dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez marecki530 » 25 gru 2013, o 14:38

witam!...kolejna z moich zachcianek została zrealizowana...poniżej macie małą instrukcję dzięki której możecie doposażyć e39 i chyba e38 tez w kierownicę z łopatkami do zmiany biegów ...pod warunkiem że macie skrzynię automatyczną ;)
potrzebne nam będzie
1.kierownica z łopatkami
Obrazek

2.taśma poliftowa z dodatkową kostka do wpięcia grzania bądź tak jak w tym wypadku do łopatek zmiany biegów
na zdjęciu zaznaczyłem od góry i od spodu miejsca gdzie będziemy wpinać 2 pinowe wtyczki

Obrazek
Obrazek

1.odpinamy akumulator ...najpierw demontujemy naszą starą kierownicę ( zdejmujemy poduszkę,odkręcamy śrubę 16 i wypinamy wtyczki od taśmy)
2. demontujemy starą taśmę kierownicy żeby to zrobić zdejmujemy plastiki osłaniające kolumnę kierownicy..ten od dołu plastik jest wpinany w górny plastik...znowu ten górny przymocowany jest na mała śrubkę od góry...odpinamy wtyczki od taśmy następnie odkręcamy trzy śrubki gwiazdki za pomocą których taśma jest przymocowana.....taśmę razem z manetkami do wycieraczek,kierunkowskazów oraz elektrycznej regulacji kierownicy mamy już w rękach..
3.wyjmujemy manetki ( mocowane są na zatrzaski) ze starej taśmy i wkładamy je do taśmy nowej taśmy
4.teraz sprawa wtyczki do gniazda 2 pinowego od spodu taśmy..ja nie miałem oryginalnej wtyczki wpinanej od spodu taśmy więc wykorzystałem wtyczkę 3 pinową....miejsce we wtyczce na 3 pin poprostu zeszlifowałem pilnikeim i powstała wtedy wtyczka 2 pinowa ..a wykorzystałem taką wtyczkę jak na zdjęciu poniżej
Obrazek
5.potrzebujemy teraz najlepiej 1,5m przewodu 2 żyłowego...jeden z końca przewodów musi być zarobiony właśnie ta 2 pinową wtyczką...
6.zabieramy się za montaż nowej taśmy i wpięcie w nią manetek do spryskiwaczy itd.
7.następnie od spodu taśmy wpinamy naszą wtyczkę przerobioną z przewodem który układamy wzdłuż kolumny kierowniczej ( trzeba mieć na uwadzę,żeby było w miarę luźno bo przecież jest jeszcze regulacja kolumny)...następnie uciekamy z przewodem w kierunku tunelu i dźwigni zmiany biegów....( oczywiście wcześniej niektóre elementy demontujemy sobie obok dźwigni żeby mieć dostęp do fioletowej kostki)
8.jak już mamy dwa kabelki obok wybieraka zmiany biegów to szukamy teraz tej fioletowej kostki w której znajdują się dwa środkowego przewody odpowiedzialne za biegi w tiptronicu..tak wygląda ta kostka
Obrazek
9.kostka znajduje sie obok wybieraka zmiany biegów troszke głebiej po prawej stronie...jest tam trudny dostęp...kostkę rozpinamy i dolutowujemy nasz przeprowadzony wcześniej przewód 2 żyłowy do środkowych kabelków w kostce...jeden do chyba niebieskiego a drugi chyba do czarnego.....nie pamiętam kolorów ale musza to być dwa kabelki środkowe w kostce fioletowej...
10.jak już mamy wszystko polutowane zabieramy się za składanie plastików tunelu plastików kolumny kierowniczej i przykręcenie kierownicy narazie bez poduszki....podpinamy akumulator i sprawdzamy czy wszystko działa ( może być tak jak było u mnie że minusowa łopatka zwiększała biegi a plusowa zmniejszała)
11.wtedy zamieniamy miejscami piny we wtyczce od łopatek .... i musi wszystko działać poprawnie...
12.podpinamy poduszkę i zakładamy ją.....INPĄ kasujemy bład poduszki i jedziemy na jazdę próbną
...zmiana biegów łopatkami odbywa gdy przełaczymy dzwignię na tiptronica chyba tryb S....w położeniu D nie można zmieniać biegów
pozdrawiam
Avatar użytkownika
marecki530
 
Posty: 92
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 23:00
Lokalizacja: okolice Konina
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: bmw e39 530D touring

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez Sylwek7 » 25 gru 2013, o 14:43

Temat łopatek znany, ale w zasadzie nigdy nie był tak opisany z fotorelecją :) Brawo!

Ja w swojej E38 dołożyłem do kierownicy oryginalnej łopatki z Audi TT i podobnie wyprowadziłem przewody. Z tym ze w taśmę przedliftową udało się wpleść drugą z przewodami.

Także były w jednym samochodzie trzy kiery. Letnia półdrewniana, zimowa grzana i testowa z łopatkami ;)

Jeszcze raz gratki za starania i fotorelację :thup:
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2324
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 22:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez Mr.Jones » 25 gru 2013, o 17:02

relacja zacna :thup:
jednak same łopatki szybko sie nudzą :( ...
w eresie jesli uzywam to w sumie tylko jako kickdown przed wyprzedzaniem :)
ale fajnie mieć ;D
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez Andrzej Mad Max » 26 gru 2013, o 14:49

ja mam łopatki... w garderobie i w garage :thup: :D :D :D
Avatar użytkownika
Andrzej Mad Max
 
Posty: 368
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 12:55
Lokalizacja: Białystok
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 740iL '97 Shadow

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez hektorek106 » 22 lis 2014, o 22:41

Pytam z ciekawości czy do wersji przed-lift można dołożyć łopatki i to jeszcze do skrzyni bez steptronika albo chociaż by załączał tryb-S? ;D
Avatar użytkownika
hektorek106
 
Posty: 996
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 20:55
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: bmw e38 740ia 94r

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez sylwekk » 22 lis 2014, o 22:44

Łopatki są takim swoistym zwieńczeniem steptronica. Oczywiście da się zrobić. A przełączanie trybu pracy skrzyni łopatkami? Można, ale po co?
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6109
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez hektorek106 » 22 lis 2014, o 23:19

Wrzucał bym biegi 4-3-2 :) Sylwek czyli przy taśmie są jeszcze jakieś wolne ścieżki do wykorzystania?czy to idzie po can bus?Przy kierownicy 4-ro ramiennej miałem np. włączanie obiegu zamkniętego a jak zmieniłem na serducho to juz tego nie ma
Avatar użytkownika
hektorek106
 
Posty: 996
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 20:55
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: bmw e38 740ia 94r

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez sylwekk » 23 lis 2014, o 11:39

Nie ma wolnych ścieżek. Można użyć taśmy od wersji z podgrzewaniem.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6109
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez tata_jerzyka » 24 lis 2014, o 21:57

A czy jest opcja dołożenia samych łopatek do serducha M-Pak?
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
Avatar użytkownika
tata_jerzyka
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:01
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 730dA '01 Indiv.

Re: dołożenie kierownicy z łopatkami zmiany biegów e39 e38

Postprzez Bartos » 25 lis 2014, o 15:09

Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2518
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość