Pomiar poborów prądu

Pomiar poborów prądu

Postprzez Sylwek7 » 12 lip 2012, o 22:09

Pomiar poborów prądu

Podam swoją metodę określania poborów prądu. Pobory uznane na poziomie właściwym sa rzędu 60-80 mA, jednak praktyka pokazuje że auto w pełni sprawne spokojnie "schodzi" do poziomu 20-30 mA.

Więc do dzieła.

Pierwsza rzecz to kluczyk od samochodu do kieszeni ;) Druga sprawa - otwieramy schowek przed pasażerem i zamknąwszy szyby oraz drzwi udajemy się na tyły wozu. Należy dobrać się do akumulatora w bagażniku. Otwieramy klapę i dobrze jest zamknąć jej zamek np. śrubokrętem. Czyli klapa otwarta a rygielek zamykamy. Oczywiście bzyknie dociąganie i zgaśnie podświetlenie.

Teraz odpinamy klemę "minus" i przy pomocy opaski mocujemy przewody miernika nastawionego na pomiar prądu (ampery ;) wejście A i powrót COM na mierniku) z jednej strony do bolca akumulatora z drugiej do klemy. Tu biegunowość nie ma znaczenia. Mówiąc wprost - łączymy miernik szeregowo pomiędzy klemę minusową a baterię auta.

Mając wskazanie ustawione na prąd stały i ampery już coś nam powinno pokazać. Pewnie około 8-10A. Pamiętajmy żeby klucz mieć przy sobie, nie otwierać drzwi, nie włączać świateł, ponieważ całe zasilanie wozu biegnie przez miernik a ten ma bezpiecznik tylko do 10A :/

Jak ciut się nam wóz uspokoi (nasze pobory) wówczas zamykamy z pilota samochód. Od tego momentu zaczynamy nasze obserwacje. W zależności od zabudowy E38, E39 uśpi się nam albo po 16 minutach albo po około godzinie. Skąd wiemy że auto śpi? Ano stąd że wówczas zgaśnie nam podświetlenie przy lewarku automatu (pomarańczowa dioda przy P) a i również podświetlenie schowka przed pasażerem. Kiedy zgaśnie to wówczas lecimy do miernika i czytamy co tam nam wskazuje. Jeśli miernik się uśpił (funkcja auto off) to tylko wyłączamy i włączamy go przyciskiem w mierniku. Nic nie robimy przy samochodzie!

Jeśli nasze pomiary mieszczą się w zakresie do 80 mA to jest super. Pamiętajmy że każde urządzenie dołożone typu śledzenie, alarm, niewłaściwie podłączone DVD także pobiera prąd.

Po wyciągnięciu wniosków albo szukamy ewentualnej usterki albo otwieramy samochód, rozłączamy kable, składamy wszystko do kupy i cieszymy się sprawnym wozem :)

Pamiętajmy że pomiar poborów jest ważnym, lecz tylko pomocniczym wskazaniem. To nam nie pokaże samej usterki a stwierdzi fakt czy wóz podżera prąd czy nie.

Powodzenia
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2324
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 22:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez Mr.Jones » 12 lip 2012, o 22:16

no manual super ,nawet ja zakumalem,zobaczymy jak mi to wyjdzie....ale pytanie drugie jesli cos żre prąd ,to jak to znależć ?
i od czego zalezy czas "usypiania" ?
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez Sylwek7 » 12 lip 2012, o 22:36

można szukać poborów metodą weryfikacji błędów które moga nakierować, można odpinac po kolei bezpieczniki bądź urządzenia, można zmierzyć cęgami przez który przewód prąd ucieka. Metod jest kilka.

czas usypiania zależy od zabudowy samochodu. Nie wiem dokładnie ale zauważyłem że niektóre telefony przedłużaja właśnie do godziny. Zwykle to 16 minut... Podświetlenie schowka prawdę powie
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2324
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 22:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez Mr.Jones » 12 lip 2012, o 22:40

Sylwek7 napisał(a): Podświetlenie schowka prawdę powie

u mnie bebechy światełka są "wyprute" podejrzewam ze posłużyło jak zasilanie komórki od alarmu...
nie ma nawet blaszek do zamontowania żarowki...
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez Mr.Jones » 29 gru 2013, o 23:01

Sylwek7 napisał(a):
Jak ciut się nam wóz uspokoi (nasze pobory) wówczas zamykamy z pilota samochód.
Powodzenia



zamykając auto z pilota nie zjaramy bezpiecznika miernika ??


po zamknięciu zyskamy ew. pobór alarmu? reszta uspi sie tak czy siak nawet bez zamykania auta z pilota ??
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez Sylwek7 » 29 gru 2013, o 23:38

Bezpiecznika miernika nie zjaramy. Wiem, wiem - 10A ;)

Czy auto zamkniemy z pilota czy też nie - powinno się uspić. Podczas pomiaru widzimy rzeczywiste pobory. Czy to podczas fazy przed uspieniem, po uspieniu. Trochę nie rozumiem określenia "ew. pobór alarmu".

Jeśli masz coś dołożone jakis dodatkowy alarm, GPS to będzie to widoczne na wskazaniach ;)
Pijcie wodę a nie piwo - będzie więcej na paliwo ;D

Wysłane z mojej FJR w trakcie jazdy ;)
Avatar użytkownika
Sylwek7
Site Admin
 
Posty: 2324
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 22:32
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 2X Citron + FJR1300

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez krzywy » 29 gru 2013, o 23:50

a dlaczego sylwku zamykamy auto? co za róznica?
krzywy
 
Posty: 832
Dołączył(a): 25 maja 2011, o 23:04
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 750il

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez Mr.Jones » 29 gru 2013, o 23:51

no z poborem alarmu to chodziło mi własnie o to że jak zostawisz auto z pozamykanymi drzwiami ale nie zamkniete pilotem czyli z nieuzbrojonym alarmem to powinno teoretycznie brac mniej prądu niż po uzbrojeniu alarmu...

zatem idąc dalej tym tropem jesli np. nie mamy alarmu albo zakładamy ze alarm nie rozwala aku to pomiary mozemy wykonać po uśpieniu auta i nie musimy w tym celu zamykać go pilotem ?? :roll:

pytam tak z ciekawości bo razem z skk udalo nam sie przez przypadek ujarać bezpiecznik,,chociaż wtedy chyba otwieraliśmy auto niechcąco... ale el.zamki troche chyba biorą prądu.... :)
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez Michal.Orzel » 30 gru 2013, o 10:43

Mr.Jones napisał(a):
pytam tak z ciekawości bo razem z skk udalo nam sie przez przypadek ujarać bezpiecznik,,chociaż wtedy chyba otwieraliśmy auto niechcąco... ale el.zamki troche chyba biorą prądu.... :)


Biorą duuuuużo.

Zdaje się że w NCS jest opcja ustawiania kiedy cała elektronika w aucie ma zasnac, kiedys taka opcje na pewno znalazlem :)
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2282
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: Pomiar poborów prądu

Postprzez sylwekk » 30 gru 2013, o 12:16

Mr.Jones, GM3 (odpowiedzialny za alarm fabryczny) działa niezależnie od tego, czy mamy alarm uaktywniony, czy nie. Pobór tego sterownika oscyluje w przedziale 20-40mA i taka wartość prądu spoczynkowego po uśpieniu jest właściwa.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6109
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość