:22

Temat ogarnięty, z oryginalnym modułem z końca 2004 roku działa zarówno starszy roboczy Solid B2710 jak i zrootowane Galaxy S6.

Dla spragnionych kombinowania wstawiam opis modyfikacji, moja fabryczna konfiguracja - telefon na kablu, sterowanie głosowe i nagłośnienie HiFi (wymienione osobiście na DSP).

Potrzebujemy:
- wedle uznania eject box z przyciskiem parowania, można też zostawić fabryczną słuchawkę (ważne tylko żeby wypiąć ją z gniazda 18-pinowego w tunelu) lub wstawić podłokietnik otwierany z korytkiem (wybrałem tą opcję)
- moduł ULF - istnieje 13 generacji, im nowsza tym lepiej z obsługą nowszych telefonów. Ja dorwałem generację 6, z obsługą głosową. Numery poszczególnych "pokoleń":

84 21 6 934 552 end of life 06/03 1st generation
84 21 6 938 610 end of life 10/03 2nd generation
84 21 6 934 961 end of life 03/04 3rd generation
84 21 6 950 089 end of life 06/04 4th generation
84 21 6 945 387 end of life 01/05 5th generation
84 10 6 955 522 end of life 10/05 6th generation
84 10 6 969 268 end of life 04/06 7th generation
84 21 6 958 358 end of life 05/06 8th generation
84 10 6 987 546 end of life 9/06 9th generation
84 10 6 980 130 end of life 11/06 10th generation
84 10 9 133 329 end of life 01/07 11th generation
84 10 9 145 007 end of life 05/07 12th generation
84 10 9 154 358 current production 13th generation

- antena nr 6 928 461
- kabel antenowy rg174 oraz dwie końcówki FAKRA - 'typ A' do anteny i 'typ B' do modułu
- przejściówka z instalacji samochodu do nowego modułu. U mnie w bagażniku znajdowało się płaskie, 25-pinowe złącze DB25 z żeńską końcówką, moduł ULF posiada wtyczkę 54-pinową, własnoręcznie wykonałem przejściówkę wg poniższego schematu:

25 pin -----------------------54 pin connector
3 -------------------------------------- 36 Ground (KL31)
4 -------------------------------------- 17 Battery + (KL30)
5 -------------------------------------- 35 Power with key in position 1 or 2 (KLR)
10 ------------------------------------- 51 Phone Mute
11 ------------------------------------- 32 TXD(Pairing button)
14 ------------------------------------- 19 Mic –
15 ------------------------------------- 1 Mic +
19 ------------------------------------- 37 Tel Audio + (speaker +)
20 ------------------------------------- 21 Shielded ground for Mic
21 ------------------------------------- 33 Tel ON (see future notes below)
22 ------------------------------------- 15 I-BUS
25 ------------------------------------- 38 Tel Audio – (speaker -)


W przypadku braku wtyczki 54-pin przy module polecam udać się do serwisu konkurencji :p dowolny serwis grupy VAG,
ja byłem w Skodzie :roll:
i poprosić o część 4E0 972 144 - jest około 15 zł tańsza niż w serwisie BMW, ale wciąż trzeba za nią wyłożyć 30 PLN. Złącze męskie DB25 oraz kabel antenowy i złącza FAKRA zakupiłem w lokalnym sklepie elektronicznym.

W tym momencie utknąłem, gdyż samochód w ogóle nie widział modułu i nie wyświetlał opcji "telefon" na monitorze pokładowym. Winę za to ponosiła nieco różniąca się od powyższego opisu wiązka w samochodzie - piny 21 i 22 (Tel ON i I-BUS) w złączu 25-pinowym były wolne, problem rozwiązałem rozszywając się z kabli idących do modułu SES (sterowanie głosowe- niebieska złączka 26-pinowa) - I-BUSa znajdziemy pod pinem 21 (kolor biały w żółte prążki), a Tel ON pod pinem 23 (biało-żółty w pasy). Po "poczęstowaniu" się brakami wszystko zaczęło działać jak należy.

Antenę umieściłem pod tylną półką, moduł wstawiłem w bagażniku w miejsce odbiornika fabrycznego telefonu. Nie modyfikowałem w żaden sposób reszty wiązki, nie dłubałem też w pinach modułu SES (poza podebraniem dwóch potrzebnych sygnałów), został podpięty tak jak wyjechał z fabryki i obsługa głosowa działa bez problemu. Teraz czuję że z samochodem "łączy" mnie coraz więcej ;D
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez Bartos » 22 lip 2017, o 14:44

YY czarna magia dla mnie, ale fajnie, że się udało.
Ty masz tuner radiowy BM24 czy BM54? bo czytałem gdzieś, że BT działa tylko z BM54 i nowszymi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2518
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez Jaxob » 22 lip 2017, o 15:09

Jest łatwiej niż się wydaje, ale szukając od zera trzeba do tematu trochę przysiąść. I oczywiście niejednym piwem wspomóc umysł w przyswajaniu tego bałaganu ;D
Mam BM24, kiedyś planowałem wymianę na nowszy, ale z czasem doszedłem do wniosku że to operacja bez większego sensu.
Avatar użytkownika
Jaxob
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:39
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 540iA '00

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez rorafalki » 24 lip 2017, o 08:48

Jaxob świetna robota - gratuluję :bow:

PS kiedyś zmieniałem zwykłe radio na 16:9 w E46 - kosztowało mnie to nerwów :p
zapraszam do zapoznania się z ofertą i profilem Millers Oils na Facebook
potrzebujesz porady w sprawie doboru oleju? zapraszam na PW
Avatar użytkownika
rorafalki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 7 lis 2015, o 13:59
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38

Re: Wymiana fabrycznego telefonu na bluetooth

Postprzez klumpus » 17 paź 2017, o 15:31

Jeśli zależy ci tylko na odbieraniu rozmów z twojego telefonu w samochodzie to najprościej i najtaniej zdefiniować w telefonie przekierowanie na numer, który masz w aucie. Wsiadasz do auta włączasz przekierowanie (w niektórych telefonach robi sie to 2-ma kliknięciami) i odbierasz rozmowy przy użyciu oryginalnego zestawu BMW. Oczywiście rozmowy wychodzące z twojego fona to inna bajka:-(
klumpus
 
Posty: 38
Dołączył(a): 5 sty 2017, o 11:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 740i 98r.

Następna strona

Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron