[e39] Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez tomtom1994 » 23 cze 2016, o 11:51

Kolejny mój temat, który mam nadzieję w przyszłości stanie się poradnikiem. Pierwszy post będzie aktualizowany.

Dziś na warsztacie hydroklapa w sedanie E39.
Mówili, nie da się, to tylko w E38 i w E39 touring, daj spokój, nie dasz rady, nie warto.

A ja się uparłem i jestem przekonany, że się da!
No bo skoro w E38 i E39 touring toto jest i działa to dlaczego ma nie działać w E39 sedan (biorąc pod uwagę podobieństwo rozwiązań technicznych w tych autach).

Montaż mechaniczny:
Na pewno wiąże się z wycięciem dziury na przeprowadzenie przewodów. Da się zrobić.
Drugi problem to zamocowanie pompy. U mnie nie ma tunera TV i wstępnie przymierzając robi się tam idealne miejsce na pompę :D ;D
Trzeci problem to delikatne przerobienie zawiasu lub siłownika.
Czwarty problem to zamek i dociąg klapy

Montaż elektryczny:
Zdecydowanie większa część odbędzie się w bagażniku. Ale trzeba na pewno przeciągnąć jakieś kable do środka.
I od tego właśnie chciałbym zacząć. Jak jest to rozwiązane w E38? Ile kabli i gdzie trzeba przeciągnąć?

Opis wtyczki HKM
Pin 1 - Gruby biały kabel >>>> sygnał otwarcia dla pompy hydraulicznej, niebieska wtyczka - pin 1
Pin 2 - Gruby czarny kabel >>>> sygnał zamknięcia dla pompy hydraulicznej, niebieska wtyczka - pin 2
Pin 3 - pusty
Pin 4 - Szary kabel z żółtym paskiem >>>> kabel który tam jest tniemy i podłączamy się bezpośrednio do czarnej środkowej wtyczki GM3, pin 10
Pin 5 - Żółty kabel >>>> Sterownik pompy hydraulicznej, biała wtyczka - pin 1
Pin 6 - pusty
Pin 7 - pusty
Pin 8 - Gruby czerwony kabel z niebieskim paskiem >>>> plus (+), bezpiecznik (numer 67) - 40A
Pin 9 - Biały kabel z żółtym paskiem >>>> czujnik położenia klapy - pin 1
Pin 10 - pusty
Pin 11 - Szary kabel >>>> Przycisk zamykania klapy - pin 2
Pin 12 - Szary kabel z żółtym paskiem >>>> kabel który dotąd szedł do GM3 od przycisku odblokowującego klapę
Pin 13 - Biały kabel z czerwonym paskiem i żółtymi plamkami >>>> Zegary, K-Bus - wystarczy wpiąć się w taki sam kabel
Pin 14 - Biały kabel z zielonym paskiem >>>> czujnik położenia klapy - pin 2
Pin 15 - Gruby brązowy kabel >>>> masa (-)

Sterownik pompy hydraulicznej (biała wtyczka pompy)
Pin 2 - Brązowy kabel >>>> masa (-)

Czujnik położenia klapy
Pin 3 - Brązowy kabel z czarnym paskiem >>>> masa (-)

Przycisk zamykania klapy
Pin 1 - Biały kabel z brązowym paskiem >>>> Zamek klapy - pin 2
Pin 3 - Czerwony kabel z żółtym paskiem >>>> GM3, szeroka czarna wtyczka - pin 19 - (taki sam lampka w klapie?)

Dociąganie klapy
Pin 1 - Brązowy kabel >>>> masa (-)
Pin 2 - Żółty kabel z brązowym paskiem >>>> GM3, szeroka czarna wtyczka - pin 3
Pin 3 - Żółty kabel z czarnym paskiem >>>> GM3, biała wtyczka - pin 19
Ostatnio edytowano 4 sie 2016, o 16:37 przez tomtom1994, łącznie edytowano 11 razy
Avatar użytkownika
tomtom1994
 
Posty: 104
Dołączył(a): 19 cze 2015, o 18:43
Lokalizacja: Częstochowa / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez Mat88 » 24 cze 2016, o 10:52

tylko że docelowo pompa w E38 jest po prawej stronie za akumulatorem a nie za tunerem TV, pytanie czy długość siłownika od E38 będzie pasowała do E39 bo zakładając że od turasa jest na tyle inny siłownik że nie będzie pasowało do sedana.
Avatar użytkownika
Mat88
 
Posty: 228
Dołączył(a): 24 wrz 2014, o 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 - 728iA Lift

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez lockbud » 24 cze 2016, o 21:39

MOIM zdaniem i jak piszesz większości, system NIE RUSZY, najtrydniej będzie z zawiasami i siłownikiem, mocowanie pompy czy kabelki w tym przypadku to pikuś. Chociaż biorąc pod uwagę twój pierwszy post i pytania ile kabelków idzie do wnętrza na twoim miejscu nie psuł bym sobie auta :) nie obraź się to moje zdanie, ALE jak ruszy i będzie działać miesiąc bez awarii stawiam ci 100 letnią WHISKY :)
Avatar użytkownika
lockbud
 
Posty: 689
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 09:59
Lokalizacja: Sosnowiec
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 730i m60 94r

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez tomtom1994 » 25 cze 2016, o 18:56

Ale zawiało pesymizmem...
Ogólnie bazą są części z E38, będą po kolei dostosowywane do działania w sedanie E39. Części hydrauliki z kombi są zdecydowanie mniej kompatybilne. Dlatego przeszczep z E38.

lockbud, czemu uważasz że nie ruszy? Podłączenie elektryczne i pompa powinna działać. Pozostanie przerobić zawias i zamek.
Pytałem ile kabli puścić do wnętrza bo mam je rozebrane i chciałbym powoli zaczynać składać. Lepiej zrobić to teraz, nawet jakby miały być nieużywane przy ewentualnym niepowodzeniu moda.

Posiedziałem dziś nad częściami, wyczyściłem i sprawdziłem kompletność. Niestety brakuje mi czujnika położenia klapy. Na allegro też nie ma. Może ktoś posiada taki na sprzedaż? Z tego co wiem bez niego system nie ruszy.

Opis wtyczki HKM, część kabli wiem gdzie podłączyć, proszę o pomoc z brakującymi jak i o sprawdzenie kompletności. Szczególnie sprawdzenia wymagają punkty oznaczone pytajnikami.

Pin 1 - Gruby biały kabel >>>> pompa hydrauliczna, niebieska wtyczka - pin 1
Pin 2 - Gruby czarny kabel >>>> pompa hydrauliczna, niebieska wtyczka - pin 2
Pin 3 - pusty
Pin 4 - Szary kabel z żółtym paskiem >>>> GM3, czarna środkowa wtyczka, pin 10
Pin 5 - Żółty kabel >>>> Sterownik pompy hydraulicznej, biała wtyczka - pin 1
Pin 6 - pusty
Pin 7 - pusty
Pin 8 - Gruby czerwony kabel z niebieskim paskiem >>>> plus (+), bezpiecznik (numer 67) - 40A
Pin 9 - Biały kabel z żółtym paskiem >>>> czujnik położenia klapy - pin 1
Pin 10 - pusty
Pin 11 - Szary kabel >>>> Przycisk zamykania klapy - pin 2
Pin 12 - Szary kabel >>>> Rygiel w klapie - pin 2
Pin 13 - Biały kabel z czerwonym paskiem i żółtymi plamkami >>>> Zegary, K-Bus - wystarczy wpiąć się w taki sam kabel
Pin 14 - Biały kabel z zielonym paskiem >>>> czujnik położenia klapy - pin 2
Pin 15 - Gruby brązowy kabel >>>> masa (-)
Ostatnio edytowano 4 lip 2016, o 16:27 przez tomtom1994, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
tomtom1994
 
Posty: 104
Dołączył(a): 19 cze 2015, o 18:43
Lokalizacja: Częstochowa / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez sylwekk » 25 cze 2016, o 20:32

A nie łatwiej z WDSem? Czasem się zastanawiam, dlaczego ludzie na siłę chcą tłumaczyć schematy na język literacki, zamiast po prostu nauczyć się je czytać....

Pin13 to K-bus, szary z żółtym jest chyba od klawisza otwierania klapy. Normalnie jest wpięty w GM3, ale jak jest HKM, to wtedy ten kabel się tnie i z HKM jeden kabel idzie do przełącznika a drugi do GM3 (ale nie pamiętam, który dokąd).
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6116
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez tomtom1994 » 25 cze 2016, o 20:55

WDS mi nie działał. Pokombinowałem teraz i schematy odpaliły. Teraz już pewnie sam to ogarnę.
Avatar użytkownika
tomtom1994
 
Posty: 104
Dołączył(a): 19 cze 2015, o 18:43
Lokalizacja: Częstochowa / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez Michal.Orzel » 25 cze 2016, o 23:10

Najwyzej flexem bedziesz ja otwierał ;D trzymam kciuki !
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2283
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez tomtom1994 » 26 cze 2016, o 11:49

WDS jest bardzo kapryśny. Wczoraj było OK, dziś nie odpala schematów... Już nie mam do tego siły.
Jakby ktoś komu działa mógł wrzucić tu lub podesłać na PW screen to byłbym wdzięczny.

W zestawie który kupiłem nie było niestety czujnika położenia klapy. Jako że nowy w ASO dość drogi, a żadnej używki znaleźć nie mogę, szukam alternatywy.
Jest dość dużo czujników od E65. Niby zadanie to samo ale wygląda inaczej. Czy ktoś orientuje się czy taki czujnik będzie współpracował czy pozostaje wycieczka do ASO?
Tutaj z E65:
http://allegro.pl/bmw-e65-02-czujnik-otwarcia-klapy-8268997-gwarancj-i6269283954.html#thumb/1

Druga sprawa. Dociąg zamka. Założenie tego z E38 wiąże się z cięciem i spawaniem blach. Już bardziej kompatybilny jest ten z E39 kombi, niemniej jednak tu też nie obejdzie się bez metaloplastyki. Dzisiaj na allegro wpadł mi w oczy ciekawy przedmiot:
http://allegro.pl/bmw-e53-x5-zamek-klapy-tyl-gornej-z-dociagiem-i6226171145.html
Zastanawiam się czy dałoby radę to zaadaptować.
Avatar użytkownika
tomtom1994
 
Posty: 104
Dołączył(a): 19 cze 2015, o 18:43
Lokalizacja: Częstochowa / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez lockbud » 26 cze 2016, o 12:09

tomtom1994 napisał(a):Ale zawiało pesymizmem...

lockbud, czemu uważasz że nie ruszy? Podłączenie elektryczne i pompa powinna działać. Pozostanie przerobić zawias i zamek


:) Tak jak pisałem podłączenie elektryczne i umiejscowienie poszczególnych elementów typu pompa przełącznik czujnik itp to pikuś i samo w sobie ruszy. Ale dopasowanie siłownika lub przełożenia zawiasu obstawiam za bardzo trudne i przez to moim zdaniem klapa nie nie będzie działać poprawnie przez dłuższy czas, obyś nie uszkodził sobie auta bo ten siłownik ma naprawdę dużą moc :) Ale ogólnie trzymam kciuki a nóż ci się uda :)
Avatar użytkownika
lockbud
 
Posty: 689
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 09:59
Lokalizacja: Sosnowiec
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 730i m60 94r

Re: Hydroklapa w E39 sedan. Opracujmy to razem!

Postprzez tigwelder » 26 cze 2016, o 22:18

CO się nie da jak się da.
Skoro jakiś Austriak to ogarnął to Polak nie da rady?
https://www.youtube.com/watch?v=NQ46pmEjpqI
tigwelder
 
Posty: 42
Dołączył(a): 22 cze 2014, o 19:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 728iA 99

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość