Przeróbka starego klucza na romb

Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez G_7 » 22 paź 2014, o 12:44

Rozwiejemy dziś mit, jakoby nie dało się przerobić elektroniki kluczyka "romb" tak, aby pracował z kością PCF ze starego typu kluczyka. Problem dotyczył zasilania, wielu nie mogło sobie z tym poradzić, więc uznano to za niemożliwe. Owszem można kupić Chińskie gotowce, ale jak wiadomo są z nimi problemy, ich jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia, a i co oryginał to oryginał. A więc do dzieła.

Rozcinamy kluczyk, robiąc to delikatnie i z wyczuciem, by dostać się do elektroniki. Gdy już będziemy ją mieli na wierzchu, musimy skupić się na wyeliminowaniu EML, który zastępuje w rombie kość PCF w starych kluczykach. Samo jego wylutowanie nic nam nie da, więc go zostawiamy i skupiamy się na jego pominięciu. Za rozprowadzanie zasilania i połączenia odpowiada zaznaczony na focie scalak, który należy wyeliminować, krótko mówiąc usunąć go. I tu ostrożnie, luty są bardzo mocne, używając mocnej lutownicy możemy uszkodzić płytkę, lub ścieżki,jest mało miejsca. Ja użyłem zwykłych obcinaczek do paznokci. Dobrze jest ciąć tuż przy scalaku, by jego nóżki pozostały na płycie,pomogą nam one w przylutowaniu połączenia. Za zasilanie akumulatorka w kluczyku są odpowiedzialne ścieżki nr 3 i 8 zaznaczone na zdjęciu, tak więc je musimy połączyć, ja do tego używam drucików ze starych oporników.I w ten sposób elektronikę mamy gotową, teraz należy kupić samą obudowę kluczyka, wsadzić w nią zrobioną elektronikę razem z kością PCF ze starego kluczyka, dociąć grot i możemy się cieszyć z modyfikacji. Jeżeli chodzi o miejsce na kość PCF, to w nowej obudowie zmieści się bez problemu, w niektórych są nawet specjalnie wytłoczone miejsca na PCF.

Nie mam nic przeciwko kopiowaniu mojej treści , pod warunkiem że będzie ona w całości i z podaniem zródła E38E39.pl !
Ostatnio edytowano 6 wrz 2015, o 18:41 przez G_7, łącznie edytowano 1 raz
G_7
 
Posty: 814
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 21:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: ...

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Bartos » 22 paź 2014, o 13:16

G7. :thup: :thup: :thup: ;D

Jakże to pomocny artykuł. Chyba teraz się skuszę na taką modyfikację z chęci posiadania kluczyka poliftowego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2481
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Damias » 22 paź 2014, o 13:21

G7. napisał(a):Owszem można kupić Chińskie gotowce, ale jak wiadomo są z nimi problemy, ich jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia, a i co oryginał to oryginał.

A jakie to są z chińskimi gotowcami problemy i co z ich jakością wykonania jest nie tak? Używałeś ich? Miałeś w ręku chiński i orginalny dla porównania?
Avatar użytkownika
Damias
Site Admin
 
Posty: 674
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 15:16
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (1)
Moje auto: A8 D3 4.2

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Bartos » 22 paź 2014, o 13:28

Ja Ci odpowiem, Mam chiński romb w domu, zapłaciłem ok 150zł, dociąłem zakodowałem centralny/alarm. Zamykać zamyka, otwierać otwiera auto i bagażnik. Ale na tym kończy się jego funkcjonalność. Elektronika jest tak zaprojektowana że nie pozwala np domykać czy otwierać szyb oraz zamykać klapy bagażnika poprzez przytrzymanie przycisku. Sądzę że niezależnie od tego jak długo trzymamy przycisk sygnał wysyłany jest tylko raz, a w oryginale cały czas trzymania przycisku,
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2481
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Damias » 22 paź 2014, o 13:39

Z tym co opisałeś się zgodzę bo mam tak samo. Ale czy to są problemy? Tak to zostalo zrobione i to jest po prostu jego niedopracowanie o którym niestety w chwili zakupu nie wiedzieliśmy. Problemy z elektroniką to by były jakby raz działał a raz nie. Poza tym że nie ma tych funkcji o których wspomniałeś to od paru lat nie mam z nim żadnych problemów.
Avatar użytkownika
Damias
Site Admin
 
Posty: 674
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 15:16
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (1)
Moje auto: A8 D3 4.2

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Bartos » 22 paź 2014, o 13:49

No OK, ale czasami te funkcje bardzo się przydają ;D poza tym jeśli coś jest zrobione by ułatwić życie to czemu ma nie działać?
Ja np nieraz w lecie pod pracą wietrzyłem auto. Z 3 piętra sobie osuwałem i zasuwałem szyby i to jest super rozwiązanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2481
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Damias » 22 paź 2014, o 14:04

Zgadza się :) Te funkcje są fajne i przydatne. Ile kosztuje ori kluczyk poliftowy? W przypadku zakupu chińczyka kierować się można w zasadzie tylko chędzią posiadania poliftowego kluczyka w sensie wizualnym. A jak się chce mieć pełną funkcjonalność to trzeba iść w ori tylko pewnie są większe koszta. Inna sprawa że może w końcu i chińczyki zaczną emitować na innej zasadzie sygnał. Może najnowsze sztuki już to mają.
Avatar użytkownika
Damias
Site Admin
 
Posty: 674
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 15:16
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (1)
Moje auto: A8 D3 4.2

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Bartos » 22 paź 2014, o 14:09

Chyba nie rozumiesz :] albo ja :D
Kupując chińczyka z elektroniką płacisz ok 150zł i ok 40 za docięcie. Razem ok 190zł
Kupując chińską obudowę poliftowego kluczyka płacisz ok 20zł , 40 docięcie i ok 60 za oryginalny kluczyk z którego bierzesz elektronikę. Razem 120zł. G7. opisał co i jak z elektroniką, sam kodujesz sygnał alarmu/centralnego i za 120zł masz kluczyk z domykaniem szyb klapy itp. a nie za 190 upośledzony chińczyk z chińską elektroniką
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2481
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Damias » 22 paź 2014, o 14:13

Czyli tą ori elektronikę to z jakiejś używki za 60zł się bierze? No to jak tak to mogę i w swoim obecnym zmienić samą elektronikę z ori. Na razie mi się nie chce ale jak mi się zachce to pewnie tak będzie najlepiej :)
Na początku myślałem że chodzi o kupno ori surowego kluczyka żeby mieć w pelni ori bo G7 coś narzekał na jakosc wykonania chińczyków :) A żeby było najtaniej to trzeba wsadzić ori elektronikę do chińskiego kluczyka :)
Avatar użytkownika
Damias
Site Admin
 
Posty: 674
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 15:16
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (1)
Moje auto: A8 D3 4.2

Re: Przeróbka starego klucza na romb

Postprzez Bartos » 22 paź 2014, o 14:24

Zależy jeszcze jaki kluczyk chiński kupisz, są dobrej jakości a są i papierowej jakości
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2481
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron